mener adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Taksit ve dönem borcu farklı kavramlar... 3000 TL borç takip eden aya kalırsa takip eden ay 8000 TL dönem borcu olur. Ama ondan sonraki ayki 5000 TL takside 3000 TL daha eklenmez: tabii takip eden ayda 3000 TL’yi ödemişsen. Ödenmeyen tüm borçlar faiziyle sonraki aya taşınır, çoklanmadan, taksitlenmeden, dümdüz; ta ki ödenene kadar.
Yanıtınız için çok teşekkür ederim, mesela 6 taksitli 60.000₺ borcumuz olsun, aylık 10.000₺ ödeme yapmamız gerek bunun asgarisi 4.000₺ yapıyor.

Sallıyorum her ay 10.000₺ ödemek yerine her ay sadece asgari tutar olan 4.000₺ ödendi. Normalde 6 ayda bitmesi gereken bu borç her ay asgari ödendiği için (faizleri katmadan) 15 ayda bitiyor değil mi? Doğru mu anlamışım?


Akbas adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
5000/5000/5000 şeklinde 3 taksidin var.

5000/2000 lira ödedin.Kalan 3000 lira.

2. ay 2. taksidin gelir 5000 lira. + ilk aydan kalan 3000 gelir.

Düz mantık.
Vakit ayırıp yazdığınız için çok saolun hocam

2. ay 2. taksidim 5000₺'ye 3000 eklemişsiniz, bu benim dediğim olmuyor mu yani 2. ay 8.000₺ yapmıyor mu