Selamlar,
Bir soru sormak istiyorum.
Kiracı olarak oturan bir kişinin üzerine kayıtlı evi varsa, ev sahibi bu kiracıyı çıkartma hakkına sahip olur mu? İnternette ki bilgilerin doğruluğu ve neler yapalabileceği hakkında bilgi rica edebilir miyim?
Avukat arkadaşlar yada tecrübeli arkadaşlar..
8
●256
- 20-02-2023, 09:23:57alexander6 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüleGEFORCE adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
MADDE 352- Kiracının veya birlikte yaşadığı eşinin aynı ilçe veya belde belediye sınırları içinde oturmaya elverişli bir konutu bulunması durumunda kiraya veren, kira sözleşmesinin kurulması sırasında bunu bilmiyorsa, sözleşmenin bitiminden başlayarak bir ay içinde sözleşmeyi dava yoluyla sona erdirebilir. bilgisi ne derecede doğru o halde. - 20-02-2023, 09:36:02hocam madde de yazıyor zaten, kira sözleşmeleri 1 yıllık olsa dahi aslında 10 yıllıktır, eğer aynı belediye sınırları içinde bilmediğiniz bir evi var ise 1 yıllık sözleşmenin sonunda 1 aylık dava süreniz bulunmakta dava açıp 3-5 ay gibi bir sürede çıkarttırabilirsiniz.ercnakar adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 20-02-2023, 09:41:28Tek bir konu kaldı aslında kafamda. Aynı belediye sınırları üzerinde değil semt olarak, ama aynı il sınırları içerisinde. Aradığım cevap bu sorunun içerisinde sanırımNazmiB adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 20-02-2023, 09:51:31maalesef il sınırları içinde olması kanunda geçen şartı karşılamamakta. Aynı ilçe veya belde içinde olması lazım. Kanunun çıkış amacı kendininkini yüksekten kiraya verip, ucuzdan başkasının evinde kalmaması için.ercnakar adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 20-02-2023, 09:53:13Bilgi için teşekkür ederim.NazmiB adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle