Araba fiyatlari hakkinda..
21
●1.170
- 31-10-2023, 22:09:11Bir düşüş oldu ama ne yazık ki karşılığında alıcı halen yok. Krediler çok kısıtlı ve inanılmaz yüksek faizlerle. Hazırda parası olmayan hiç kimsenin araba alma şansı yok ki alamıyor da zaten. Ben aracıma 360-370 arası düşünüyorum ama 300'e de düşürsem zannetmiyorum alıcı çıkacağını.
- 31-10-2023, 22:09:42Araç fiyatları doviz endeksli. sıfır fiyatları doviz karşısında hiç değişmedi zaten. dovize göre sürekli güncellendi. Doviz arttığı için sıfır fiyatları arttı. Ancak ülkeden doviz çıkışı olmaması açısından sıfır araç girişini azalttıkları için bu suni müdahale de arz talep ilişkisinden dolayı ikinci el fiyatlarının sıfır fiyatın üstüne çıkmasına neden oldu. dolayısı ile millet elinde ne var ne yok arabaya yatırdı araba dovizden de çok kazandırıyor dedi... doviz sabite bağlayınca sıfır araçlara fiyat arttırımı gelmeyince ne oldu ? Bu sefer millet sıfırlar zam yapmıo para kazanamıoruz demeye başladı. Aslında doviz karşısında sıfır fiyatları hep sabitti. Yatırım aracı olmaktan çıkınca arabalar. Yatırım için alanların elinde kaldı. Faizlere de arttırım gelince millet arabasını satıp faize yatırmak istedi ancak kimse arabasını satamaz oldu. Çünkü piyasada birden 500 bin tl olan arabanın TL karşılığı 3 milyon olmuştu. Binici kimse de kazanarak binen kimse de araba alamayacak pozisyona geldi. Bu sefer araba alanlar ben zaten 2 milyona aldım deyip sıfırı 3 milyon olan arabadan indirime başladılar. Ancak yanlış düşündükleri olay TL idi. TL bir takas karşılığıdır. Ancak emtia karşılığı gerçek olandır. Yani atıyorum 5 kilo altına araba aldılar ise şuan 4 kg ye satıyorlar gibi... yada 50 bin euroya aldılar ise 40 bin euroya satıyorlar. Yada 5 ton peynir parasına aldı ise şuan 4 ton peynire satıyor. Ancak anlamadığı ve inandığı da şu. ben 2 milyona aldım şimdi 2,5 a satsam 500 bin kar ediyorum. Aslında zarar ediyor farkında değil. Para kazanmayı TL kazanmak olarak görüyor. Şuandada 2. elde hızlı düşüşün nedeni TL olarak az paraya alan çok. kar ile satıp faize geçmek istiyor ve düşen fiyatlardan paniklemiş durumdalar. 2023 model 320 fiyatları 2400 lere kadar düşmüş durumda. sıfırı ise 3 milyon TL. bu durumda 1 biinici olsa zaten araba alacakta 2400 te yazsan 2300 de yazsan şuan parası nakitte olan için araç alım fırsatı. Ondada şöyle bir durum var. Yanmalı arabaların modası artık bitti. Yani yanmalı araç fiyatlarda düşüş trendi devam eder. elektrikli araçlarda yükseliş devam eder gibi gibi gibi gibi.... he birde şuan sıfırı 3 milyon olan aracın 2. elinin değeri 2700 2750 arası olmalı ki hem alıcı için cazip hem satıcı için zarar göz önüne alınabilcek durumda olmalı. şanki piyasayı bozan halkın alım gücünü değil TL yi takip etmesinden kaynaklı belirsizlik var sadece...
- 31-10-2023, 22:16:29Bu fiyatlarla kredi çekip kimse araba alamaz. En kötü araba 1 milyondan başlıyor. 36 ay kredi çekeyim dese 500 bin tl sine. geriye ne ödeyeceği belli değil. aylık taksitleri 30 bin olur...aslantr adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 01-11-2023, 03:02:42hocam ne güzel anlatmışsınız kaleminize sağlık.ilkay_ adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle