• 13-05-2023, 17:04:47
    #19
    HveH adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Misal git bir Anadolu ajansinin haberini al yayınlasana. Bir dene bakalım
    Alıyorum ve bire bir olmasa da yayınlıyorum.
    Ajans haberleri detaylı ve uzun olur birebir görselleri ile alırsan sıkıntı olur.
    Örnek veriyorum. Cumhurbaşkanı bir konuşma yaptı ajanstan alıp kopyalayıp paylaşırsan sıkıntı olmaz ama cumhurbaşkanı direk ajansa konuşmuşsa onu alırsan sıkıntı olur.
  • 13-05-2023, 17:21:19
    #20
    Danışman
    Qokhantr adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    İçerik kopyalamak suç değil.
    Özelikle haber içerikleri (röportaj, araştırma, Köşe yazısı hariç) kopyalama suç değildir.
    Yazıların telif hakkı yoktur ama görseller size aitse görsel üzerinden suç duyurusunda bulunabilirsiniz.
    "Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu"
    Google da arama yaparsanız direk sonuç çıkıyor.
    Bir göz atmanızı öneririm.

    Birde şu konu var. Kanunu bilmemek bir mazeret değildir.
  • 13-05-2023, 20:28:52
    #21
    Fahrettin adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    "Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu"
    Google da arama yaparsanız direk sonuç çıkıyor.
    Bir göz atmanızı öneririm.

    Birde şu konu var. Kanunu bilmemek bir mazeret değildir.
    Arkadaşın konusunu başka yere çektik ama
    Burada Haber alma ve haber verme hakkı devreye girer. Google de arama yaparsanız bununla ilgili de sonuçlar çıkar. İlk yazdığım da dediğim gibi röportaj, araştırma gibi haberler hariç tutulması lazım.

    Çoğu büyük, editörleri olan haber siteleri ajanslara sadece görsel ve videolar için abone olurlar.
  • 13-05-2023, 22:09:28
    #22
    Qokhantr adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Alıyorum ve bire bir olmasa da yayınlıyorum.
    Ajans haberleri detaylı ve uzun olur birebir görselleri ile alırsan sıkıntı olur.
    Örnek veriyorum. Cumhurbaşkanı bir konuşma yaptı ajanstan alıp kopyalayıp paylaşırsan sıkıntı olmaz ama cumhurbaşkanı direk ajansa konuşmuşsa onu alırsan sıkıntı olur.
    Ajanslara kayitli sahada yuzlerce calisan ve bu calisanlarin haberlerlerini duzenleyen yine bir dunya editor var.Haber ajanslarinin isi haberi bulmak ve bunu haber kanallari veya internet sitelerine sunmak.Bu yuzden de herhangi bir ajansa kayit olmaniz gerekiyor ki o ajansa ait haberleri yayinlayabilesiniz.Yani adamlarin para kazanma olayi bu ve reklamlar.

    Sen diyorsun ki bu sorun degil herkes haberi cekebilir.Bilmiyorsun bari yorum yapma kardesim.Radyo televizyon mezunuyum ben bana da cevap verme.
  • 14-05-2023, 00:01:03
    #23
    Fahrettin adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Merhabalar.

    Öncelikle sadece "Eğer yazdıklarını koruma altına almadıysa suç değil" yazınızı alıntıladığımı hatırlatmak isterim.
    Yazdıklarınızı koruma altına alıp almamanız ya da birilerinin çalması ya da çalmaması ya da
    öğrenim amacıyla yurt dışına gitmeniz vs. bunların hiç biri size ait olmayan bir "şeyi" izinsiz kullanmanızı yasal yapmaz.

    Size ait olmayan hiç bir şeyi izinsiz kullanamazsınız. Ne olursa olsun. Bu evrensel hukuk kuralıdır.
    Mülkiyet kavramı ortaya çıktığından beri vardır. 2000 yıldan fazla süreden bahsediyoruz.

    Ayrıca bir suçun tespit edilip edilmemesi ya da hak sahibi tarafından peşine düşülmemesi
    o davranışı suç olmaktan çıkarmaz. Delillerinizi çok iyi gizlediniz diye suçsuz olmazsınız. Sadece ispat edilememiş olur.
    Hatta delil yetersizliğinden beraat diye bir kavram bunun için vardır.
    _______________________________________

    Koruma altına alınması gerekmesi kapınızı kilitlemeniz gerekmesi ile aynı anlama gelir.
    Kapınızı kilitlemeden de dışarı çıkabilirsiniz. Evinize biri girer ve izinsiz bir şeyler alırsa gene suçludur.
    Hırsızlar "kapıyı kilitlememişti ama" gibi amacı belli savunmalar yaparlar.
    Ama bu ceza almalarının önüne geçmez. Aksi görüşte iseniz tartışabiliriz. Ben ne yazdığımı biliyorum.
    _______________________________________

    Etik ya da ahlaki değerlerimizi Google'un politikalarına göre şekillendirme taraftarı değilim.
    Ya da bir zamanlar Galileo yu idam edenlerin.
    Ben daha az ticari kişilerin görüşlerini okumayı ve ciddiye almayı tercih ediyorum.
    _______________________________________

    Çeşitli ispat yöntemleri mevcut. Mahkemeler hepsini kabul etmeyebiliyor. Hukukun hayatın gerisinden gelmesi ile alakalı bir problem.
    Yavaş yavaş düzelir. Yazıyı oluşturduğunuz Word dosyasını bile delil olarak sunabilirsiniz.
    Tabi botlarla yapılan şeylerden bahsediyorsanız o konuda bir şey diyemeyeceğim.
    Çalıntı bir şeyi tekrar çaldığınızda ortaya çok ilginç şeyler çıkıyor. Ama gene suç. Emin olabilirsiniz.
    _______________________________________

    Ateşte yanmayan kefen var. Birde cennetten arsa satıyorlar. Covid19 dan koruyan "ker*z ayıklama duası" var.
    Ben yapmadım bunları. Yapanlara sorabilirsiniz. Hatta öğrenirseniz neden çıkardıklarını, alıntılayıp yazabilirsiniz.

    Karine diye bir şey vardır. Bu tip koruma servisleri bazı şeylerin mahkemeler nezdinde ispatını kolaylaştırmak için kullanılır.
    İşe de yararlar. Ama temel olarak bir eseri siz yazdıysanız o eser size aittir. Bunu çeşitli delillerle ispat edebilirsiniz.
    Arkadaşınıza yazıyı mail atmak da bunlardan biridir. Koruma servisleri bu amaca hizmet eder.

    Ama sadece işleri kolaylaştırır. Tedbir tedaviden ucuza gelir. Şeklinde düşünebilirsiniz.
    Ama olması gerekmez. Aleni delilleri mahkemeler kabul etmiyorsa bu birilerini suçsuz yapmaz.

    Bu kadar yazdım ama hala çok korkuyorum. Ekleyeyim.
    "Koruyabilirsiniz. Hatta koruyun. Çeşitli servisleri kullanın. İnsanlar kendi kendilerini korumalı. Ama korumasan da, bu durum çalanı suçsuz yapmaz."
    _______________________________________

    Gökçe KIRGIZ "Kalbime Gömerim O Zaman" şarkısı ile alakalı problemler yaşamıştır.
    "Hayalet Sevgilim" İrem YAĞCIOĞLU AYDIN a aittir. Kendisi halen çalışan bir avukattır.
    Yazdığım konularla alakalı sosyal medya paylaşımları ve yazıları mevcuttur. Bakabilirsiniz.
    _______________________________________

    Sonuç olarak. Naçizane biraz bilgili olduğum bir alan. Uzun uzun yazdım.
    En azından okuyan olursa bir şeyler öğrensin diye.
    Okuyan olmayacak. Hatta siz bile okumayacaksınız tamamını.
    Ama ben yazdım. Bu bilgileri vermek için para aldığım forum üyeleri var.
    Ama ben ücretsiz yazdım.

    Birde lütfen sizin boş zamanınız olabilir. Ama benim yok gibi şeyler yazmayın. Kırıcı oluyor.
    Önceden bir kaç mesajınızı okumuştum. Hatta beğendiklerim bile var.
    Düşünebilen biri olduğunuzu düşünüyorum. Medeni olarak tartışmayı tercih ederim.

    Umarım birilerine faydalı olur.

    İyi forumlar dilerim

    Saygılarımla
    Selamlar,

    Öncelikle yazdığınız tüm mesajı yazdığınız zaman okudum ancak gün içerisinde yoğunluğum vardı bu nedenle ancak cevap yazabildim. Detaylı yazınız için teşekkür ederim.

    Ancak ilk mesajımda bunun etik olmadığını belirtmiştim. Ancak dediğim senaryoda herhangi bir şekilde koruma altına alınmamış bir içerik paylaştım ve bunu birisi çaldı diyelim. Adamın sitesi otoriter bir site ve sıralamada benden önce çıktı. İçeriği alırken de geçmiş tarihli olarak girdi bu şekilde de index aldı diyelim bu içeriğin size ait olduğunu günümüz Türkiye'sinde nasıl kanıtlayacaksınız? Evet bir şeyin yapılıyor olması onu meşru kılmaz lakin bizim burada tartıştığımız etik veya değil kısmı değil suç mu değil mi ispatlanamayacağı için koruma altına alınması gerekiyor diyorum.

    Gökçe Kırgız meselesinde de şarkı için konuşmamıştım zaten o şekilde ünlenen demiştim benim örnekte söylediğim şey kadının ses izi tasdiki gibi bir şeydi sanırım onu yaptırmamış olması nedeniyle onun yerine çıkan kişinin o zaman bu şarkıyı söyleyen bendim iddiası ve bundan dolayı davanın çıkmaza girmiş olmasıydı. Yoksa şarkıyı kimin yazdığını bilmiyorum ki sözlerini yazan gibi bir iddiam da olmadı.

    Tekrar detaylı mesajınız için teşekkür ederim. Hayırlı geceler.
  • 14-05-2023, 01:38:49
    #24
    Para harcayıp DMCA alacaksın ondan sonra şikayet edeceksin ve hop google sonuçlarından kaybolacak
  • 14-05-2023, 02:25:05
    #25
    Fahrettin adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Merhabalar.

    Öncelikle sadece "Eğer yazdıklarını koruma altına almadıysa suç değil" yazınızı alıntıladığımı hatırlatmak isterim.
    Yazdıklarınızı koruma altına alıp almamanız ya da birilerinin çalması ya da çalmaması ya da
    öğrenim amacıyla yurt dışına gitmeniz vs. bunların hiç biri size ait olmayan bir "şeyi" izinsiz kullanmanızı yasal yapmaz.

    Size ait olmayan hiç bir şeyi izinsiz kullanamazsınız. Ne olursa olsun. Bu evrensel hukuk kuralıdır.
    Mülkiyet kavramı ortaya çıktığından beri vardır. 2000 yıldan fazla süreden bahsediyoruz.

    Ayrıca bir suçun tespit edilip edilmemesi ya da hak sahibi tarafından peşine düşülmemesi
    o davranışı suç olmaktan çıkarmaz. Delillerinizi çok iyi gizlediniz diye suçsuz olmazsınız. Sadece ispat edilememiş olur.
    Hatta delil yetersizliğinden beraat diye bir kavram bunun için vardır.
    _______________________________________

    Koruma altına alınması gerekmesi kapınızı kilitlemeniz gerekmesi ile aynı anlama gelir.
    Kapınızı kilitlemeden de dışarı çıkabilirsiniz. Evinize biri girer ve izinsiz bir şeyler alırsa gene suçludur.
    Hırsızlar "kapıyı kilitlememişti ama" gibi amacı belli savunmalar yaparlar.
    Ama bu ceza almalarının önüne geçmez. Aksi görüşte iseniz tartışabiliriz. Ben ne yazdığımı biliyorum.
    _______________________________________

    Etik ya da ahlaki değerlerimizi Google'un politikalarına göre şekillendirme taraftarı değilim.
    Ya da bir zamanlar Galileo yu idam edenlerin.
    Ben daha az ticari kişilerin görüşlerini okumayı ve ciddiye almayı tercih ediyorum.
    _______________________________________

    Çeşitli ispat yöntemleri mevcut. Mahkemeler hepsini kabul etmeyebiliyor. Hukukun hayatın gerisinden gelmesi ile alakalı bir problem.
    Yavaş yavaş düzelir. Yazıyı oluşturduğunuz Word dosyasını bile delil olarak sunabilirsiniz.
    Tabi botlarla yapılan şeylerden bahsediyorsanız o konuda bir şey diyemeyeceğim.
    Çalıntı bir şeyi tekrar çaldığınızda ortaya çok ilginç şeyler çıkıyor. Ama gene suç. Emin olabilirsiniz.
    _______________________________________

    Ateşte yanmayan kefen var. Birde cennetten arsa satıyorlar. Covid19 dan koruyan "ker*z ayıklama duası" var.
    Ben yapmadım bunları. Yapanlara sorabilirsiniz. Hatta öğrenirseniz neden çıkardıklarını, alıntılayıp yazabilirsiniz.

    Karine diye bir şey vardır. Bu tip koruma servisleri bazı şeylerin mahkemeler nezdinde ispatını kolaylaştırmak için kullanılır.
    İşe de yararlar. Ama temel olarak bir eseri siz yazdıysanız o eser size aittir. Bunu çeşitli delillerle ispat edebilirsiniz.
    Arkadaşınıza yazıyı mail atmak da bunlardan biridir. Koruma servisleri bu amaca hizmet eder.

    Ama sadece işleri kolaylaştırır. Tedbir tedaviden ucuza gelir. Şeklinde düşünebilirsiniz.
    Ama olması gerekmez. Aleni delilleri mahkemeler kabul etmiyorsa bu birilerini suçsuz yapmaz.

    Bu kadar yazdım ama hala çok korkuyorum. Ekleyeyim.
    "Koruyabilirsiniz. Hatta koruyun. Çeşitli servisleri kullanın. İnsanlar kendi kendilerini korumalı. Ama korumasan da, bu durum çalanı suçsuz yapmaz."
    _______________________________________

    Gökçe KIRGIZ "Kalbime Gömerim O Zaman" şarkısı ile alakalı problemler yaşamıştır.
    "Hayalet Sevgilim" İrem YAĞCIOĞLU AYDIN a aittir. Kendisi halen çalışan bir avukattır.
    Yazdığım konularla alakalı sosyal medya paylaşımları ve yazıları mevcuttur. Bakabilirsiniz.
    _______________________________________

    Sonuç olarak. Naçizane biraz bilgili olduğum bir alan. Uzun uzun yazdım.
    En azından okuyan olursa bir şeyler öğrensin diye.
    Okuyan olmayacak. Hatta siz bile okumayacaksınız tamamını.
    Ama ben yazdım. Bu bilgileri vermek için para aldığım forum üyeleri var.
    Ama ben ücretsiz yazdım.

    Birde lütfen sizin boş zamanınız olabilir. Ama benim yok gibi şeyler yazmayın. Kırıcı oluyor.
    Önceden bir kaç mesajınızı okumuştum. Hatta beğendiklerim bile var.
    Düşünebilen biri olduğunuzu düşünüyorum. Medeni olarak tartışmayı tercih ederim.

    Umarım birilerine faydalı olur.

    İyi forumlar dilerim

    Saygılarımla
    Bütün web site yöneticilerini, editörlerinin okuması gereken bir yorum, kendi adıma teşekkür ederim.
  • 14-05-2023, 06:29:45
    #26
    Fahrettin adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Merhabalar.

    Öncelikle sadece "Eğer yazdıklarını koruma altına almadıysa suç değil" yazınızı alıntıladığımı hatırlatmak isterim.
    Yazdıklarınızı koruma altına alıp almamanız ya da birilerinin çalması ya da çalmaması ya da
    öğrenim amacıyla yurt dışına gitmeniz vs. bunların hiç biri size ait olmayan bir "şeyi" izinsiz kullanmanızı yasal yapmaz.

    Size ait olmayan hiç bir şeyi izinsiz kullanamazsınız. Ne olursa olsun. Bu evrensel hukuk kuralıdır.
    Mülkiyet kavramı ortaya çıktığından beri vardır. 2000 yıldan fazla süreden bahsediyoruz.

    Ayrıca bir suçun tespit edilip edilmemesi ya da hak sahibi tarafından peşine düşülmemesi
    o davranışı suç olmaktan çıkarmaz. Delillerinizi çok iyi gizlediniz diye suçsuz olmazsınız. Sadece ispat edilememiş olur.
    Hatta delil yetersizliğinden beraat diye bir kavram bunun için vardır.
    _______________________________________

    Koruma altına alınması gerekmesi kapınızı kilitlemeniz gerekmesi ile aynı anlama gelir.
    Kapınızı kilitlemeden de dışarı çıkabilirsiniz. Evinize biri girer ve izinsiz bir şeyler alırsa gene suçludur.
    Hırsızlar "kapıyı kilitlememişti ama" gibi amacı belli savunmalar yaparlar.
    Ama bu ceza almalarının önüne geçmez. Aksi görüşte iseniz tartışabiliriz. Ben ne yazdığımı biliyorum.
    _______________________________________

    Etik ya da ahlaki değerlerimizi Google'un politikalarına göre şekillendirme taraftarı değilim.
    Ya da bir zamanlar Galileo yu idam edenlerin.
    Ben daha az ticari kişilerin görüşlerini okumayı ve ciddiye almayı tercih ediyorum.
    _______________________________________

    Çeşitli ispat yöntemleri mevcut. Mahkemeler hepsini kabul etmeyebiliyor. Hukukun hayatın gerisinden gelmesi ile alakalı bir problem.
    Yavaş yavaş düzelir. Yazıyı oluşturduğunuz Word dosyasını bile delil olarak sunabilirsiniz.
    Tabi botlarla yapılan şeylerden bahsediyorsanız o konuda bir şey diyemeyeceğim.
    Çalıntı bir şeyi tekrar çaldığınızda ortaya çok ilginç şeyler çıkıyor. Ama gene suç. Emin olabilirsiniz.
    _______________________________________

    Ateşte yanmayan kefen var. Birde cennetten arsa satıyorlar. Covid19 dan koruyan "ker*z ayıklama duası" var.
    Ben yapmadım bunları. Yapanlara sorabilirsiniz. Hatta öğrenirseniz neden çıkardıklarını, alıntılayıp yazabilirsiniz.

    Karine diye bir şey vardır. Bu tip koruma servisleri bazı şeylerin mahkemeler nezdinde ispatını kolaylaştırmak için kullanılır.
    İşe de yararlar. Ama temel olarak bir eseri siz yazdıysanız o eser size aittir. Bunu çeşitli delillerle ispat edebilirsiniz.
    Arkadaşınıza yazıyı mail atmak da bunlardan biridir. Koruma servisleri bu amaca hizmet eder.

    Ama sadece işleri kolaylaştırır. Tedbir tedaviden ucuza gelir. Şeklinde düşünebilirsiniz.
    Ama olması gerekmez. Aleni delilleri mahkemeler kabul etmiyorsa bu birilerini suçsuz yapmaz.

    Bu kadar yazdım ama hala çok korkuyorum. Ekleyeyim.
    "Koruyabilirsiniz. Hatta koruyun. Çeşitli servisleri kullanın. İnsanlar kendi kendilerini korumalı. Ama korumasan da, bu durum çalanı suçsuz yapmaz."
    _______________________________________

    Gökçe KIRGIZ "Kalbime Gömerim O Zaman" şarkısı ile alakalı problemler yaşamıştır.
    "Hayalet Sevgilim" İrem YAĞCIOĞLU AYDIN a aittir. Kendisi halen çalışan bir avukattır.
    Yazdığım konularla alakalı sosyal medya paylaşımları ve yazıları mevcuttur. Bakabilirsiniz.
    _______________________________________

    Sonuç olarak. Naçizane biraz bilgili olduğum bir alan. Uzun uzun yazdım.
    En azından okuyan olursa bir şeyler öğrensin diye.
    Okuyan olmayacak. Hatta siz bile okumayacaksınız tamamını.
    Ama ben yazdım. Bu bilgileri vermek için para aldığım forum üyeleri var.
    Ama ben ücretsiz yazdım.

    Birde lütfen sizin boş zamanınız olabilir. Ama benim yok gibi şeyler yazmayın. Kırıcı oluyor.
    Önceden bir kaç mesajınızı okumuştum. Hatta beğendiklerim bile var.
    Düşünebilen biri olduğunuzu düşünüyorum. Medeni olarak tartışmayı tercih ederim.

    Umarım birilerine faydalı olur.

    İyi forumlar dilerim

    Saygılarımla
    Hacı abi alayını soluksuz okudum fakat ne anlatıyon harbiden
  • 14-05-2023, 14:40:06
    #27
    TuRuNcu_uA adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Ajanslara kayitli sahada yuzlerce calisan ve bu calisanlarin haberlerlerini duzenleyen yine bir dunya editor var.Haber ajanslarinin isi haberi bulmak ve bunu haber kanallari veya internet sitelerine sunmak.Bu yuzden de herhangi bir ajansa kayit olmaniz gerekiyor ki o ajansa ait haberleri yayinlayabilesiniz.Yani adamlarin para kazanma olayi bu ve reklamlar.

    Sen diyorsun ki bu sorun degil herkes haberi cekebilir.Bilmiyorsun bari yorum yapma kardesim.Radyo televizyon mezunuyum ben bana da cevap verme.

    Benim yazdıkları mı oku, anla ondan sonra gel cevap ver.

    Röportaj, araştırma gibi haberler hariç yazmışım yukarıda, adam eline kamerayı alıp gidip bir yerde araştırarak vb şeyler ile haber yapmışsa alamazsın zaten ama. Adam gidip Ankara da trafik kazası oldu haberini yaparsa o haberi sende paylaşırsın sıkıntı olmaz, veya biri çıktı ortaya bir açıklama yaptı onu sende paylaşırsın. Ama o açıklama direk ajans üzerinden yapılmışsa yayınlayamazsın.

    Örnek veriyorum başbakan twitterda videolu bir açıklama yaptı, filanca ajans onu alıp yazılı olarak paylaştı. Senin vaktin yok o videoyu yazıya çevirmedin, ajansın yazdığı şekilde alıp paylaştın ajans sana ne diyecek benim yazımımı paylaştın diyecek, yada sende o açıklamayı yazıya döktün ajans sana ne diyecek benim yazım mı diyecek.

    (benim bu yazdıklarım kamuoyunu ilgilendiren haberler içindir)