• 01-09-2023, 16:39:33
    #1
    Gününüz güzel olsun dostlar, canımı çok sıkan bir konuyu sizinle paylaşmak istedim.
    Hak yemek neden bu kadar kolay?
    Çalıştıgım kurumsal parekende bir şirket var normalde yasal olarak aylık 195 saatten fazla çalışmak yasak fakat burada 220-230 saat çalışıyoruz ve artan saatlerimiz müdür tarafından defterden düzeltiliyor ( çöpe atılıyor).
    Kendisine bu durumu söylediğimde gülerek yapacak bir şey yok fazla saatleri unut diyor işin garip tarafı bu olaya diğer personeller göz yumuyor normal karşılıyor.
    Neden insanlar hak yemekten korkmuyor?
  • 01-09-2023, 16:41:16
    #2
    Korkmak zorunda değil.
    İnsanlar kimi zaman vicdanlı yada hakkaniyetli olmaz. Bu sebeple korklamalarını bekleyemezsiniz. Bu tip insanları yasal yollarla cezalandırmak lazımdır.
  • 01-09-2023, 16:42:12
    #3
    Kimlik doğrulama veya yönetimden onay bekliyor.
    Malesef toplumsal olarak her yönden, ahlaktan giderek uzaklaşıyoruz. Emin ol sadece senin çalıştığın yer değil çoğu işletmeci öyle sigortayı asgariden gösterir, elden para verir. Kanunun belirlediği mesailerden daha fazla çalıştırır. Mesaiye kaldığınını son saat söyler. Yani varda var. Gerçekten üzücü.
  • 01-09-2023, 16:42:45
    #4
    Açık Konuşayım, Evet korkarım..
  • 01-09-2023, 16:43:24
    #5
    MeKa01 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Korkmak zorunda değil.
    İnsanlar kimi zaman vicdanlı yada hakkaniyetli olmaz. Bu sebeple korklamalarını bekleyemezsiniz. Bu tip insanları yasal yollarla cezalandırmak lazımdır.
    Hocam Türkiye'de çok daha büyük ağır suçların bile cezasız kaldığını görünce yasal yollara başvurma isteği bile oluşmuyor maalesef içimde
  • 01-09-2023, 16:46:04
    #6
    Halimcandogan adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Malesef toplumsal olarak her yönden, ahlaktan giderek uzaklaşıyoruz. Emin ol sadece senin çalıştığın yer değil çoğu işletmeci öyle sigortayı asgariden gösterir, elden para verir. Kanunun belirlediği mesailerden daha fazla çalıştırır. Mesaiye kaldığınını son saat söyler. Yani varda var. Gerçekten üzücü.
    Mesaiye kaldığımı son dakika bile söylemiyor, mesai bitince gelip çıkabilirsin diyor burda ki insanlıktan uzak şahıslar ve bunların cezasız kalması hepsinden daha çok üzücü
  • 01-09-2023, 16:46:46
    #7
    ahmethx adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam Türkiye'de çok daha büyük ağır suçların bile cezasız kaldığını görünce yasal yollara başvurma isteği bile oluşmuyor maalesef içimde
    Önemli değil siz doğru olanı yapmaktan vazgeçerseniz ne farkınız kalır ?

    Haksızlık karşısında susan dilsiz şeytandır sözü var.

    Kısacası onda vicdan yoksa susanda farklı olmuyor
  • 01-09-2023, 16:47:19
    #8
    Korkmak ve çekinmek maalesef yıllar boyu bize dikte edilmiş ve adeta genlerimize işlenmiş olgular. Hele ki iş hayatında sömürü düzenine o kadar alıştıragelmişiz ki "aman sesini çıkarma, aman patron kızmasın, aman ha işsiz kalırsın, kovulursun, aç kalırsın vb vb.." saçmalıkalrla hep ödün veren taraf olmaya baskılanmışız.
    Tabi ki bu işten sermaye sahibi her daim kârlı çıkmaya da alışmış.

    Asla haksızlığı kabul edip sessiz kalınmamalı ve insani koşullarda hak mutlaka aranmalı. Kimse acından ölmüyor ve işsizlikten de kuruyup gitmiyor, hayat devam ediyor belki de yeni fırsatlar getire de biliyor.
    Yerinizde olsam müdürünüze bu yaptığının hukuken yanlış olduğunu ve birgün mahkemede hakim karşısında açıklamasını yapamaz bir duruma düşüreceğini iletirdim. Hakkınızı aradınız diye işi kaybetmekten korkmadığınızı gösterip müdürün bu yaptığı yanlıştan derhal dönmesini, aksi halde bir gün bir duruşma salonunda suça ortak olduğuna dair beyanat verirken "Patronlarının" da onu orada unutabileceğini hatırlatın. Ne çalışanın hakkı yensin, ne de firmanın deyin ve bence tepki verin. Gerekirse de şikayette bulunun (Elinizde fazla çalışma yaptğınıza dair somut kanıtlar mutlaka olsun)
  • 01-09-2023, 16:49:48
    #9
    ahmethx adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Mesaiye kaldığımı son dakika bile söylemiyor, mesai bitince gelip çıkabilirsin diyor burda ki insanlıktan uzak şahıslar ve bunların cezasız kalması hepsinden daha çok üzücü
    Diğer tarafı da çalışanlarında, işcilerimiz de çalışmak zorunda olduğu için ses edememesi.