• 18-04-2023, 09:31:10
    #1
    Arkadaşlar merhaba, şirket kurmayı düşünüyorum. En masrafsız olan olsun diyorum çünkü daha işin tutup tutmayacağı belli değil. Şahıs şirketi giderlerine bakıyorum genel olarak bir şey yok ama bağkur olması lazım her ay 3500 ödenmesi lazım diye okudum. Aynı zamanda ssk lı çalışanım. Şahıs şirketi açsam 3500 bağkur mu ödeyeceğim ? Bağkur istemiyorum desem olmuyor mu ? Zorunlu mu yani bu ödeme ? Teşekkürler.
  • 18-04-2023, 09:33:21
    #2
    webisyo adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Arkadaşlar merhaba, şirket kurmayı düşünüyorum. En masrafsız olan olsun diyorum çünkü daha işin tutup tutmayacağı belli değil. Şahıs şirketi giderlerine bakıyorum genel olarak bir şey yok ama bağkur olması lazım her ay 3500 ödenmesi lazım diye okudum. Aynı zamanda ssk lı çalışanım. Şahıs şirketi açsam 3500 bağkur mu ödeyeceğim ? Bağkur istemiyorum desem olmuyor mu ? Zorunlu mu yani bu ödeme ? Teşekkürler.
    Merhabalar, normal şartlarda genç girişimci desteğinden faydalanmıyorsanız Bağkur ödemeniz şart. Ancak SGK'lı çalışan iseniz bağkur priminiz çıkmayacaktır. Standart vergi ödemelerini yapmanız yeterli.
  • 18-04-2023, 09:33:46
    #3
    Üyeliği durduruldu
    İlk defa açıyor isen yaşın uygunsa eğer "Genç Girişimci" kapsamında bir yıl boyunca Bağ-Kur ödemesi yapmazsın. Onun dışında maalesef zorunlu yatırmadığınız zaman birikiyor.
  • 18-04-2023, 09:35:42
    #4
    Herx adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    İlk defa açıyor isen yaşın uygunsa eğer "Genç Girişimci" kapsamında bir yıl boyunca Bağ-Kur ödemesi yapmazsın. Onun dışında maalesef zorunlu yatırmadığınız zaman birikiyor.
    Hocam genç değilim. SSK lı çalışanım yukarıdaki arkadaşımız ssk varsa bağkur yatırmazsın diyor siz yatırırsın diyorsunuz hangisi doğru :/
  • 18-04-2023, 09:36:37
    #5
    SSK'lı çalışıyorsan Bağkur çıkmaz.
  • 18-04-2023, 09:37:02
    #6
    webisyo adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam genç değilim. SSK lı çalışanım yukarıdaki arkadaşımız ssk varsa bağkur yatırmazsın diyor siz yatırırsın diyorsunuz hangisi doğru :/
    ssk varsa yatırmanıza gerek kalmıyor hocam ben birkaç farklı muhasebeciyle görüşmüştüm
    • webisyo
    webisyo bunu beğendi.
    1 kişi bunu beğendi.
  • 18-04-2023, 09:39:45
    #7
    Bende ssk'lı olduğum için bağkur ödemesi yapmıyorum. Sadece vergilerinizi ödersiniz.
  • 18-04-2023, 09:40:16
    #8
    Sgk li calisiyorsunuz ya bagkur cikmiyor evet ama sgk 30 gun uzerinden ya 29 gunluk sigortaniz yatarsa 1 gun bagkur borcunuz cikiyor. Yani sgk dan eksik kalan kisimlar bagkura geciyor borclaniyorsunuz. Olay bu
    • webisyo
    webisyo bunu beğendi.
    1 kişi bunu beğendi.
  • 18-04-2023, 09:55:28
    #9
    Merhaba. Eğer 29 yaşını doldurmamış iseniz Genç Girişimci Desteği'nden faydalanabilirsiniz. Yalnız yukarıda kimse bahsetmemiş. Direk bu desteğe başvurmadan önce KOSGEB Geleneksel Girişimcilik Sertifikasını almanız gerekiyor. Şirketi kurduktan sonra almanız bir işe yaramıyor. Bu sertifikayı da Online olarak kolay bir şekilde alabilirsiniz.
    Genç Girişimci Desteği'nden faydalandığınız zaman ilk 1 sene Bağkur ödemeniz çıkmayacaktır. Sonraki yıllarda ise aylık 3500 TL civarı bir bağkur ödemeniz çıkacaktır. Yalnız eğer bir yerde SSK lı olarak çalışıyorsanız Bağkur borcunuz çıkmaz. Yani her ay 3500 TL ödemenize gerek kalmaz.

    Genç Girişimci Desteği'nin bir diğer faydası ise 3 sene boyunca her yıl 150 bin TL kestiğiniz faturadan Gelir Vergisi vermezsiniz. Bu 150 bin TL 3 sene için değildir. Her sene için 150 bin TL dir. İçinde bulunduğunuz yıl 150 bin TL yi aştığınız zaman gelir vergisi çıkar. Bir sonraki sene sıfırlanır ve 150 bin TL ye kadar yine gelir vergisi çıkmaz.