• 08-08-2023, 20:36:18
    #1
    Bize Ne Oldu Allah Aşkına Birisi Açıklasın Hergün Zam Zam Zam

    Vatan Millet Sakarya Deyip Yola Devammı Etmeli Yoksa Ülkeyimi Terk Etmeli Kendimi Geçtim 1 Buçuk Yaşında Oğlum Var Ona Ne Olacak Hic Bilmiyorum

  • 08-08-2023, 20:37:08
    #2
    yine ne oldu arkadaş
  • 08-08-2023, 20:37:52
    #3
    grsy adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    yine ne oldu arkadaş
    Zam Zam Zama Zam Zamada Zam
  • 08-08-2023, 20:39:30
    #4
    Valla sana yoldan 1000 kişi çeviriyim hepsi memur olayım kafasında.
    Yurtdışında ise şu ilacı bu festivali şu endüstrimali çalayım derdinde.

    Bazı ülkelerin Askeri bile yok ama dünyayı ortadan ikiye bölecek formuler yapı taşlarına sahip datalara sahip.
    Anlayacağın ben devlete kızmıyorum. Bizim insanımız hazıra alışkın ve onu istiyor.

    Bugün fayansçı çağır, boyada yapıyor sıvada. Duvar yamuk nede su gideri bulamaz.
    Anlayacağın şu biz biraz bozuğuz kardeşim.

    Keşke böyle olmasaydı ama böyle.
    • Aspecto
    • Arcahal
    • gokanke
    Aspecto, Arcahal, gokanke ve 1 kişi bunu beğendi.
    4 kişi bunu beğendi.
  • 08-08-2023, 20:44:05
    #5
    85 Milyonluk ülkede yaşayıp da bu kadar nüfusun içerisinde sadece belli bölgeleri örnek vererek, özellikle sokak röportajlarında "AVM'ler dolu, kafeler dolu" diyenler gelir birazdan...
    • Aspecto
    Aspecto bunu beğendi.
    1 kişi bunu beğendi.
  • 08-08-2023, 20:58:57
    #6
    ALLAH rızk'a kefil lükse değil önce bunu öğrenelim,
    evet çok çok çok kötü bir dönemden geçiyoruz ama buna göre yaşamıyoruz.
    herkes evinde otursun yemesin içmesin denmiyor ama desinlere yaşayan o kadar çok insan var ki
    ilk okulda başladım çalışmaya dünya kadar kriz gördüm işsiz dönemlerim oldu yaptım battım çıktım ama ayaktayım çok şükür
    şimdiki gençliğe bakıyorsun ben yatıyım para gelsin 8 saat mesai yapıyım incinmeyim ama lüksüm olsun yok öyle bir dünya
    bunu erken anlayan kavrayan ve adapte olan yol alıyor
    anlamayan anlamak istemeyen ömür boyu şikayet ediyor
    katma değer üretimi yok ülkemizde hiç bir konuda yok kim kimi nerden ne kadar koparsam peşinde,
    emek verip de karşılığını alamayanı görmedim rahat ve para 60'dan sonra olur arkadaşlar TR insan ömrü ortalama 65.
  • 08-08-2023, 21:35:19
    #7
    Gidebiliyorsan Kanada, Amerika, Almanya ve diğer " gelişmiş " ülkeler çok iyi birer seçenek, sen yazanlara pek aldanma, malum taraftan kişiler çalışan karşılığını alır demeye gelir birazdan, avm ler dolu derler, işsizlik yok ama iş beğenmeyen var derler, bizim insanımız rahata alışmış o yüzden iş beğenmiyor demek için şöyle bir uğrarlar, asla eksik kalmazlar. Onlara sor, emek veren karşılığını gerçekten alıyor mu diye. Asgari ücretle çalışıp emek veren birisi 180 günden fazla çalışarak alabileceği telefonu neden İsviçre vatandaşı 4 günde alıyor diye sor mesela, 45 asgari ücretli Türk ile 1 İsviçre vatandaşının emeği aynı telefona denk geliyorsa her çalışan emeğinin karşılığını alabiliyor muymuş diye de eklemeyi unutma lütfen. Kendini gelişmiş bir ülkeye atıp kurtulabiliyorsan kurtar, çocuğun için yap bunu en azından. Birileri beyaz çay içsin, ejder meyveli smoothie içsin veya Kıbrıs'a bir heyet gidecekken ufacık bir uçağa sığabilecekken 7 uçak ile gittikleri için o küçücük çocuğun ileride büyüyecek, bu faturayı o ödeyecek, birileri dış borcu çıldırtacak, olan senin çocuğuna olacak. Şimdi pek anlamıyoruz, borçların henüz vadesi gelmedi belki hissetmiyoruz ama bizden sonrakiler iliklerine kadar hissedecekler bunların acısını. Minimum 8-10 milyon liralık malın mülkün yoksa bu ülkede yaşanmaz, hele hele kira ödüyorsan hiç yaşanmaz. Üstelik okumuşsan, bir işlerden anlıyorsan kaybedecek hiçbir şeyin yok, gidip kurtar aileni. Bu ülkeden de, bu ülkenin telefonunu çıkar diyen, iş beğenmiyorlar diyen dayılarından ve cahillerinden de kurtulmak için bir şansın varsa ne mutlu. Eğer çocuğuna en kötü ihtimalle 2 ev veya 1 ev 1 dükkan gibi bir mülk bırakamayacaksan ömrü boyunca çalışıp sadece ailesini beslemek için çalışacak, Amerika gibi bir ülkede olsa 2 aylık maaşı ile en azından güzel bir araba alabilir, bu memlekette en az 30-35 ay çalışılıp alınabilecek bir arabadan bahsediyorum, en azından onu rahatça yapabilir hatta Amerika da düzgün bir işi olursa 2 yıllık maaşı ile güzel de bir ev alabilir, bu ülkede insan ömrünün yetmeyeceği bir satın almadan bahsediyorum.