• 10-03-2023, 14:54:05
    #1
    merhabalar, bir sağlık turizmi şirketiyle bir yazılım projesi üzerinde anlaşma sağlamak üzereyiz, ancak gizlilik sözleşmesinde cezai şart bana çok ağır bir yaptırım gibi geldi, sizce bu kadar yüksek bir miktar (200 bin TL) normal ve yasal mı ? yarın bir gün anlaşmazlık halinde "siz bilgilerimizi dışarı sızdırdınız, bu parayı ödeyeceksiniz" diyerek bir iddada bulunsalar kendimi savunmaya hakkım olur mu ? kendimi nasıl yasal olarak garantiye alacağım, şirketi arayıp bu miktarın çok yüksek olduğunu söylemek istiyorum ama bunu söylemem normal olur mu emin değilim, siz değerli ve tecrübeli dostlarımdan bana yol göstermenizi rica ediyorum, şirketle nasıl bir pazarlığa oturmalıyım bu cezai şart konusunda ?
  • 10-03-2023, 14:55:36
    #2
    Biz bir projede 500.000 eklemiştik, maalesef türkiye şartları.
  • 10-03-2023, 14:55:49
    #3
    Kurumsal PLUS
  • 10-03-2023, 14:55:53
    #4
    Tarikkaya adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    merhabalar, bir sağlık turizmi şirketiyle bir yazılım projesi üzerinde anlaşma sağlamak üzereyiz, ancak gizlilik sözleşmesinde cezai şart bana çok ağır bir yaptırım gibi geldi, sizce bu kadar yüksek bir miktar (200 bin TL) normal ve yasal mı ? yarın bir gün anlaşmazlık halinde "siz bilgilerimizi dışarı sızdırdınız, bu parayı ödeyeceksiniz" diyerek bir iddada bulunsalar kendimi savunmaya hakkım olur mu ? kendimi nasıl yasal olarak garantiye alacağım, şirketi arayıp bu miktarın çok yüksek olduğunu söylemek istiyorum ama bunu söylemem normal olur mu emin değilim, siz değerli ve tecrübeli dostlarımdan bana yol göstermenizi rica ediyorum, şirketle nasıl bir pazarlığa oturmalıyım bu cezai şart konusunda ?
    Benim fikrim konu miktarın yüksekliği değil aslında,

    sizin kendinizi nasıl yasal olarak koruma altına alabileceğiniz.

    Siz firmayı arayıp bu miktarı düşürün 50.000₺ yapın dediğiniz takdirde sanki yapacaksınız ama bunu göze almışsınız gibi yanlış anlaşılmaya yol açabilir.

    Dediğim gibi yanlızca kendi fikrim ama işi iyi bilen bir avukattan kendinizi nasıl yasal olarak koruyacağınızı öğrenebilirsiniz
  • 10-03-2023, 14:56:38
    #5
    O meblağ öylesine yazılmamış. Başka maddeler de olmalıdır bununla ilgili.
    Tüm maddeleri dökün bakalım ne istiyorlar ama meblağ çok değildir.
    • Adsrun
    • Tarikkaya
    Adsrun ve Tarikkaya bunu beğendi.
    2 kişi bunu beğendi.
  • 10-03-2023, 14:56:54
    #6
    ben o şekildeki işe girmezdim en ufak şeyde size ulaşırlar bence ya uzlaşmaya çalışın ya da hiç bulaşmayın.
  • 10-03-2023, 14:57:41
    #7
    Reklam Yönetimi
    Tarikkaya adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    merhabalar, bir sağlık turizmi şirketiyle bir yazılım projesi üzerinde anlaşma sağlamak üzereyiz, ancak gizlilik sözleşmesinde cezai şart bana çok ağır bir yaptırım gibi geldi, sizce bu kadar yüksek bir miktar (200 bin TL) normal ve yasal mı ? yarın bir gün anlaşmazlık halinde "siz bilgilerimizi dışarı sızdırdınız, bu parayı ödeyeceksiniz" diyerek bir iddada bulunsalar kendimi savunmaya hakkım olur mu ? kendimi nasıl yasal olarak garantiye alacağım, şirketi arayıp bu miktarın çok yüksek olduğunu söylemek istiyorum ama bunu söylemem normal olur mu emin değilim, siz değerli ve tecrübeli dostlarımdan bana yol göstermenizi rica ediyorum, şirketle nasıl bir pazarlığa oturmalıyım bu cezai şart konusunda ?
    Selamlar hocam, geçen sene bir grup şirketi ile gizlilik sözleşmesi ve reklam yönetimi için sözleşme imzalamıştık. Sözleşmede tazminat bedeli olarak 50 bin TL belirtmişlerdi. Geçen seneki asgari ücret tutarına bakınca sizin tutarın 100 bin tl ya da civarı olması makul olacaktır. Firma ile anlaşma sağlamadan önce bu konuda pazarlık yapmanızı öneririm. Ayrıca büyük kurumsal firmalar ile çalışmalar risklidir, en ufak hatanızda tazminatı yansıtma ihtimalleri vardır. Her türlü bildiriyi mail üzerinden gerçekleştirmeyi ihmal etmemenizi tavsiye ederim.
  • 10-03-2023, 14:58:46
    #8
    Reklam Yönetimi
    Misafir adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    O meblağ öylesine yazılmamış. Başka maddeler de olmalıdır bununla ilgili.
    Tüm maddeleri dökün bakalım ne istiyorlar ama meblağ çok değildir.
    Kesinlikle, hocamla aynı fikirdeyim
  • 10-03-2023, 15:05:29
    #9
    Tarikkaya adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    merhabalar, bir sağlık turizmi şirketiyle bir yazılım projesi üzerinde anlaşma sağlamak üzereyiz, ancak gizlilik sözleşmesinde cezai şart bana çok ağır bir yaptırım gibi geldi, sizce bu kadar yüksek bir miktar (200 bin TL) normal ve yasal mı ? yarın bir gün anlaşmazlık halinde "siz bilgilerimizi dışarı sızdırdınız, bu parayı ödeyeceksiniz" diyerek bir iddada bulunsalar kendimi savunmaya hakkım olur mu ? kendimi nasıl yasal olarak garantiye alacağım, şirketi arayıp bu miktarın çok yüksek olduğunu söylemek istiyorum ama bunu söylemem normal olur mu emin değilim, siz değerli ve tecrübeli dostlarımdan bana yol göstermenizi rica ediyorum, şirketle nasıl bir pazarlığa oturmalıyım bu cezai şart konusunda ?
    Sözleşme gayet normal.
    Yapacağınız işin arkasında durmanızı istiyorlar. Yaptım bıraktım gittim yarın sorun olduğunda ben bilmem vs dememeniz içindir. Çünkü sorun olursa yazılım kaynaklı sizden sormaları gerekecek ve müdahale etmeniz lazım olacak. Bunu servis veya bakım ücreti olarak değil, yazılımsal sorun için düşünün.
    Ve anlaşmanın diğer maddelerinde ne yazmışlar, o da vardır. Taahhütlerinizle ilgili maddeler nelerdir?

    Diğer yandan, yapılan işin mülkiyet ve ticari hakları da o firmaya ait olacak. Başkasına satmaya kalkarsanız da dava ederler.
    Ama eğer o yazılımın fikir babası sizseniz, mülkiyet haklarıyla ilgili maddenin çıkarılması gerekiyor.
    • Tarikkaya
    • Broon
    • mahmutsan
    Tarikkaya, Broon ve mahmutsan bunu beğendi.
    3 kişi bunu beğendi.