• 24-01-2023, 10:19:15
    #1
    Merhabalar herkese,

    Almanya vatandaşı olan veya bu konular hakkında bilgisi olan arkadaşlara bir sorum olacak. Annem Almanya'da doğmuş ve kimliğinde bile doğum yeri Almanya olarak gözükmekte fakat vatandaşlığı yok.

    Dedemde zamanında Türkiye'ye kesin dönüş yaparken her şeyi iptal edip dönmüş dediklerine göre. Annemin Almanya vatandaşlığını alma durumumuz var mıdır veyahut bu konularda bilgi alabileceğim bir yer var mıdır ?
    Vatandaşlığı alma durumunda bende yararlanabilir miyim?
  • 24-01-2023, 10:23:44
    #2
    Platin üye
    kesin dönüş yaptırdıysa dedeniz ordan nufustan sildirmiş olabilir. aslında uğraşmak lazım
    orda yaşayan avukatlara ulaşmak lazım benim de arkadaş aynı durumda araştıramadık bir türlü
  • 24-01-2023, 10:27:56
    #3
    taner_izmit adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    kesin dönüş yaptırdıysa dedeniz ordan nufustan sildirmiş olabilir. aslında uğraşmak lazım
    orda yaşayan avukatlara ulaşmak lazım benim de arkadaş aynı durumda araştıramadık bir türlü
    Kesin net bilgiye sahip değil bizimkilerde tek bildikleri kesin dönüş yaparken dedem zamanında bizimkiler geri dönmesin diye tabiri caizse her deliği kapattı yönünde ama belki de kapatmadı. İnternette net bir bilgide yok nerden nasıl bilgi alabilirim bunu da bulamadım açıkcası
  • 24-01-2023, 10:29:34
    #4
    22 yaşına girdikten sonra hiç bir hakkınız kalmıyor
  • 24-01-2023, 10:31:09
    #5
    mesutcandemir adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    22 yaşına girdikten sonra hiç bir hakkınız kalmıyor
    Eğer kesin bilgiyse şimdiden elendik
  • 24-01-2023, 10:32:46
    #6
    Pathology adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Eğer kesin bilgiyse şimdiden elendik
    Anneniz içinde aynı 22 yaşına kadar zorla geldim deyip dönebilirdi
  • 24-01-2023, 10:37:26
    #7
    mesutcandemir adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Anneniz içinde aynı 22 yaşına kadar zorla geldim deyip dönebilirdi
    Bence bir açığı vardır bu durumların. Her ne kadar bir şeyler zamanında tam yapılmamış olsa bile suan da vatandaş olmamalarına anneannem Almanya tarafından maaş alabiliyor dedem zamanında orda çalıştığı için. Bir kaç prosedürü varmış mesela bu maaş içinde ama tabi uğraşmak istemiyor. Bende annemin vatandaşlığı kurtarabilir miyiz diye araştırma başladım.
  • 24-01-2023, 10:40:56
    #8
    Bizim bu işler ile alakalı danışmanlık şirketimiz var
    Tek seçenek Anneniz eğer emekli maaşı alıyorsa geri dönüş hakkı var oturum izni veriliyor 5 yıl sonra vatandaşlık alabilir
    Ama anneniz vatandaş olsa bile siz 22 yaş üstündeyseniz hiç bir hak elde edemiyorsunuz

    bir çok kişiyle görüştüğünüzde yapabiliriz diyenler olacaktır boş yere paranızı almaya çalışacaktır haberiniz olsun r10 üyesi olduğunuz için söyledim
  • 24-01-2023, 10:44:19
    #9
    mesutcandemir adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Bizim bu işler ile alakalı danışmanlık şirketimiz var
    Tek seçenek Anneniz eğer emekli maaşı alıyorsa geri dönüş hakkı var oturum izni veriliyor 5 yıl sonra vatandaşlık alabilir
    Ama anneniz vatandaş olsa bile siz 22 yaş üstündeyseniz hiç bir hak elde edemiyorsunuz

    bir çok kişiyle görüştüğünüzde yapabiliriz diyenler olacaktır boş yere paranızı almaya çalışacaktır haberiniz olsun r10 üyesi olduğunuz için söyledim
    Çok teşekkür ederim bu bilgi için. O zaman bizim hayaller başlamadan bitti