Bu cevap, konu sahibi tarafından kabul edilebilir bir cevap olarak işaretlendi.
Merhaba, sizleri yeniden rahatsız ediyorum ancak sormam gereken yeni bir soru var. Yanıtlarsanız çok memnun olurum.
Örneğin 15.000₺ harcama yaptık ve bu harcamayı 3 taksitli yaptık.
Aylık taksit tutarımız 5.000₺ oluyor, asgari ödeme tutarını %40 olarak hesaplıyorum yani 2.000₺ yapıyor.
Bu durumda mesela ilk ay sadece asgari ödeme tutarı olan 2.000₺'yi ödedik, geriye biliyorsunuz 3.000₺ kalıyor.
Bu 3.000₺ bir sonraki ayın taksidi olan 5.000₺'nin üzerine mi ekleniyor? Yani bir sonraki ay taksidimiz 5.000₺ değil 8.000₺ mi oluyor?
Taksit ve dönem borcu farklı kavramlar... 3000 TL borç takip eden aya kalırsa takip eden ay 8000 TL dönem borcu olur. Ama ondan sonraki ayki 5000 TL takside 3000 TL daha eklenmez: tabii takip eden ayda 3000 TLyi ödemişsen. Ödenmeyen tüm borçlar faiziyle sonraki aya taşınır, çoklanmadan, taksitlenmeden, dümdüz; ta ki ödenene kadar.