Merhabalar
Asgari ücret çalışan bir arkadaş 10 günlük doktordan ayakta iş göremezlik raporu aldi. Devlet 1770tl is veren 5650tl aylık ücret yatırdı. 8500tl asgari ücret alan kişiden 1000tl ye yakin ücret kesinti olmuş. Internette farklı bilgiler var. Bu konuda bilgisi olan arkadaş lara danışmak istiyorum.
Teşekkürler
Muhasebeci Arkadaşlar a sorum olacak
6
●190
- 06-05-2023, 00:46:55Maktu ücret günlük ise aylık alıyor hocamFatihars adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 06-05-2023, 00:51:42Devletin yatirdiginda sorun yok hocam. Is veren tarafindan yatirilan ücret eksikmi tam mı o kısımda kafam karıştıRalt adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 06-05-2023, 00:57:48Yaptığımız hesaplama içerisinde yer alan 2/3 oranı devletin ayakta iş görmezlik raporu için belirlediği bir oran. Arada olan kesinti tutarı bu orandan kaynaklı oluyor. Küçük ölçekli firmalar bu arada kalan tutarı ödemeyi tercih edebiliyor. Fakat bunun için bir zorunlulukları olmadığını belirtmek lazım. Yani kesinti tamamen SGK tarafından.
- 06-05-2023, 01:05:52Teşekkür ederim bilginiz için sağolunRalt adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle