• 06-04-2023, 02:42:17
    #37
    hurfikir adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam ilk gidişiniz turist vizesiyle miydi yoksa buradan giderken direkt akrabınızın hazırladığı işe yönelik bir vizeyle miydi? Genelde turist vizesi ne olursa olsun başka bir vizeye çevrilemiyor veya uzatılamıyor diye biliyorum.

    Her şey gönlünüzce olsun.
    teşekkür ederim hocam akrabam sayesinde çalışma vizesi gibi bir olay oldu o sayede gidebildim.
  • 06-04-2023, 03:33:04
    #38
    Yeniceri adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Aslında çok güzel bir ülke ama havası soğuk. İsveç'te de Almanya ve İngiltere gibi sürekli kapalı hava mı var? İnsanları nasıl? Gece hayatı nasıl? İnsanların Türklere bakış açısı nasıl? Yeşil pasaport ile gelsem kalabilir miyim orada
    sen daha benim yanıma gelmedin isveçemi gidecen
  • 07-04-2023, 10:47:31
    #39
    Merhaba

    Ufak deneyimimi bende paylaşayım;

    Goteborg Kungsbacka semtinde çalışmıştım 1 sene. 20 yaşında gitmiştim güzel deneyimdi aslında ama gurbet o zamanlar zor gelmişti bana. Şimdi kalmış olsaydım muhtemelen harika bir yerlere gelebilirdim nasip

    Stockholm hiç gidemedim fırsat olmadı ama Boras tarafına çok gitmiştim Üni yeri orası da epey güzeldi.

    İnsanları kaldığım semtte epey iyiydi ama Goteborg taraflarına doğru pek fazla iyimser olamayacağım. Öok İran, Suriyeli vatandaş vardı benim zamanımda. Müslümanları pek sevmezlerdi, esmer olanlara hep farklı bakarlardı. Geneli de bombacı tanıyordu bizi =) dükkanda servisçi kızlar hep öyle derdi. Bende Balkan kökenlilik olduğu için oradan yırtıyordum.

    Giyim kuşam baya pahalıydı benim zamanımda şimdide öyle mi bilmiyorum. Teknoloji ve alkol harika ucuzdu. Tam sevdiğim şeyler, Systembolaget en sevdiğim market

    Geçtiğimiz hafta çalıştığım dükkan sahibi vefat etti gencecik 42 yaşındaydı harika bir insandı. Mekanı cennet olsun, seçimden sonra niyetim vardı eğer seçimi hala mevcut hükümet devam ettirirse bir İsveç yoklaması mı yapsam diye ama nasip değilmiş.
  • 07-04-2023, 12:58:24
    #40
    Hocam bizdeki en ünlü ekonomist iskandinav ülkeleri iflas etti demişti.
    İflas sonrası hayat nasıl orada?
  • 08-04-2023, 01:32:02
    #41
    Hocam yerleşmeyi düşünüyorum.Genel olarak reklam işleri yapıyorum ve temel düzeyde ingilizce biliyorum.Sizde bir davetiye alsam yaşam kurmam uzun bir zaman alır mı? nasıl ilerlemeliyim pasaport ve vize için