• 21-02-2023, 21:48:13
    #1
    Merhabalar,

    Klasik veya normal kitapları sadece sesli okumanın faydasını gören var mı? (konuşma, okuma ve anlama açısından) 1.5 haftadir devam ediyorum
  • Kabul Edilen Cevap
    • 0 Beğeni
      Ben pek alışık değilim okumaya. Lakin 2 aydır aralıksız okumaya başladım sesli bir şekilde ilk başlarda çok çok zorlandım telaffuz hataları dil sürçmesi vs. Baya bir dil ve dudak tembelligi olusmus. Sonra kalem çalışması + diyafram yapıyorum 2 aydır da. Muazzam etkisi oldu çok çok faydasını görmeye başladım.
  • 21-02-2023, 21:51:25
    #2
    Kendim için söylüyorum sesli okuyunca hiçbirşey anlamıyorum tek iyi noktası işaretlere uyarak okursan diksiyonunu geliştirir anlamak için okumak isterseniz içinizden okuyun daha verimli olur diye düşünüyorum ( bunlar kendim için lütfen eleştirmeyin)
  • 21-02-2023, 21:52:49
    #3
    Okuma grubumuzda faydasını görenler elbette var. Süre içinde kişiden kişiye elbette değişir. Bir kitap okuma alışkanlığınız yeni başladıysa eğer süreç biraz daha uzun olabilir. Faydasını mutlaka görürsünüz.
  • 21-02-2023, 21:52:53
    #4
    remzicd adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Kendim için söylüyorum sesli okuyunca hiçbirşey anlamıyorum tek iyi noktası işaretlere uyarak okursan diksiyonunu geliştirir anlamak için okumak isterseniz içinizden okuyun daha verimli olur diye düşünüyorum ( bunlar kendim için lütfen eleştirmeyin)
    Diksiyonum iyi değil, sırf diksiyon için sesli okunurlur mu peki
  • 21-02-2023, 21:53:39
    #5
    bende sessız okuyamıyorum..
  • 21-02-2023, 21:53:46
    #6
    Ertaş adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Diksiyonum iyi değil, sırf diksiyon için sesli okunurlur mu peki
    Okunur hocam ama önce bilen bir kişiden nasıl okunmalı onları öğrenin derim.
  • 21-02-2023, 21:53:51
    #7
    hitabetin gelişir, kelimeleri doğru telaffuz etmeye başlarsın..
  • 21-02-2023, 21:57:50
    #8
    Küçüklüğümde babama kitap okurdum, bu gün devam eden okuma alışkanlığı dahil pek çok faydasını görüyorum.
  • 21-02-2023, 22:51:54
    #9
    Bu cevap, konu sahibi tarafından kabul edilebilir bir cevap olarak işaretlendi.
    Ben pek alışık değilim okumaya. Lakin 2 aydır aralıksız okumaya başladım sesli bir şekilde ilk başlarda çok çok zorlandım telaffuz hataları dil sürçmesi vs. Baya bir dil ve dudak tembelligi olusmus. Sonra kalem çalışması + diyafram yapıyorum 2 aydır da. Muazzam etkisi oldu çok çok faydasını görmeye başladım.