Teorik olarak mümkün ama pratikte sizin turkcell de çalışıyormuş gibi de davranmanız lazım. Yoksa mahkeme tazminat vermez. Oyunlarda adını ironman yapan birinin marvel telif ihlali yapmadığının kabulü gibi bir durum oluşur
Olayın aslının öğrenilmesinden sonra gelen edit:
Dipnot-1: Bu durum genel olarak ve turkcell seviyesinde olan markalar için yapılmış bir değerlendirmedir.
Temel olarak tescilli herhangi bir markayı kullanmak için yazılı izniniz yoksa kullanamazsınız.
İronman örneğinde olduğu gibi turkcell ile bir bağlantınız olmadığı aşikar ise ve bunu sadece güzel gözüktüğü için
kullanıyorsanız marka hak sahibi size göz yumabilir. Ama isterse kullanmanızı engelleme hakkı her zaman vardır.
Bu durum reklam ve marka-halk arasındaki samimiyet olarak algılanabileceği için büyük firmalar tarafından müsamaha
gösterilmesinden ibarettir. Tercihtir. Zorunluluk değil.
Dipnot-2: "AvrupaGelinlik" markasının-isminin r10.net forumunda ve üyeleri arasında nasıl bir konuma sahip olduğunu biliyor musunuz?
Örneğin ben konuyu gördüğümde ilk aklıma
@CGLR; hocamın isim değiştirdiğini sandım. Profilinize girdim.
Fakat öyle olmadığını anladığımda hocamın sizinle birlikte iş yaptığı gibi bir izlenime kapıldım.
Bu intiba ile insanlara ve markaya zarar verme ihtimaliniz olduğu için "AvrupaGelinlik" ve r10.net özelinde
bu şekilde bir kullanım yapmanız ihlal oluşturur.
Dipnot-3: "AvrupaGelinlik" ile "Turkcell" markalarını aynı kefeye koyup r10.net forumunda birbirinin aynı değere
sahip olduklarına inanabileceğiniz aklıma gelmedi. Kusura bakmayın.