Yanıtınız için çok teşekkür ederim, mesela 6 taksitli 60.000₺ borcumuz olsun, aylık 10.000₺ ödeme yapmamız gerek bunun asgarisi 4.000₺ yapıyor.
Sallıyorum her ay 10.000₺ ödemek yerine her ay sadece asgari tutar olan 4.000₺ ödendi. Normalde 6 ayda bitmesi gereken bu borç her ay asgari ödendiği için (faizleri katmadan) 15 ayda bitiyor değil mi? Doğru mu anlamışım?
Asgari ödeme tutarı sürekli 4000 TL olacağından ve onu ödemiş olacağından (faizler hariç) 60=15*4 doğru hesap.
Asgari ödeme oranı yükseltilirse bir anda kalan borcun tamamını ödemek ya da tümüne fahiş faize katlanmak riski de var. Asgari ödeme bir tercih olmalı, asgari üstü ödeyemeyecek durumda olmak çok riskli...
Asgari ödeme oranı yükseltilebilir mi? Bu konuda hemen kimsenin bilgi sahibi olmadığını düşünüyorum. Gerçek şu ki asgari ödeme oranını devlet yükseltebileceği gibi bankalar da yükseltebilir. Bir bankanın asgari ödeme oranını herhangi bir anda %40'tan %100'e çıkarmasını engelleyen hiçbir şey yok. (Katılım bankalarında asgari ödeme oranı zaten ezelden beri %100. Bunun da bir gerekçesi var ama burada ayrıntıya gerek yok.) İsteyen banka istediği anda bunu yaparak milyonlarca kişiyi borcunu ödeyemez hale getirebilir. Bunun ucu kendilerine de dokunacağı için yapmayı tercih etmiyorlar sadece. Ama bunun da ötesinde, bankanın müşteri bazında asgari ödeme oranı belirlemesini engelleyen bir şey de yok.