• 06-09-2023, 19:50:29
    #19
    Üyeliği durduruldu
    BurakKeskin adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Katılımcı sayısı arttı.
    Eskiden 600k kişi giriyordu adam başı 100-120 lot alıyorduk
    Şimdi 3.8M kişi giriyor.

    GIPTA'da maksimum 12-13 lot verir git gide düşecektir. Ne zamana kadar? Bir parti halka arz patlayıp ilk günden taban yiyene kadar.
    Sence o zaman ne zaman üstad ?
  • 06-09-2023, 20:13:49
    #20
    AnaBayin adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Lot sayısı düştü hocam 15 20 oluyordu 3 4 hafta öncesi şimdi 2 3 4 5 oluyor.
    Halka arzda herkese eşit veriyor.Demekki katılımcı sayısı en yüksek seviyede olmuş ki en düşük lot olan 2 lotu vermiş.Banada 2 lot verdi.
  • 06-09-2023, 20:16:39
    #21
    Üyeliği durduruldu
    English adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Halka arzda herkese eşit veriyor.Demekki katılımcı sayısı en yüksek seviyede olmuş ki en düşük lot olan 2 lotu vermiş.Banada 2 lot verdi.
    Eskiden çoktu hocam 😅 şimdi epeyce az veriyor.
  • 06-09-2023, 20:17:31
    #22
    AnaBayin adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Eskiden çoktu hocam 😅 şimdi epeyce az veriyor.
    Kısmet Kuzu gruptan çıktım dün.Tarkime girdim.Ah şu borçlar olmasa hepsinden toplayıp toplayıp stoklayacam
  • 06-09-2023, 22:07:09
    #23
    Kimlik doğrulama veya yönetimden onay bekliyor.
    Halka arza konu olan şirketin pay satışı ya da ek pay satışı ile şirket sahipleri ve ortakları tarafından belirli sayıda nominal bedeli 1 tl olan lot belirlenir. Atıyorum 10 tl den çıkacak XXX halka arzında LOT SAYISI 100.000.000 ARZ BÜYÜKLÜĞÜ 1.000.000.000'dır. Burada yazan lot sayısı eğer bireysel yatırımcıya %100 oranında dağıtılacaksa kaç kişi katıldıysa o sayıya bölünür ve hesabınıza o kadar lot yatar. 2M kişi katılırsa 50 lot düşer yani. Ne kadar çok bireysel katılım olursa o kadar az lot alırsınız. Bütün bu bilgiler şirketin yayınladığı onaylı izahnamelerinde yazar.
  • 06-09-2023, 23:37:00
    #24
    bu arz işi tam bir saçmalık haline geldi. küçük yatırımcıya toplam arzın yüzde onbeş yirmisi verilirken kalanı kurumsallara veriliyor. kim arkadaş bu kurumsallar. neden ? birileri parasını beşe ona yirmiye katlasın ve tahtayı kontrol edip istediği gibi indirsin çıkartsın diye mi... elbette öyle... Ankara bir zamanlar sadece beton işini bilirsi. sonra yazılımda iyi para olduğunu farkettiler. eninde sonunda girdisine çıktısına istediğin bedeli biçebildiğin bir işti, bakımı vardı, iş yarım bırakılınca yeni ödenek istenebiliyordu, birkaç sene içerisinde "teknoloji eskidi" diyip başkasına sil baştan yaptırılabiliyor hatta o da yapılmıyor, birkaç yerd renk değiştirilerek eski yazılım yeni yapılmış gibi sunulabiliyordu. şimdi de sıra borsada ve dövizde... deli paralar dönüyor. iki gün önce gecenin bir yarısı dolar tl fiyatı iğne gibi düştü. kim shot pozisyon açtı, neden o kadar çok işlem gecebin bir saatinde yapıldı....

    Biliyorsunuz değil mi speklerden biri milletvekili oldu. dokunulmazlığa neden ihtiyacı olduysa artık...

    bugün biri sormuştu bu forumda, karanlık odada nasıl işlem yapılır diye.... az önce bir dizi seyrettim. çok güzel bir cümle vardı. herkesin sorusuna borsa konusunda cevap olacağına inanıyorum:

    kadın diyor ki "ben borsayı anlamıyorum. açışış gong'u var, kapanış gong'u var. o zaman bu saatlerin dışında kim işlem yapıyor ?"

    adam cevap veriyor: "gong'u çalanlar"... sonra ekliyor "gerçekten gong'u kimin çaldığını öğrenmek istiyormusun, kendine bunu sormalısın"

    finans sektörü tüm dünyada yasal dayanaklı nitelikli dolandırıcılıktır aslında. zeki insanların dümenleriyle doludur. ama biz bu coğrafyada hep yaptıpımız gibi borsa işinin de b..kunu çıkartttık. resmen içerisinden geçtik. fütursuzca, ahlah tanımazcasına, yarın bizden hesap sorulur mu endişesi olmadan.

    netice olarak... borsada birşey bilerek işlem yapılmıyor. indikatör, teknik analiz temel analiz hep üçkağıt. grafiği tekniğe uyduranlar da gong'u çalanlar, halka arzları düzenleyenler de... onlar para kazanırken biz şans yüzümüze gülerse peşlerine takılabiliyoruz sadece...
  • 07-09-2023, 02:24:55
    #25
    Valla hocam gırtlağına kadar borçta olan bir arkadaşım geçen halka arzlara katılıyordu, kendisi teknolojiden yatırım oymuş buymuş anlayan birisi değil. Dümdüz işten eve evden işe giden birisi. Gerisini sen düşün.
  • 07-09-2023, 10:47:56
    #26
    az veriyorsa halka arz sonrası borsaya açıldığı gün %10 la istediğiniz kadar alabilirsiniz.
  • 07-09-2023, 11:06:04
    #27
    Arz, talep hocam.