• 13-08-2023, 23:43:44
    #10
    Bütün ümidim gençliktedir
    Ben sıcak havayı seven biriyim. Avrupa'da bana uygun olan Ispanya, İtalya ve Fransa var. İtalya ve Fransa'ya gitmedim ama nedense bana çok sıcak gelmiyor. Barselona'ya @Azat; kardeşimin yanına gittim. İklim olarak çok iyi. Hayalimdeki gibi. Yerleşim olsun, binalar olsun, insanlar olsun bize çok benziyor. Fakat oraya gittiğimde kendimi oraya ait gibi hissetmedim.

    Çocukluğundan beri Amerika hayalim var. Belki bende böyle bilmiyorum ama Amerika başka bir yer. Kısmet olursa yakın zamanda gitmeyi düşünüyorum.
  • 13-08-2023, 23:45:31
    #11
    Merhaba,

    ABD' deki kapitalist ve bireyselci sistem muhtemelen halkımızın büyük bir çoğunluğuna anlaşılmaz ve acımasız gelecektir. Para kazanmak için, paran varken yaşamak için güzel olabilir ama düşünce, ki insanlar hayatlarında ara ara yaşar bu durumu, desteksiz kendin ayağa kalkmak zorunda olman ve kalkamazdan da derbeder bir halde yaşama mecburiyetinin düşüncesi bile korkunç.

    Avrupa' ya gelecek olursak; medeniyet, özgürlük, hak - hukuk vs güzel ama son zamanlarda gündeme gelen bu ifade özgürlüğü çılgınlığı, Fransa' daki ayaklanmalar, insanların ırk ayrımındaki çifte standartı gibi bir çok şey var. Almanya' nın yaptıkları daha dün gibi 1945' ten, Fransa' nın, İngiltere' nin sömürüleri, Srebrenitsa zaten dündü, sosyal adaletçi aşırı tayfa, milliyetçi aşırı tayfa, kuzeyli üstten bakan İskandinavlar, etliye - sütlüye karışmayan İsviçreliler. Bana Avrupa hiç cezbedici gelmiyor nedense, belirli bir sosyal devlet anlayışı var çoğunda, bunu suistimal eden başta Almanya' daki Türk kardeşlerimiz gibi insanlar, bu tarz sistemleri sorgulatıyor bana bazen, ABD' ye biraz daha yakınlaştıyor hatta sistem olarak.

    Avrupa ne sadece Almanya, İngiltere, ne de dünya ABD ve Avrupa' dan ibaret. Balkanlar, İtalya, İspanya, Portekiz veya Slav ülkeler, orta Asya ülkeleri, güney uzak doğu ülkeleri, güney Amerika ülkeleri bana her zaman daha cezbedici geliyor. Ekonomileri çok iyi olmayabilir ama genel olarak insanlık var gibi. Biz bu hayata neden geldik, niye yaşıyoruz amacımız ne? Benim bunlara cevabım; sabah akşam çalışıp mal, mülk, araba almak ve ölmek değil. Parayı amaç değil araç yapmak lazım.
  • 13-08-2023, 23:48:12
    #12
    HazBusiness adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Almanya'da saat 8'den sonra hayat duruyor gibime geliyor. İklim serin, insanlar evde takılıyorlar.

    Ama şimdi Amsterdam dersek orası çokomellidir muhakkak.

    Edit: Şubeniz Almanya yeni gördüm.
    Son 2 yıldır almanyanın bir köyünde yaşıyorum hocam. Köy olmasına rağmen her hafta festivaller, etkinlikler yapılıyor. Zaten heryer ormanlık olduğu için doğa yürüyüşü ve piknik yapanların sayısı da bir hayli fazla. Gece hayatı da aynı şekilde, dolu dolu. Sadece pazar günleri avmler ve marketler kapalı. Onun haricinde çoğu işletme açık.
  • 13-08-2023, 23:55:58
    #13
    Yeniceri adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Ben sıcak havayı seven biriyim. Avrupa'da bana uygun olan Ispanya, İtalya ve Fransa var. İtalya ve Fransa'ya gitmedim ama nedense bana çok sıcak gelmiyor. Barselona'ya @Azat; kardeşimin yanına gittim. İklim olarak çok iyi. Hayalimdeki gibi. Yerleşim olsun, binalar olsun, insanlar olsun bize çok benziyor. Fakat oraya gittiğimde kendimi oraya ait gibi hissetmedim.

    Çocukluğundan beri Amerika hayalim var. Belki bende böyle bilmiyorum ama Amerika başka bir yer. Kısmet olursa yakın zamanda gitmeyi düşünüyorum.
    İtalya'nın mimari dokusu çok güzel. Sanki sokaklarında sevdiğimiz kadınla bisiklet sürmeliyiz gibi bir havası var. Bilmiyorum, belki de filmlerin etkisidir bu Ama beni içine çekmiyor. Nasıl denir; güzel-yakışıklı değil de sempatik kalıyor. Yunanistan hakkında da böyle düşünüyorum.

    Amerika, İstanbul gibi. Şartları ağır ama yaşamaya değer. Miami tarafları çok çekiyor beni. Umarım gideriz bir gün..

    oguzhanx adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Merhaba,

    ABD' deki kapitalist ve bireyselci sistem muhtemelen halkımızın büyük bir çoğunluğuna anlaşılmaz ve acımasız gelecektir. Para kazanmak için, paran varken yaşamak için güzel olabilir ama düşünce, ki insanlar hayatlarında ara ara yaşar bu durumu, desteksiz kendin ayağa kalkmak zorunda olman ve kalkamazdan da derbeder bir halde yaşama mecburiyetinin düşüncesi bile korkunç.

    Avrupa' ya gelecek olursak; medeniyet, özgürlük, hak - hukuk vs güzel ama son zamanlarda gündeme gelen bu ifade özgürlüğü çılgınlığı, Fransa' daki ayaklanmalar, insanların ırk ayrımındaki çifte standartı gibi bir çok şey var. Almanya' nın yaptıkları daha dün gibi 1945' ten, Fransa' nın, İngiltere' nin sömürüleri, Srebrenitsa zaten dündü, sosyal adaletçi aşırı tayfa, milliyetçi aşırı tayfa, kuzeyli üstten bakan İskandinavlar, etliye - sütlüye karışmayan İsviçreliler. Bana Avrupa hiç cezbedici gelmiyor nedense, belirli bir sosyal devlet anlayışı var çoğunda, bunu suistimal eden başta Almanya' daki Türk kardeşlerimiz gibi insanlar, bu tarz sistemleri sorgulatıyor bana bazen, ABD' ye biraz daha yakınlaştıyor hatta sistem olarak.

    Avrupa ne sadece Almanya, İngiltere, ne de dünya ABD ve Avrupa' dan ibaret. Balkanlar, İtalya, İspanya, Portekiz veya Slav ülkeler, orta Asya ülkeleri, güney uzak doğu ülkeleri, güney Amerika ülkeleri bana her zaman daha cezbedici geliyor. Ekonomileri çok iyi olmayabilir ama genel olarak insanlık var gibi. Biz bu hayata neden geldik, niye yaşıyoruz amacımız ne? Benim bunlara cevabım; sabah akşam çalışıp mal, mülk, araba almak ve ölmek değil. Parayı amaç değil araç yapmak lazım.
    Hocam detaylı ve uzun yanıtınız için teşekkür ederim. Ben konuyu yazarken Avrupa'ya güvenli dedim genel olarak ama mesela yakın tarihte Paris olayları oldu. En son şehirde vahşi aslanlar geziyordu. Dünya Savaşı senaryosunda da güvenli bir liman değil diye düşünüyorum.

    Paraya bakışım tamamen sizinle aynı. Güzel şeyler yapabilmek, hayatta huzurlu ve mutlu olmak en önemli şeyler. Yoksa bankada birkaç sıfır daha olsa neye yarar, kime yarar..
  • 14-08-2023, 00:03:28
    #14
    Vfreaks adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Son 2 yıldır almanyanın bir köyünde yaşıyorum hocam. Köy olmasına rağmen her hafta festivaller, etkinlikler yapılıyor. Zaten heryer ormanlık olduğu için doğa yürüyüşü ve piknik yapanların sayısı da bir hayli fazla. Gece hayatı da aynı şekilde, dolu dolu. Sadece pazar günleri avmler ve marketler kapalı. Onun haricinde çoğu işletme açık.
    Güzelmiş hocam, burdan bile hayattan zevk aldığınızı tahmin edebiliyorum.. Allah mutluluğunuzu artırsın.

    Dil konusunu nasıl hallettiniz? B1-B2 Almanca yeterli olur mu yaşamak için? Bir de İngilizce günlük hayatta kullanılıyor mu?

    Çok teşekkür ederim şimdiden..
  • 14-08-2023, 00:05:48
    #15
    KeyCodE adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Amerika hocam.
    ne için amerika üstadım?
  • 14-08-2023, 00:23:40
    #16
    cmlndz adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    ne için amerika üstadım?
    Hala güç onda. Çine geçmedi; Çine geçme savaşı var ama hala Çine geçmedi.
  • 14-08-2023, 01:23:16
    #17
    HazBusiness adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Güzelmiş hocam, burdan bile hayattan zevk aldığınızı tahmin edebiliyorum.. Allah mutluluğunuzu artırsın.

    Dil konusunu nasıl hallettiniz? B1-B2 Almanca yeterli olur mu yaşamak için? Bir de İngilizce günlük hayatta kullanılıyor mu?

    Çok teşekkür ederim şimdiden..
    Amin hocam darısı avrupada yaşamak isteyen tüm vatandaşlarımın başına inşallah.

    Ben a2 ingilizce ile geldim. Çalıştığım fabrikada iş arkadaşlarım senegal ve nijeryalı olduğu için onlarla da ingilizce anlaştım.

    İngilizcem gelişti fakat almancanın eksikliğini gündelik hayatta çok yaşıyorum. Bu yüzden önümüzdeki ay bir kursa yazılacağım. En az b1 almanca olması gerekiyor ki çoğu iş yeri b1 almanca veya c1 ingilizce bilmenizi bekliyorlar.

    Şöyle de bir gerçek var. Almanya’ya diğer avrupa ülkelerinden veya afrikadan vs gelen gurbetçilerden daha şanslıyız. Çünkü ülkenin azımsanamayacak bir çoğunluğu türkçe konuşuyor. Devlet dairelerinde bile türkçe bildiğiniz için çoğu işinizi halledebiliyorsunuz. Ama ne olursa olsun almancanız yoksa bunun eksikliğini de her seferinde yaşarsınız.
  • 14-08-2023, 01:30:44
    #18
    KeyCodE adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hala güç onda. Çine geçmedi; Çine geçme savaşı var ama hala Çine geçmedi.
    ama şöyle de bir gerçek var almanya sosyal demokrat yani halkı zengin hatta çok zengin. Seni işsiz evsiz aşsız bırakmaz amerika gibi değil.