Tarikkaya adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
merhabalar, bir sağlık turizmi şirketiyle bir yazılım projesi üzerinde anlaşma sağlamak üzereyiz, ancak gizlilik sözleşmesinde cezai şart bana çok ağır bir yaptırım gibi geldi, sizce bu kadar yüksek bir miktar (200 bin TL) normal ve yasal mı ? yarın bir gün anlaşmazlık halinde "siz bilgilerimizi dışarı sızdırdınız, bu parayı ödeyeceksiniz" diyerek bir iddada bulunsalar kendimi savunmaya hakkım olur mu ? kendimi nasıl yasal olarak garantiye alacağım, şirketi arayıp bu miktarın çok yüksek olduğunu söylemek istiyorum ama bunu söylemem normal olur mu emin değilim, siz değerli ve tecrübeli dostlarımdan bana yol göstermenizi rica ediyorum, şirketle nasıl bir pazarlığa oturmalıyım bu cezai şart konusunda ?
Selamlar hocam, geçen sene bir grup şirketi ile gizlilik sözleşmesi ve reklam yönetimi için sözleşme imzalamıştık. Sözleşmede tazminat bedeli olarak 50 bin TL belirtmişlerdi. Geçen seneki asgari ücret tutarına bakınca sizin tutarın 100 bin tl ya da civarı olması makul olacaktır. Firma ile anlaşma sağlamadan önce bu konuda pazarlık yapmanızı öneririm. Ayrıca büyük kurumsal firmalar ile çalışmalar risklidir, en ufak hatanızda tazminatı yansıtma ihtimalleri vardır. Her türlü bildiriyi mail üzerinden gerçekleştirmeyi ihmal etmemenizi tavsiye ederim.