Misafir adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- Devletin güvenligi tehdit eden ve emir alarak birini öldüren istihbaratcı suç mu işlemiş oluyor
- Evet. Çünkü istihbaratçının anayasaya göre görevi öldürmek değil. Emniyet birimlerine haber vermek.


İslamiyet 'de de, Şu anda Türkiye Cumhuriyeti anayasına görede Emir alıp öldürmek diye bir şey yok.

Anayasaya göre herkesin yargılanma hakkı vardır ve yargılanmalıdır. Yani öldürmek fiili emir üzerine uygulanacak birşey değil şu anda. İstihbarat görevlisi ülkenin emniyet birimlerine (asker, polis) haber vermekle görevlidir. Öldürmekle değil.

İslamiyet'de de size savaş açanlar ile savaşın diye ayet var. Yani keyfi birisinden emir aldın diye, yada görüşlerini beğenmediğin için birisini öldüremezsin. Ancak o kişi sana karşı öldürme amacı ile savaş açmış ise o zaman öldürmek fiilini gerçekleştirebiliyorsun (yani kendini koruma amaçlı)
Yorum ve değerlendirmeniz için çok teşekkür ederim.