• 02-04-2023, 17:43:24
    #37
    Abdullah07 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Devletin güvenligi tehdit eden ve emir alarak birini öldüren istihbaratcı suç mu işlemiş oluyor.Emir veren belki anayasayı uyguladı belki uygulamadı ? İslamiyette bir ülkeyi tehdit eden birini emir alarak öldüren kişinin akıbeti kötümüdür size göre hocam ?
    Mesela bu size göre uydurma bir örgüt müdür ?
    https://tr.wikipedia.org/wiki/J%C4%B0TEM
    Bunun gibi başka da varsayalım mesela veya hepsini geçelim resmi kurum mit elemanı yaptı bunları yine de suç ve dini olarak kötü müdür ?
    - Devletin güvenligi tehdit eden ve emir alarak birini öldüren istihbaratcı suç mu işlemiş oluyor
    - Evet. Çünkü istihbaratçının anayasaya göre görevi öldürmek değil. Emniyet birimlerine haber vermek.


    İslamiyet 'de de, Şu anda Türkiye Cumhuriyeti anayasına görede Emir alıp öldürmek diye bir şey yok.

    Anayasaya göre herkesin yargılanma hakkı vardır ve yargılanmalıdır. Yani öldürmek fiili emir üzerine uygulanacak birşey değil şu anda. İstihbarat görevlisi ülkenin emniyet birimlerine (asker, polis) haber vermekle görevlidir. Öldürmekle değil.

    İslamiyet'de de size savaş açanlar ile savaşın diye ayet var. Yani keyfi birisinden emir aldın diye, yada görüşlerini beğenmediğin için birisini öldüremezsin. Ancak o kişi sana karşı öldürme amacı ile savaş açmış ise o zaman öldürmek fiilini gerçekleştirebiliyorsun (yani kendini koruma amaçlı)
    • karagul
    • Abdullah07
    karagul ve Abdullah07 bunu beğendi.
    2 kişi bunu beğendi.
  • 02-04-2023, 17:44:15
    #38
    Misafir adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Aldığı emir anayasaya uygun olması lazım. Gizli devlet görevi gibi saçma sapan uydurmalar kamu düzenine ve anayasaya uygun değil.

    Yani polis,asker ve devlet görevlisi olman bile yetmez. Kanuna ve anayasaya uygun davranman lazım.

    Devletleşme ve toplumun güvenliğini koruma amacıyla Hz.Muhammed müslüman haricinde topluluklar ile bir anaya hazırladı. (Medine sözleşmesi)

    Türk devleti içinde Büyük Selçuklu'da vezir Nizamülmülkün bu konuda çalışmaları var diye biliyorum.


    Kısaca: Devlet görevlisi emir aldı birini öldürdü. Kanuna ve anayasaya aykırı ise suçtur. İslamiyet 'de karşılığı cinayettir.
    olaya dini açıdan bakalım:

    beşeri hukuku islam hukukuna paralel gösteremezsiniz. bu şirk olur.

    mesela türkiye'de kanunlara göre biri en genç 16 yaşında evlenebiliyor, 15 yaşında evlenemez, kanuna aykırı.

    ancak islam'da 15 yaşında evlenmenin bir sakıncası yok.

    bu kanuna aykırı diye islam hukukuna da aykırı diyemeyiz.

    aynı şekilde devlet emrediyor diyor günahı yoktur/vardır da diyemeyiz. islam hukuku ayrıdır.
  • 02-04-2023, 17:46:18
    #39
    Misafir adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    - Devletin güvenligi tehdit eden ve emir alarak birini öldüren istihbaratcı suç mu işlemiş oluyor
    - Evet. Çünkü istihbaratçının anayasaya göre görevi öldürmek değil. Emniyet birimlerine haber vermek.


    İslamiyet 'de de, Şu anda Türkiye Cumhuriyeti anayasına görede Emir alıp öldürmek diye bir şey yok.

    Anayasaya göre herkesin yargılanma hakkı vardır ve yargılanmalıdır. Yani öldürmek fiili emir üzerine uygulanacak birşey değil şu anda. İstihbarat görevlisi ülkenin emniyet birimlerine (asker, polis) haber vermekle görevlidir. Öldürmekle değil.

    İslamiyet'de de size savaş açanlar ile savaşın diye ayet var. Yani keyfi birisinden emir aldın diye, yada görüşlerini beğenmediğin için birisini öldüremezsin. Ancak o kişi sana karşı öldürme amacı ile savaş açmış ise o zaman öldürmek fiilini gerçekleştirebiliyorsun (yani kendini koruma amaçlı)
    Yorum ve değerlendirmeniz için çok teşekkür ederim.
  • 02-04-2023, 17:49:10
    #40
    mos adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    olaya dini açıdan bakalım:

    beşeri hukuku islam hukukuna paralel gösteremezsiniz. bu şirk olur.

    mesela türkiye'de kanunlara göre biri en genç 16 yaşında evlenebiliyor, 15 yaşında evlenemez, kanuna aykırı.

    ancak islam'da 15 yaşında evlenmenin bir sakıncası yok.

    bu kanuna aykırı diye islam hukukuna da aykırı diyemeyiz.

    aynı şekilde devlet emrediyor diyor günahı yoktur/vardır da diyemeyiz. islam hukuku ayrıdır.
    Kanunsal açıdan sorun yok yani bir ceza alacak bir durumu yok varsaydım ben de.Anayasaya uygun ya da değil evet tartışılık ama aslında sadece dini açıdan merak ettim dediğiniz gibi.
  • 02-04-2023, 17:49:51
    #41
    Abdullah07 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Tarikatların hepsini aynı kefeye koyuyorum hocam ben neden dersen bunlar bile bence ülke geleceği için tehdittir.Yarın öbür gün misal menzil dedikleri tarikat liderlerinin devlete başkaldırmayacağının garantisi var mı ?
    Hocam o bahsettiğiniz tarikat 1500 yıldır var. Kıyamete kadarda var olacaktır. Seceresine bi bak istersen peygamber (a.s) efendimize dayanıyor. Şehit olan 3 arkadaşımda menzilliydi. O açıdan diyorum vebale girmeyelim diye.
  • 02-04-2023, 17:54:52
    #42
    HveH adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam o bahsettiğiniz tarikat 1500 yıldır var. Kıyamete kadarda var olacaktır. Seceresine bi bak istersen peygamber (a.s) efendimize dayanıyor. Şehit olan 3 arkadaşımda menzilliydi. O açıdan diyorum vebale girmeyelim diye.
    Allah rahmet eylesin mekanları cennet olsun doğrudur ama ben olaya mantık olarak bakıyorum.Dediğim gibi yarın bir gün menzildekilerin bu ülkeye başkaldırmayacağının garantisi var mı feto örneği gibi mesela ? veya başka tarikatta aynı olabilir mesela bana göre tehdittir.Ha içlerinde iyi niyetli vardır yoktur o tartışılır.
    Tek bir islam dini var ama bir sürü tarikat var .İnsanoğlu dinini istersen kurandan öğrenemez mi neden bunca tarikata ihtiyac var vs diyerek düşüncem bu yönde benim hocam.
  • 02-04-2023, 17:57:14
    #43
    Ne olursa olsun cezası ölüm olmamalıdır..
  • 02-04-2023, 18:00:39
    #44
    mos adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    olaya dini açıdan bakalım:

    beşeri hukuku islam hukukuna paralel gösteremezsiniz. bu şirk olur.

    mesela türkiye'de kanunlara göre biri en genç 16 yaşında evlenebiliyor, 15 yaşında evlenemez, kanuna aykırı.

    ancak islam'da 15 yaşında evlenmenin bir sakıncası yok.

    bu kanuna aykırı diye islam hukukuna da aykırı diyemeyiz.

    aynı şekilde devlet emrediyor diyor günahı yoktur/vardır da diyemeyiz. islam hukuku ayrıdır.
    Zaten bu yüzden islam ve devlet diye 2 yorum yaptım. Medine sözleşmesini örnek verdim.

    Devlet'de farklı dinden, dinsiz kişiler bulunabilir devletin görevi anayasaya göre herkesin hukukunu korumaktadır.

    Devlet yapısı tarihte en eski milletlerden biri TÜRK milletidir. Atatürk ile beraber oldukça modern bir hale getirilmiştir.

    Eğer devlet yapısı olmadan topluluklar cemaat ve tarikat liderlerine göre yönetilseydi. Türkiye'de kan gövdeyi götürürdü şu anda tüm tarikatlar silahla birbirine kafir ilan edip öldürüyor olurdu.

    Tarikatlar anayasaya göre suçtur. Çok da doğrudur. 5 vakit namazını kılan biri olarak söylüyorum.

    Kuran'da direkt bir devlet yönetimine işaret edilmemiştir. Şeriat çok karıştırılıyor ama şeriat dedikleri şey gelenek/görenekdir. Direkt Kuran'dan örnek vereyim. "Her birinize bir şeriat ve bir yol verdik. Allah dileseydi sizleri bir tek ümmet yapardı"

    Önemli olan devletin herkesin dini inancını yaşamasının koruma altına alınmış olmasıdır. Yani ben islam dinini yaşarken uygur türklerinde yapılanlar gibi bir kısıtlamaya tabimiyim? Dini şeriat/örf-adetlerimi yaşayabiliyormuyum? Demokrasi ve cumhuriyet bunun için oldukça iyi yönetim biçimidir. Laiklik ile bunların ayrıştırılmış olması ise devletin dine-dinin devlete müdahalesini engeller ve karışıklık çıkmamasını sağlar.
    • Abdullah07
    Abdullah07 bunu beğendi.
    1 kişi bunu beğendi.
  • 02-04-2023, 18:01:12
    #45
    Abdullah07 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Devletin güvenligi tehdit eden ve emir alarak birini öldüren istihbaratcı suç mu işlemiş oluyor.Emir veren belki anayasayı uyguladı belki uygulamadı ? İslamiyette bir ülkeyi tehdit eden birini emir alarak öldüren kişinin akıbeti kötümüdür size göre hocam ?
    Mesela bu size göre uydurma bir örgüt müdür ?
    https://tr.wikipedia.org/wiki/J%C4%B0TEM
    Bunun gibi başka da varsayalım mesela veya hepsini geçelim resmi kurum mit elemanı yaptı bunları yine de suç ve dini olarak kötü müdür ?
    Hocam çok karışık bir konu biraz geniş açıdan bakalım Birleşik Arap Emirlikleri İstihbaratı bünyesinde gayriresmi bir yapı kuruldu ve ülkesinde Türkiye Cumhuriyetine sempati ile yaklaşan kişileri öldürme kararı aldı. Şimdi dinimize göre nasıl olacak iki müslüman ülke ikisinin siyaseti çatışıyor ve birbilerini kendi bekaları açısından riskli görüyorlar yani iki tarafta devlet millet için yapıyor

    Veya Mısır Suudi Arabistan Birleşik Arap Emirlikleri için Müslüman Kardeşler terör örgütüdür ve bu örgüte sempati besleyen destekleyen kişiler terör örgütü sempatizanı bu üç ülkenin dirliğine birliğine göz diken bir örgüt ama öte yandan bizim için değildir. Müslüman Kardeşler Örgütü yakın zamana kadar bizim ülkemizde ikamet ediyor hatta televizyon yayınları buradan yapıyorlardı. Şimdi bu örgütü terör örgütü gören üç ülkenin bünyesinde kurulmuş istihbarat derin devlet vs teşkilatları gidin bu insanları yok edin zira yayınları bu üç ülkenin bekasına zarar veriyor dedi. Bu eylemi yapan kişi dinimize göre neye göre kime göre vatan millet için yapmış olacak

    Jitem konusu biraz geniş bir konu hocam bölücü terör örgütüne karşı devletin kanunları devre dışı bırakarak zımmen kurulmasına izin verdiği bir teşkilat gibi görünüyor lakin hesap verilmeyen bir yapıya bürünmesi ile birlikte bir çok yasadışı kazanç olayına karışmış ardından bu kazanç kaleminin kurulma amaçlarının dışında kullanmaya başlayınca Devletimiz içerisinde bu yapının yok edilmesine karar verilmiştir.

    Jitem zamanında işlenen cinayetlerin ne kadar olduğu tam olarak bilinmiyor veya neye göre değerlendirme yapılıp vatan haini terörist olarak görüldüğüde belli değil belki bunlara emir verenler şahsi hesapları için gidin şunu indirin dedi. Jiteme mensup kişilerin hesap verme olayından uzak olduğu için yerel halkı kafasına göre cezalandırıp cezalandırmadığını bilmiyoruz.

    Bu gibi yapılar devletler tarafından bir dönem kurulur sonra oklar kendisine dönmesin diye yok edilir bir çok ülke için bu geçerlidir. Bu teşkilatların yapıların hayatını aldıkları insanların terörist beka tehditi olduğuna kim karar veriyor peki buna bakmak lazım.

    Bu gibi karmaşık olaylardan kanunsuz gücün denetimsizliğin önünü açması nedeniyle hukuk ve adalet devletlerin birincil hedefi olması lazım. Zira bu gibi teşkilatların yarın sizi beni hedef göstermeyeceğinin garantisi yoktur ve yasadışı oldukları için başvuracağınız bir yerde olmayacaktır.