Merhaba,
Uzun yıllardır kullandığım Intel i5 işlemcili Macbooktan yeni bir Macbook'a geçiş için araştırma yapıyorum.
Şu anda M1 ve M2 işlemcili modeller olduğunu gördüm.
Esasında M1 işlemcili model işimi fazlasıyla görür diye düşünmekle beraber M2 tasarımı olsun, Magsafe şarj noktası olsun, ekranı, kamerası olsun daha cazip duruyor.
Tabi aradaki ciddi fiyat farkına değmez diye de düşünüyorum.
Ayrıca her ikisinin 256 GB olan versiyonlarını kıyasladığımızda kapasite aynı olmasına rağmen M1 de bulunan SSD'nin çift parçalı yapısından dolayı çok daha yüksek performanslı olduğu söyleniyor. Yüksek Performanslı olan 512 GB Macbook AIR M2 fiyatı ise çok yüksek durumda.
M2 Macbook'larda ısınma sorunu var diye de bazı yerlerde denk geldim.
Her iki modeli de kullanan ve bilgisi olan arkadaşlar aydınlatırsa sevinirim.
Macbook Air M1 mi yoksa M2 mi?
29
●802
- Kabul Edilen Cevap
- 1 Beğeni
-
- 31-03-2023, 20:59:17m1'i zor aldık hocam
her iki modeli nasıl kullanalım.
M1 Pro kullanıyorum. Şu ana kadar bir sorun çıkarmadı. (3 aydır kullanıyorum) - 31-03-2023, 21:57:34m1 olanı aldım. çok memnunum cep telefonu gibi ses yok, ısınma yok, alt kısmı çok zorlayınca hafif ılıklaşıyor. normal bence o kadar ısınması. telefonlar daha fazla ısınıyor.
ayrıca şarj derdi yok. günümü çok rahat çıkarıyor. bazen birkaç gün bile kullanıyorum.
ben daha önce surface pro kullanıyordum. oda çok güzel bir cihaz. ama içindeki fan rahatsız etti beni. gece oda sessiz olunca rahatsız edici oluyor.
mac m1 de öyle bir sorunum kalmadı.
kısacası verimlilik yönü ile beni fazlası ile tatmin etti. esnek kullanıma alışık iseniz windows dan geçince biraz zorlayabilir. yaptığınız işler belli ve mac de çalışan uygulamalar ise hiç sorun yaşamazsınız.
ayrıca windowsta mouse kullanıyordum. mac de mouse bıraktım. geçiş kısayollarını çok güzel ve rahat . mouse bırakacağımı düşünmüyordum. - 31-03-2023, 22:38:23MacBook Air M1 ve MacBook Pro M2 kullanıyorum. İki cihazı da gün içerisinde sık sık deneyimliyorum. Sorularınızı alabilirim.
Genel olarak dışarıdan bakıldığında aynı gözükse de kucağınıza aldığınızda PRO nun ağırlığını hissediyorsunuz. Apple ın satış yardımcısı da ağır işlemler için PRO önermişti. Avuç içi kadar fan diyebilirsiniz fakat bendeki M1 ile Pro M2 arasında ısı farkları oluyor.
her iki modeli nasıl kullanalım.