• 06-05-2023, 00:32:22
    #1
    Merhabalar
    Asgari ücret çalışan bir arkadaş 10 günlük doktordan ayakta iş göremezlik raporu aldi. Devlet 1770tl is veren 5650tl aylık ücret yatırdı. 8500tl asgari ücret alan kişiden 1000tl ye yakin ücret kesinti olmuş. Internette farklı bilgiler var. Bu konuda bilgisi olan arkadaş lara danışmak istiyorum.

    Teşekkürler
  • 06-05-2023, 00:45:38
    #2
    Maktu ucret aliyor ise normal hocam
  • 06-05-2023, 00:46:37
    #3
    Merhaba, 10 gün rapor alındığında raporun sadece 8 günü SGK tarafından karşılanmaktadır. Brüt ücret üzerinden hesaplanan tutarın 2/3'ünü ödemektedirler.
    Brüt ücret 10.008TL/30= 333,60 TL
    Günlük ücrete göre 333,60 TL x 8= 2.668,80TL * 2/3 = 1.779,20 TL
  • 06-05-2023, 00:46:55
    #4
    Fatihars adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Maktu ucret aliyor ise normal hocam
    Maktu ücret günlük ise aylık alıyor hocam
  • 06-05-2023, 00:51:42
    #5
    Ralt adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Merhaba, 10 gün rapor alındığında raporun sadece 8 günü SGK tarafından karşılanmaktadır. Brüt ücret üzerinden hesaplanan tutarın 2/3'ünü ödemektedirler.
    Brüt ücret 10.008TL/30= 333,60 TL
    Günlük ücrete göre 333,60 TL x 8= 2.668,80TL * 2/3 = 1.779,20 TL
    Devletin yatirdiginda sorun yok hocam. Is veren tarafindan yatirilan ücret eksikmi tam mı o kısımda kafam karıştı
  • 06-05-2023, 00:57:48
    #6
    Yaptığımız hesaplama içerisinde yer alan 2/3 oranı devletin ayakta iş görmezlik raporu için belirlediği bir oran. Arada olan kesinti tutarı bu orandan kaynaklı oluyor. Küçük ölçekli firmalar bu arada kalan tutarı ödemeyi tercih edebiliyor. Fakat bunun için bir zorunlulukları olmadığını belirtmek lazım. Yani kesinti tamamen SGK tarafından.
  • 06-05-2023, 01:05:52
    #7
    Ralt adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Yaptığımız hesaplama içerisinde yer alan 2/3 oranı devletin ayakta iş görmezlik raporu için belirlediği bir oran. Arada olan kesinti tutarı bu orandan kaynaklı oluyor. Küçük ölçekli firmalar bu arada kalan tutarı ödemeyi tercih edebiliyor. Fakat bunun için bir zorunlulukları olmadığını belirtmek lazım. Yani kesinti tamamen SGK tarafından.
    Teşekkür ederim bilginiz için sağolun