• 20-02-2023, 09:18:51
    #1
    Selamlar,

    Bir soru sormak istiyorum.

    Kiracı olarak oturan bir kişinin üzerine kayıtlı evi varsa, ev sahibi bu kiracıyı çıkartma hakkına sahip olur mu? İnternette ki bilgilerin doğruluğu ve neler yapalabileceği hakkında bilgi rica edebilir miyim?
  • 20-02-2023, 09:20:31
    #2
    Üyeliği durduruldu
    Elbette çıkartma hakkına sahip değil
  • 20-02-2023, 09:21:01
    #3
    Üyeliği durduruldu
    Sözleşme varsa sözleşme biten kadar cıkartamaz sözleşme yoksada 3-5 ay arasında cıkartamaz mahkeme başvursa bile farklı kosullar sartlar değişkenlik göstermez işleyiş böyledir
  • 20-02-2023, 09:23:57
    #4
    alexander6 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Elbette çıkartma hakkına sahip değil
    GEFORCE adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Sözleşme varsa sözleşme biten kadar cıkartamaz sözleşme yoksada 3-5 ay arasında cıkartamaz mahkeme başvursa bile farklı kosullar sartlar değişkenlik göstermez işleyiş böyledir

    MADDE 352- “Kiracının veya birlikte yaşadığı eşinin aynı ilçe veya belde belediye sınırları içinde oturmaya elverişli bir konutu bulunması durumunda kiraya veren, kira sözleşmesinin kurulması sırasında bunu bilmiyorsa, sözleşmenin bitiminden başlayarak bir ay içinde sözleşmeyi dava yoluyla sona erdirebilir.” bilgisi ne derecede doğru o halde.
  • 20-02-2023, 09:36:02
    #5
    ercnakar adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    MADDE 352- “Kiracının veya birlikte yaşadığı eşinin aynı ilçe veya belde belediye sınırları içinde oturmaya elverişli bir konutu bulunması durumunda kiraya veren, kira sözleşmesinin kurulması sırasında bunu bilmiyorsa, sözleşmenin bitiminden başlayarak bir ay içinde sözleşmeyi dava yoluyla sona erdirebilir.” bilgisi ne derecede doğru o halde.
    hocam madde de yazıyor zaten, kira sözleşmeleri 1 yıllık olsa dahi aslında 10 yıllıktır, eğer aynı belediye sınırları içinde bilmediğiniz bir evi var ise 1 yıllık sözleşmenin sonunda 1 aylık dava süreniz bulunmakta dava açıp 3-5 ay gibi bir sürede çıkarttırabilirsiniz.
  • 20-02-2023, 09:41:28
    #6
    NazmiB adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    hocam madde de yazıyor zaten, kira sözleşmeleri 1 yıllık olsa daha aslında 10 yıllıktır, eğer aynı belediye sınırları içinde bilmediğiniz bir evi var ise 1 yıllık sözleşmenin sonunda 1 aylık dava süreniz bulunmakta dava açıp 3-5 ay gibi bir sürede çıkarttırabilirsiniz.
    Tek bir konu kaldı aslında kafamda. Aynı belediye sınırları üzerinde değil semt olarak, ama aynı il sınırları içerisinde. Aradığım cevap bu sorunun içerisinde sanırım
  • 20-02-2023, 09:51:31
    #7
    ercnakar adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Tek bir konu kaldı aslında kafamda. Aynı belediye sınırları üzerinde değil semt olarak, ama aynı il sınırları içerisinde. Aradığım cevap bu sorunun içerisinde sanırım
    maalesef il sınırları içinde olması kanunda geçen şartı karşılamamakta. Aynı ilçe veya belde içinde olması lazım. Kanunun çıkış amacı kendininkini yüksekten kiraya verip, ucuzdan başkasının evinde kalmaması için.
  • 20-02-2023, 09:53:13
    #8
    NazmiB adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    maalesef il sınırları içinde olması kanunda geçen şartı karşılamamakta. Aynı ilçe veya belde içinde olması lazım. Kanunun çıkış amacı kendininkini yüksekten kiraya verip, ucuzdan başkasının evinde kalmaması için.
    Bilgi için teşekkür ederim.
  • 20-02-2023, 11:47:27
    #9
    Tekrardan, avukat arkadaşlar iletişime geçebilirler mi benle acaba?