• 14-08-2023, 01:38:50
    #19
    Üyeliği durduruldu
    HazBusiness adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    İtalya'nın mimari dokusu çok güzel. Sanki sokaklarında sevdiğimiz kadınla bisiklet sürmeliyiz gibi bir havası var. Bilmiyorum, belki de filmlerin etkisidir bu Ama beni içine çekmiyor. Nasıl denir; güzel-yakışıklı değil de sempatik kalıyor. Yunanistan hakkında da böyle düşünüyorum.

    Amerika, İstanbul gibi. Şartları ağır ama yaşamaya değer. Miami tarafları çok çekiyor beni. Umarım gideriz bir gün..


    Hocam detaylı ve uzun yanıtınız için teşekkür ederim. Ben konuyu yazarken Avrupa'ya güvenli dedim genel olarak ama mesela yakın tarihte Paris olayları oldu. En son şehirde vahşi aslanlar geziyordu. Dünya Savaşı senaryosunda da güvenli bir liman değil diye düşünüyorum.

    Paraya bakışım tamamen sizinle aynı. Güzel şeyler yapabilmek, hayatta huzurlu ve mutlu olmak en önemli şeyler. Yoksa bankada birkaç sıfır daha olsa neye yarar, kime yarar..
    Vayy bir Gonyalı boylemi düşünüyor? İlginç geldi bana. Benim bildiğim Gonyalılar sadece Alaattin Tepesini Meram Bağlarıni bilir. Başkada bir etkinlik yokdur. 😀😀
  • 14-08-2023, 11:59:08
    #20
    Kişinin aile yapısına göre değişir seçimler.

    20 li yaşlarda genç biriyseniz yada yeni evli bir çift tabi ki Amerika veya Kanada. Ama çocuklu bir aile için seçim Almanya olmalıdır. Almanyadayım sıkıcı mı hayat? Evet çok sıkıcı sosyal açıdan. Ama kendinize meşgale bulabilirsiniz. Bahçe, hayvanlar, spor ya da doğa aktiviteleri vs. Almanyada şunu bilirsiniz siz ve aileniz her zaman sosyal açıdan güvendedir.
  • 14-08-2023, 12:04:15
    #21
    DatabaseBilisim adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Kişinin aile yapısına göre değişir seçimler.

    20 li yaşlarda genç biriyseniz yada yeni evli bir çift tabi ki Amerika veya Kanada. Ama çocuklu bir aile için seçim Almanya olmalıdır. Almanyadayım sıkıcı mı hayat? Evet çok sıkıcı sosyal açıdan. Ama kendinize meşgale bulabilirsiniz. Bahçe, hayvanlar, spor ya da doğa aktiviteleri vs. Almanyada şunu bilirsiniz siz ve aileniz her zaman sosyal açıdan güvendedir.
    Yukarıdaki yorumunda bir hocam sosyal hayatın güzel olduğunu söylemişti. Siz ise sıkıcı olduğunu söylüyorsunuz. Yerine göre değişiyor sanırım.

    Bana da emekli ülkesi gibi geliyor. Güvenli, huzurlu ve sakin. Biraz daha +50 yaş için uygun gibi.
  • 14-08-2023, 17:17:43
    #22
    Abdyi tercih edin
  • 14-08-2023, 21:02:02
    #23
    HazBusiness adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Yukarıdaki yorumunda bir hocam sosyal hayatın güzel olduğunu söylemişti. Siz ise sıkıcı olduğunu söylüyorsunuz. Yerine göre değişiyor sanırım.

    Bana da emekli ülkesi gibi geliyor. Güvenli, huzurlu ve sakin. Biraz daha +50 yaş için uygun gibi.
    Hocam bar, disko ise sizin sosyal hayatınız tabi burada da var. Bizde gidiyoruz ama yaş 43 çok satmıyor artık. Ben tabi Siegen diye küçük bir şehirdeyim, Berlin, Frankfurt, Köln, Münih başkadır muhakkak. Sosyal hayat neden yok derseniz bu sene daha yazı görmedik. Bir kaç gün belki 25 derece idi, diğer günler her gün yağmur. Bugün sabah saat 7 de çocukları okula götürürken 10 derece idi, sisten 1 metre gözükmüyordu. Çocukları bahçeye çıkaramıyoruz sürekli yağıştan ötürü. Pazar günleri süpermarketlerde dahil çalışan hiç bir alışveriş merkezi vs yok. Akşam 8 den sonra sokaklar boş. Ama ev partileri, gece kulüpleri, barlar tabiki seçenek. Daha çok doğa sporları, bisiklet, kampçılık vb aktiviteler yoğun.

    Yine söylüyorum maddi ve sosyal imkanlar Türkiye, Ukrayna, Almanya'da aynı olsa Ukraynada yaşarım. 25 den fazla ülke gördüm 7 ülkede uzun süreli yaşadım, belki de Almanya ülke olarak en kötüsü. Ama insan hakları, saygı, kanunlar, eşitlik, sosyal ve ekonomik açıdan da en iyisi.

    Arkadaşım eşi ile birlikte İsviçrede yaşıyorlar, 2 şer işte çalışıyorlar. Evlerine giren para yaklaşık olarak
    11.000 euro. Masrafları imkanı yok 2500 euro tutmaz. Kira, faturalar, alışveriş, gıda ve özel harcamalar dahil. 5 sene hedef koydular bu Tempo ile çalışacaklar. Başarabilirler ise, yaklaşık 5 yılda 500.000 euro para biriktirecekler.

    Almanyada volvo bayisinden bir xc90 almak istedim 55.000 euro (2. El 1.5 yaşında) peşinatsız 8 senede dersem aylık ödemem 615 euro. 59.000 euroya mal edeceğim. Uzun lafın kısası, bu tür ülkelerde, çalışıyorsa, buranın kanunlarına saygılı isen, araba, ev ya da herhangi bir şeye sahip olmak kolay.

    Almanyada herkes asgari ücret düşük diyor. 2000 euroya çalışan zor bulursun. ( Dil bilmeyen, herhangi bir zaanatın olmazsa 1800 alırsın) Ama kimse yılda +1 maaş tatil parası + yarım maaş noel parasını söylemiyor. Bunları vermezse işveren zaten zor işçi bulur. Sen vasıflı bir eleman isen bu rakamlar 4-5 bin Euro net maaşa kadar çıkar. Artı çocuk parası vs birçok imkan var. İşin sonunda, rafet el romanın dediği gibi macera dolu Amerika eğer 20 li yaşlarda isen. Yok benim gibi 40 devirdi çok çocuklu, hele ki özel bir çocuğa sahip bir baba isen tek gideceğin yer Almanya olmalı.
  • 14-08-2023, 21:08:10
    #24
    DatabaseBilisim adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam bar, disko ise sizin sosyal hayatınız tabi burada da var. Bizde gidiyoruz ama yaş 43 çok satmıyor artık. Ben tabi Siegen diye küçük bir şehirdeyim, Berlin, Frankfurt, Köln, Münih başkadır muhakkak. Sosyal hayat neden yok derseniz bu sene daha yazı görmedik. Bir kaç gün belki 25 derece idi, diğer günler her gün yağmur. Bugün sabah saat 7 de çocukları okula götürürken 10 derece idi, sisten 1 metre gözükmüyordu. Çocukları bahçeye çıkaramıyoruz sürekli yağıştan ötürü. Pazar günleri süpermarketlerde dahil çalışan hiç bir alışveriş merkezi vs yok. Akşam 8 den sonra sokaklar boş. Ama ev partileri, gece kulüpleri, barlar tabiki seçenek. Daha çok doğa sporları, bisiklet, kampçılık vb aktiviteler yoğun.

    Yine söylüyorum maddi ve sosyal imkanlar Türkiye, Ukrayna, Almanya'da aynı olsa Ukraynada yaşarım. 25 den fazla ülke gördüm 7 ülkede uzun süreli yaşadım, belki de Almanya ülke olarak en kötüsü. Ama insan hakları, saygı, kanunlar, eşitlik, sosyal ve ekonomik açıdan da en iyisi.

    Arkadaşım eşi ile birlikte İsviçrede yaşıyorlar, 2 şer işte çalışıyorlar. Evlerine giren para yaklaşık olarak
    11.000 euro. Masrafları imkanı yok 2500 euro tutmaz. Kira, faturalar, alışveriş, gıda ve özel harcamalar dahil. 5 sene hedef koydular bu Tempo ile çalışacaklar. Başarabilirler ise, yaklaşık 5 yılda 500.000 euro para biriktirecekler.

    Almanyada volvo bayisinden bir xc90 almak istedim 55.000 euro (2. El 1.5 yaşında) peşinatsız 8 senede dersem aylık ödemem 615 euro. 59.000 euroya mal edeceğim. Uzun lafın kısası, bu tür ülkelerde, çalışıyorsa, buranın kanunlarına saygılı isen, araba, ev ya da herhangi bir şeye sahip olmak kolay.

    Almanyada herkes asgari ücret düşük diyor. 2000 euroya çalışan zor bulursun. ( Dil bilmeyen, herhangi bir zaanatın olmazsa 1800 alırsın) Ama kimse yılda +1 maaş tatil parası + yarım maaş noel parasını söylemiyor. Bunları vermezse işveren zaten zor işçi bulur. Sen vasıflı bir eleman isen bu rakamlar 4-5 bin Euro net maaşa kadar çıkar. Artı çocuk parası vs birçok imkan var. İşin sonunda, rafet el romanın dediği gibi macera dolu Amerika eğer 20 li yaşlarda isen. Yok benim gibi 40 devirdi çok çocuklu, hele ki özel bir çocuğa sahip bir baba isen tek gideceğin yer Almanya olmalı.
    Baya detay vermişsiniz. Diğer üyelerin de işine yarayacak bilgiler. Çok teşekkür ederim abicim. 25 yaşındayım bu arada. Anlattıklarından sonra Amerika daha cazip geliyor opsiyonlar arasında