• 20-07-2023, 14:06:54
    #1
    Herkese Merhaba ,

    Hosteslik Tam burslu ingilizce bu sene hazırlık bölümünü bitirdim.Önceden Bilgisayar programcılığını açıktan bitirmiştim.
    DGS'ye girdim ve %50 Bilgisayar ve Yazılım mühendislikleri gelmektedir.Sizce nereden devam etmeli?
    Mühendislik için aylık 8-10k ödemeye değer mi okuyan arkadaşlar bilgilendirebilir mi ?
  • 20-07-2023, 14:08:10
    #2
    Üyeliği durduruldu
    Hosteslik daha iyi hocam bence
  • 20-07-2023, 14:08:45
    #3
    Üyeliği durduruldu
    Hosteslikle devam et bence para ödemiyorsan günden güne ülkede para kıymetli hale geliyor
  • 20-07-2023, 14:49:59
    #4
    Kadoo38 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Herkese Merhaba ,

    Hosteslik Tam burslu ingilizce bu sene hazırlık bölümünü bitirdim.Önceden Bilgisayar programcılığını açıktan bitirmiştim.
    DGS'ye girdim ve %50 Bilgisayar ve Yazılım mühendislikleri gelmektedir.Sizce nereden devam etmeli?
    Mühendislik için aylık 8-10k ödemeye değer mi okuyan arkadaşlar bilgilendirebilir mi ?
    Merhaba,
    Öncelikle, hazırlık bölümünü tam burslu bitirdiğiniz için tebrik ederim. Bilgisayar programcılığı konusunda da bir ön eğitiminiz var. Bu, size mühendislik eğitimi için iyi bir temel sağlayacaktır.
    DGS'ye girdiniz ve %50 burslu bilgisayar ve yazılım mühendisliği bölümleri geldi. Bu, çok iyi bir fırsat. Ancak, aylık 8-10 bin TL ödemeye değer mi diye düşünüyorsunuz.
    Bu kararı verirken, dikkate almanız gereken bazı faktörler var:
    • Mühendislik eğitimi almak istediğinizden emin misiniz?
    • Mühendislik eğitimi almak için gerekli maddi kaynağınız var mı?
    • Mühendislik eğitimi aldıktan sonra ne yapmak istiyorsunuz?
    Mühendislik eğitimi almak istediğinizden emin değilseniz, biraz araştırma yapmanızı tavsiye ederim. Mühendislik mesleğinin ne olduğunu, iş imkanlarını ve maaşlarını öğrenin. Bu, size karar vermede yardımcı olacaktır.
    Mühendislik eğitimi almak için gerekli maddi kaynağınız yoksa, burs ve kredi imkanlarını araştırın. Ayrıca, üniversitenin ücretli ve ücretsiz eğitim seçeneklerini de inceleyin.
    Mühendislik eğitimi aldıktan sonra ne yapmak istediğinizden emin değilseniz, kariyer danışmanlığı alın. Kariyer danışmanı, size ilgi alanlarınız ve yetenekleriniz doğrultusunda bir kariyer planı oluşturmanıza yardımcı olacaktır.
    Sonuç olarak, mühendislik eğitimi almak için aylık 8-10 bin TL ödemeye değer mi diye karar verirken, yukarıdaki faktörleri dikkate almanızı tavsiye ederim.
  • 20-07-2023, 15:05:48
    #5
    Havacılık sektöründe çalışan birisi olarak muhendislik.

    Muhendis olduktan sonra pilot da hostes de olabilirsiniz ama hosteslik okuduktan sonra cebinizde havacilik sektoru disinda hicbir sey olmayacak. Hosteslik isini yapabilmek icin ingilizce ve bazi fiziksel sartlar disinda hicbir sart yok ama ingilizcesi ve fiziği iyi birisi muhendislik yapamaz.

    Bir diger konu da insanlarla uğraşmak gercekten cok zor bir sey. Herkesin harci degil. Bir yerde cok bunalip sektorden cikmak isteme ihtimaliniz cok yuksek bunu dusunerek hareket etmenizi tavsiye ederim.
  • 20-07-2023, 17:57:09
    #6
    diyaryvzz adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Merhaba,
    Öncelikle, hazırlık bölümünü tam burslu bitirdiğiniz için tebrik ederim. Bilgisayar programcılığı konusunda da bir ön eğitiminiz var. Bu, size mühendislik eğitimi için iyi bir temel sağlayacaktır.
    DGS'ye girdiniz ve %50 burslu bilgisayar ve yazılım mühendisliği bölümleri geldi. Bu, çok iyi bir fırsat. Ancak, aylık 8-10 bin TL ödemeye değer mi diye düşünüyorsunuz.
    Bu kararı verirken, dikkate almanız gereken bazı faktörler var:
    • Mühendislik eğitimi almak istediğinizden emin misiniz?
    • Mühendislik eğitimi almak için gerekli maddi kaynağınız var mı?
    • Mühendislik eğitimi aldıktan sonra ne yapmak istiyorsunuz?
    Mühendislik eğitimi almak istediğinizden emin değilseniz, biraz araştırma yapmanızı tavsiye ederim. Mühendislik mesleğinin ne olduğunu, iş imkanlarını ve maaşlarını öğrenin. Bu, size karar vermede yardımcı olacaktır.
    Mühendislik eğitimi almak için gerekli maddi kaynağınız yoksa, burs ve kredi imkanlarını araştırın. Ayrıca, üniversitenin ücretli ve ücretsiz eğitim seçeneklerini de inceleyin.
    Mühendislik eğitimi aldıktan sonra ne yapmak istediğinizden emin değilseniz, kariyer danışmanlığı alın. Kariyer danışmanı, size ilgi alanlarınız ve yetenekleriniz doğrultusunda bir kariyer planı oluşturmanıza yardımcı olacaktır.
    Sonuç olarak, mühendislik eğitimi almak için aylık 8-10 bin TL ödemeye değer mi diye karar verirken, yukarıdaki faktörleri dikkate almanızı tavsiye ederim.
    Hocam değerli düşünceleriniz için teşekkürler.Ülkemizdr paranın değeri kalmıyor ve bu parayı bir şekilde öderim.Yatırım yapmaya kalksam araba falan alınmaz.Ekonomi böyle iken okumaya kendine yatırım yapmak en iyisi olarak düşünüyorum.

    Mühendislik olarak araştırmalarım mevcut.İlgi alanımda diyebilirim.Diğerlerine nazaran 2yıllık üstüne tamamlamam ve ingilizce hazırlık bitirmem büyük bir avantaj olarak görmekteyim.Hosteslik için okumaya gerek yok dil bilen de olabilir.Günümüzde Mülteci ve yurdışı sorunları ile kaynaklı gelen kişiler birden fazla dil bildikleri için direkt olarak daha avantajlı hale geliyorlar.Ayrıca hosteslik alımlarının %65 i kadından oluşmaktadır.
  • 20-07-2023, 18:00:07
    #7
    CNMRCN adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Havacılık sektöründe çalışan birisi olarak muhendislik.

    Muhendis olduktan sonra pilot da hostes de olabilirsiniz ama hosteslik okuduktan sonra cebinizde havacilik sektoru disinda hicbir sey olmayacak. Hosteslik isini yapabilmek icin ingilizce ve bazi fiziksel sartlar disinda hicbir sart yok ama ingilizcesi ve fiziği iyi birisi muhendislik yapamaz.

    Bir diger konu da insanlarla uğraşmak gercekten cok zor bir sey. Herkesin harci degil. Bir yerde cok bunalip sektorden cikmak isteme ihtimaliniz cok yuksek bunu dusunerek hareket etmenizi tavsiye ederim.
    Merhaba hocam değerli düşünceleriniz için teşekkürler,
    Hosteslik için okumayı gerek görmüyorum.Her ne kadar tam bursta olsam hazırlık dışında okumanın yararlı olacağını düşünmemek ile birlikte bunun yerine dil öğrenmeyi daha iyi buluyorum. Bu yüzden mühendislik daha yatkın geliyor ekonomiksel olarak zorlayacak ama değer gibi görüyorum.Tıp ve Hukuktan sonra artık Bilgisayar ve Yazılım geliyor diyebiliriz.
  • 20-07-2023, 18:00:12
    #8
    Kadoo38 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam değerli düşünceleriniz için teşekkürler.Ülkemizdr paranın değeri kalmıyor ve bu parayı bir şekilde öderim.Yatırım yapmaya kalksam araba falan alınmaz.Ekonomi böyle iken okumaya kendine yatırım yapmak en iyisi olarak düşünüyorum.

    Mühendislik olarak araştırmalarım mevcut.İlgi alanımda diyebilirim.Diğerlerine nazaran 2yıllık üstüne tamamlamam ve ingilizce hazırlık bitirmem büyük bir avantaj olarak görmekteyim.Hosteslik için okumaya gerek yok dil bilen de olabilir.Günümüzde Mülteci ve yurdışı sorunları ile kaynaklı gelen kişiler birden fazla dil bildikleri için direkt olarak daha avantajlı hale geliyorlar.Ayrıca hosteslik alımlarının %65 i kadından oluşmaktadır.
    Rica ederim hocam. Düşüncelerinize saygı duymak zorundayız. Umarım her şey gönlünüzce olur.