Gidebiliyorsan Kanada, Amerika, Almanya ve diğer " gelişmiş " ülkeler çok iyi birer seçenek, sen yazanlara pek aldanma, malum taraftan kişiler çalışan karşılığını alır demeye gelir birazdan, avm ler dolu derler, işsizlik yok ama iş beğenmeyen var derler, bizim insanımız rahata alışmış o yüzden iş beğenmiyor demek için şöyle bir uğrarlar, asla eksik kalmazlar. Onlara sor, emek veren karşılığını gerçekten alıyor mu diye. Asgari ücretle çalışıp emek veren birisi 180 günden fazla çalışarak alabileceği telefonu neden İsviçre vatandaşı 4 günde alıyor diye sor mesela, 45 asgari ücretli Türk ile 1 İsviçre vatandaşının emeği aynı telefona denk geliyorsa her çalışan emeğinin karşılığını alabiliyor muymuş diye de eklemeyi unutma lütfen. Kendini gelişmiş bir ülkeye atıp kurtulabiliyorsan kurtar, çocuğun için yap bunu en azından. Birileri beyaz çay içsin, ejder meyveli smoothie içsin veya Kıbrıs'a bir heyet gidecekken ufacık bir uçağa sığabilecekken 7 uçak ile gittikleri için o küçücük çocuğun ileride büyüyecek, bu faturayı o ödeyecek, birileri dış borcu çıldırtacak, olan senin çocuğuna olacak. Şimdi pek anlamıyoruz, borçların henüz vadesi gelmedi belki hissetmiyoruz ama bizden sonrakiler iliklerine kadar hissedecekler bunların acısını. Minimum 8-10 milyon liralık malın mülkün yoksa bu ülkede yaşanmaz, hele hele kira ödüyorsan hiç yaşanmaz. Üstelik okumuşsan, bir işlerden anlıyorsan kaybedecek hiçbir şeyin yok, gidip kurtar aileni. Bu ülkeden de, bu ülkenin telefonunu çıkar diyen, iş beğenmiyorlar diyen dayılarından ve cahillerinden de kurtulmak için bir şansın varsa ne mutlu. Eğer çocuğuna en kötü ihtimalle 2 ev veya 1 ev 1 dükkan gibi bir mülk bırakamayacaksan ömrü boyunca çalışıp sadece ailesini beslemek için çalışacak, Amerika gibi bir ülkede olsa 2 aylık maaşı ile en azından güzel bir araba alabilir, bu memlekette en az 30-35 ay çalışılıp alınabilecek bir arabadan bahsediyorum, en azından onu rahatça yapabilir hatta Amerika da düzgün bir işi olursa 2 yıllık maaşı ile güzel de bir ev alabilir, bu ülkede insan ömrünün yetmeyeceği bir satın almadan bahsediyorum.