OLay basit.
Sen 80klık bir alışverişi 12 ye böldürüyorsun.
O ayki senın borcun örnek veriyorum ilk taksidin 10 bin diyelim.
10 binin asgarisi 6 bin diyelim onuda ödedin.
Geriye kalan 4 bin lira ekstra kalan borcu olduğu için onun üzerinden 2,81 faiz uygulanır.Diğer taksitlerin vadesi gelmediği için onlara işlem yapılmaz.
Kredi Kartı Hakkında Soru | R10+
14
●480
- 01-10-2023, 18:42:43Akbas adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüleMerhaba, sizleri yeniden rahatsız ediyorum ancak sormam gereken yeni bir soru var. Yanıtlarsanız çok memnun olurum.mener adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Örneğin 15.000₺ harcama yaptık ve bu harcamayı 3 taksitli yaptık.
Aylık taksit tutarımız 5.000₺ oluyor, asgari ödeme tutarını %40 olarak hesaplıyorum yani 2.000₺ yapıyor.
Bu durumda mesela ilk ay sadece asgari ödeme tutarı olan 2.000₺'yi ödedik, geriye biliyorsunuz 3.000₺ kalıyor.
Bu 3.000₺ bir sonraki ayın taksidi olan 5.000₺'nin üzerine mi ekleniyor? Yani bir sonraki ay taksidimiz 5.000₺ değil 8.000₺ mi oluyor? - 01-10-2023, 18:52:47Bu cevap, konu sahibi tarafından kabul edilebilir bir cevap olarak işaretlendi.Taksit ve dönem borcu farklı kavramlar... 3000 TL borç takip eden aya kalırsa takip eden ay 8000 TL dönem borcu olur. Ama ondan sonraki ayki 5000 TL takside 3000 TL daha eklenmez: tabii takip eden ayda 3000 TLyi ödemişsen. Ödenmeyen tüm borçlar faiziyle sonraki aya taşınır, çoklanmadan, taksitlenmeden, dümdüz; ta ki ödenene kadar.kalipsotr adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 01-10-2023, 19:41:18Yanıtınız için çok teşekkür ederim, mesela 6 taksitli 60.000₺ borcumuz olsun, aylık 10.000₺ ödeme yapmamız gerek bunun asgarisi 4.000₺ yapıyor.mener adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Sallıyorum her ay 10.000₺ ödemek yerine her ay sadece asgari tutar olan 4.000₺ ödendi. Normalde 6 ayda bitmesi gereken bu borç her ay asgari ödendiği için (faizleri katmadan) 15 ayda bitiyor değil mi? Doğru mu anlamışım?
Vakit ayırıp yazdığınız için çok saolun hocamAkbas adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
2. ay 2. taksidim 5000₺'ye 3000 eklemişsiniz, bu benim dediğim olmuyor mu yani 2. ay 8.000₺ yapmıyor mu
- 01-10-2023, 20:56:30Asgari ödeme tutarı sürekli 4000 TL olacağından ve onu ödemiş olacağından (faizler hariç) 60=15*4 doğru hesap.kalipsotr adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Asgari ödeme oranı yükseltilirse bir anda kalan borcun tamamını ödemek ya da tümüne fahiş faize katlanmak riski de var. Asgari ödeme bir tercih olmalı, asgari üstü ödeyemeyecek durumda olmak çok riskli...
Asgari ödeme oranı yükseltilebilir mi? Bu konuda hemen kimsenin bilgi sahibi olmadığını düşünüyorum. Gerçek şu ki asgari ödeme oranını devlet yükseltebileceği gibi bankalar da yükseltebilir. Bir bankanın asgari ödeme oranını herhangi bir anda %40'tan %100'e çıkarmasını engelleyen hiçbir şey yok. (Katılım bankalarında asgari ödeme oranı zaten ezelden beri %100. Bunun da bir gerekçesi var ama burada ayrıntıya gerek yok.) İsteyen banka istediği anda bunu yaparak milyonlarca kişiyi borcunu ödeyemez hale getirebilir. Bunun ucu kendilerine de dokunacağı için yapmayı tercih etmiyorlar sadece. Ama bunun da ötesinde, bankanın müşteri bazında asgari ödeme oranı belirlemesini engelleyen bir şey de yok.