• 14-11-2023, 15:25:02
    #1
    Merhaba arkadaşlar, fotoğraf çerçevesi yapmayı düşünüyorum, cam kısmına pleksi kullanmak maliyeti aşırı yükseltiyor, alternatif ürün tavsiyeniz var mı?
    Kalınlık olarak 1mm - 2mm olacak şekilde.
    Daha önce tecrübe edinen hocalarımın yardımına ihtiyacım var, ayrıca alternatif ürünleri 1 tabaka olarak alabileceğim Ankara'da firma tavsiyesi de verebilirsiniz.
    Google araştırdım fakat sağlıklı bir bilgiye ulaşamadım.
  • 14-11-2023, 15:46:05
    #2
    Pet-g bakabilirsiniz hocam. Pleksiye kıyasla maliyeti daha uygun, daha esnek olduğundanda kırılgan değildir.
    Kesim yapılırken lazerde kenarları sararır. Freze de kesilmesi daha iyi olur.
  • 14-11-2023, 17:50:25
    #3
    atesapo adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Pet-g bakabilirsiniz hocam. Pleksiye kıyasla maliyeti daha uygun, daha esnek olduğundanda kırılgan değildir.
    Kesim yapılırken lazerde kenarları sararır. Freze de kesilmesi daha iyi olur.
    Teşekkürler hocam, bir firma ile görüştüm m2 si 6€ + kdv yarım gidip 2 tabaka ürün numunesi alacağım.
    Kesim için Freze dediniz marangozların kullandığı freze makinesi midir?
  • 15-11-2023, 18:34:49
    #4
    webtrorg adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Teşekkürler hocam, bir firma ile görüştüm m2 si 6€ + kdv yarım gidip 2 tabaka ürün numunesi alacağım.
    Kesim için Freze dediniz marangozların kullandığı freze makinesi midir?
    Hocam biz kongsberg e freze uç takıp kesiyoruz. Marangozların kullandığı freze makinesiyle de aynı şekilde kesilir diye düşünüyorum keza bıçak kesimde yaptırabilirsiniz ama bıçak geçerken kenarları şişirdiği için biz genelde tercih etmiyoruz.
  • 15-11-2023, 23:44:04
    #5
    atesapo adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam biz kongsberg e freze uç takıp kesiyoruz. Marangozların kullandığı freze makinesiyle de aynı şekilde kesilir diye düşünüyorum keza bıçak kesimde yaptırabilirsiniz ama bıçak geçerken kenarları şişirdiği için biz genelde tercih etmiyoruz.
    Marangoz arkadaşla kesmeye çalışırken kenarlar hep tırtıklı oldu, karşı dükkanda lazer kesim yapan biri vardı, ben kenarları yakmadan sarartmadan keserim dedi bende malzemeyi ona bıraktım cumartesi tekrar gidip sonucu görecem.
  • 15-11-2023, 23:50:25
    #6
    webtrorg adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Marangoz arkadaşla kesmeye çalışırken kenarlar hep tırtıklı oldu, karşı dükkanda lazer kesim yapan biri vardı, ben kenarları yakmadan sarartmadan keserim dedi bende malzemeyi ona bıraktım cumartesi tekrar gidip sonucu görecem.
    Hayırlısı olsun hocam. Makinesi uygunsa sarartmaz yada kağıt bantla kenarlara yakın heryeri bantlarsa kenarlar yine sararmaz. Biz acil gerekince lazer de kesiyoruz o zaman komple kağıt bantla kenarları bantlıyoruz ama uygun olan o olmadığından çok tavsiye etmiyorum. Çünkü lazer de malzeme eriyeceğinden 1mm de olsa kısalacaktır hassas işlerde uygun olmuyor.

    not: pleksi gibi yapıştırıcı tutmaz petg.
    Anca çift taraflı bant tutuyor bilginiz olsun. 502, hızlı yapıştırıcı vs bir çok deneme yaptım kısa sürede atıyor.