Nasıl yapabiliriz?
11
●354
- 26-08-2023, 22:44:32Selamlar, hafta sonu olduğu için muhasebecime yazmak istemedim buradan sorayım dedim. Örnek vererek ilerliyorum bi arkadaş toplamı 250 tl olan iki ürün aldı diyelim daha sonra bu ürünlerden birini iade etti 125 TL olarak kendisine iade sağladık. Fakat daha ilk ödeme için faturasını kesmemiştik, bu durumda faturayı 250 TL üzerinden mi 125 tl üzerinden mi kesmemiz gerekiyor ?
- 26-08-2023, 22:49:30Teşekkür ederim, tam bilgili arkadaşlar da cevap verirse çok sevinirim yanlış bir şey yapmayalım.kiokhan adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 26-08-2023, 22:49:34Mantık olarak fatura kesilmediı ise iadesini açıklama da belirtin ve 125 TL üzerinden kesin.canuzunyol adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 26-08-2023, 22:50:15Ödeme değil fatura kesilmemiş ise 125 lira üzerinden fatura kesilecekRakipsizHizmet adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 26-08-2023, 22:50:56RakipsizHizmet adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüleHesaba 250 TL girdi, ardından kendisine 125 TL atıldı.kiokhan adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 26-08-2023, 22:51:55Yanlış yazmışıyım düzelttim. İadesini yapıp kaç TL'Lik ürün aldıysa onun üzerinden kesecek.kiokhan adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 26-08-2023, 22:53:50Hesaba 250 TL girdi ise, 250 TL tutarında fatura kesilir önce.
Sonra 125 TL iade kesilir. Usul bu olmalıdır.
Yani giriş çıkışı belgelemektir esas.
Şimdiki maddeler değişti ise bilemiyorum tabii.
Mesai saatlerinde muhasebecinize sorarsanız daha iyi olur
İyi forumlar. - 26-08-2023, 22:55:41Hocam daha önce sorduğumda tüm ücreti iade ettiğimiz de fatura kesmeye gerek yok demişti. Mesela 100 TL'lik bir ürün aldı arkadaş daha sonra vazgeçti iade istedi kendisine 100 tl gönderdik. Bu durumu sorduğumda fatura kesmeye gerek yok dedi bize.yilmaz70 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
