Kişisel rütbeme Turkcell yazsam ne olur ?
4
●426
- 13-03-2023, 13:07:56Üyeliği durdurulduMerhaba turkcell ile hiçbir bağlantım olmamasına rağmen adımın altındaki kişisel rütbeme turkcell yazsam, turkcell bana tazminat davası açabilir mi acaba ? Merak ettiğim için sordum, başka hiçbir niyetim yoktur
- Kabul Edilen Cevap
- 1 Beğeni
-
- 13-03-2023, 13:09:53Üyeliği durdurulduUğraşsalar tazminat alabilirler mi hocamcanuzunyol adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 13-03-2023, 13:14:23Teorik olarak mümkün ama pratikte sizin turkcell de çalışıyormuş gibi de davranmanız lazım. Yoksa mahkeme tazminat vermez. Oyunlarda adını ironman yapan birinin marvel telif ihlali yapmadığının kabulü gibi bir durum oluşur
Olayın aslının öğrenilmesinden sonra gelen edit:
Dipnot-1: Bu durum genel olarak ve turkcell seviyesinde olan markalar için yapılmış bir değerlendirmedir.
Temel olarak tescilli herhangi bir markayı kullanmak için yazılı izniniz yoksa kullanamazsınız.
İronman örneğinde olduğu gibi turkcell ile bir bağlantınız olmadığı aşikar ise ve bunu sadece güzel gözüktüğü için
kullanıyorsanız marka hak sahibi size göz yumabilir. Ama isterse kullanmanızı engelleme hakkı her zaman vardır.
Bu durum reklam ve marka-halk arasındaki samimiyet olarak algılanabileceği için büyük firmalar tarafından müsamaha
gösterilmesinden ibarettir. Tercihtir. Zorunluluk değil.
Dipnot-2: "AvrupaGelinlik" markasının-isminin r10.net forumunda ve üyeleri arasında nasıl bir konuma sahip olduğunu biliyor musunuz?
Örneğin ben konuyu gördüğümde ilk aklıma @CGLR; hocamın isim değiştirdiğini sandım. Profilinize girdim.
Fakat öyle olmadığını anladığımda hocamın sizinle birlikte iş yaptığı gibi bir izlenime kapıldım.
Bu intiba ile insanlara ve markaya zarar verme ihtimaliniz olduğu için "AvrupaGelinlik" ve r10.net özelinde
bu şekilde bir kullanım yapmanız ihlal oluşturur.
Dipnot-3: "AvrupaGelinlik" ile "Turkcell" markalarını aynı kefeye koyup r10.net forumunda birbirinin aynı değere
sahip olduklarına inanabileceğiniz aklıma gelmedi. Kusura bakmayın. - 13-03-2023, 13:39:17Avrupa Gelinlik marka hakkı benimdir: Konu sahibi kişiye özel mesaj gönderip kibarca kaldırmasını rica ettim ama kalkıp üstüne bu konuyu açmış:
Size 24 saat süre. Bu süre zarfında forumda bilgi aramaya ve sorularınıza cevap almaya devam edebilirsiniz. Yarın bu saatlerde hala markamın ismini profilinizden kaldırmamış olursanız sorularınızın cevabını maddi olarak alacaksınız. Tehdit mi? Evet tehdit ediyorum.
Sizi özelden kibarca uyarmıştım ama beni yanılttınız. Demek ki insancıl olmak yaramıyor. Kendiniz bilirsiniz. - 13-03-2023, 16:40:09Soru sorarken daha doğru örneklerle sorarsanız doğru cevap alma ihtimaliniz o kadar artar. İyi forumlaraspetbiebs adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle