• 03-10-2023, 15:41:42
    #1
    Merhaba bir kiracım var sözleşme sahibi olan hanımefendi eşinden ayrıldı , beyefendi evde oturmak istiyor ana sözleşme kadının adına kanunen evi tahliye et diyebilir miyim?
  • 03-10-2023, 15:44:49
    #2
    Fahrettin adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Şu anda sözleşmenin kiminle aranızda yapıldığı değil ayrılma sonucunda
    taşınmazın kimin üzerinde kaldığı önemli. Ev beyefendinin üzere kaldı ise
    sizden ihtiyaç sebebi ile çıkmanızı isteyebilir
    Yemi sözleşme yapalım dedik tamam dedi arkadaş ama ben nereden bileceğin kimde kaldığını aynı şartl oturmaya devam mı edecek
  • 03-10-2023, 15:45:57
    #3
    Ayrılan eş ikametgah adresini değiştirip eşi ile alakasının olmadığını beyan eder ise tahliye edilmesini talep edebilirsiniz
  • 03-10-2023, 15:46:55
    #4
    yasincelebi adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Ayrılan eş ikametgah adresini değiştirip eşi ile alakasının olmadığını beyan eder ise tahliye edilmesini talep edebilirsiniz
    İkametgahını aldı hanımefendi ben hanımefendiyi arayıp ilişiği olmadığına dair belge mi isteyeceğim
  • 03-10-2023, 15:49:01
    #5
    asigo adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    İkametgahını aldı hanımefendi ben hanımefendiyi arayıp ilişiği olmadığına dair belge mi isteyeceğim
    Belge istemenize gerek yok. Yazılı olarak "Belirtili adreste oturmadığımı ve şu an oturan eski eşimle bir bağım olmadığı" gibi bir cümle ile size imzalı bir şekilde beyan eder ise bu yeterli olacaktır. Belgeyi avukatınıza iletip gerekli tüm süreçleri başlatabilirsiniz.
  • 03-10-2023, 15:49:55
    #6
    yasincelebi adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Belge istemenize gerek yok. Yazılı olarak "Belirtili adreste oturmadığımı ve şu an oturan eski eşimle bir bağım olmadığı" gibi bir cümle ile size imzalı bir şekilde beyan eder ise bu yeterli olacaktır. Belgeyi avukatınıza iletip gerekli tüm süreçleri başlatabilirsiniz.
    O zaman tüm insiyatifinize kadında mahkeme boşanma aşamasında ise oturabilir o zaman
  • 03-10-2023, 15:51:23
    #7
    Danışman
    asigo adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Yemi sözleşme yapalım dedik tamam dedi arkadaş ama ben nereden bileceğin kimde kaldığını aynı şartl oturmaya devam mı edecek
    Yanlış okumuşum. Düzeltiyorum.

    Kiralama tarihinde taraflar evli ise o zaman aile konutu kabul edilebilir.
    Tek taraf imza atmış olsa da aile fertleri kalabilir. 2 tarafta kalabileceği
    için boşanma sonrasında da bu durum devam edebilir.

    Mahkeme aile konutunun kimin tarafından kullanılacağına karar vermiştir. O da
    size ulaşıp kalacağını söyleyen erkektir. Bu durumda kalmaya davam edebilir.

    Uzlaşıp yeni sözleşme yapabilirsiniz. Bunda bir problem yok.

    Şahsi düşüncem ihtiyaç sebebiyle ya da başka bir gerekçeniz yoksa evi
    tahliye etmenize mahkeme izin vermez
  • 03-10-2023, 15:52:32
    #8
    Fahrettin adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Yanlış okumuşum. Düzeltiyorum.

    Kiralama tarihinde taraflar evli ise o zaman aile konutu kabul edilebilir.
    Tek taraf imza atmış olsa da aile fertleri kalabilir. 2 tarafta kalabileceği
    için boşanma sonrasında da bu durum devam edebilir.

    Mahkeme aile konutunun kimin tarafından kullanılacağına karar vermiştir. O da
    size ulaşıp kalacağını söyleyen erkektir. Bu durumda kalmaya davam edebilir.

    Uzlaşıp yeni sözleşme yapabilirsiniz. Bunda bir problem yok.

    Şahsi düşüncem ihtiyaç sebebiyle ya da başka bir gerekçeniz yoksa evi
    tahliye etmenize mahkeme izin vermez
    Eve ihtiyacım yok değerinin 1/5 üne oturuyor kendisi
  • 03-10-2023, 15:53:20
    #9
    asigo adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    O zaman tüm insiyatifinize kadında mahkeme boşanma aşamasında ise oturabilir o zaman
    Tabikide. Sözleşmedeki bilgiler kime ait ise ancak onun üzerinden işlem yaptırabilirsiniz. Şu anki kanunlar çerçevesinde 5 yılını doldurdu ise Kira Tespit Davası açıp bölgenizdeki emsal kira değerlerine göre artış yapabilirsiniz. Eğer red eder ise tahliyesini talep edebilirsiniz. Onun dışında yine kanunlar çerçevesinde 10 yıldan aşağı çıkartmanız için haklı ve geçerli bir gerekçeniz olmadığı takdirde çıkartamazsınız