• 12-01-2023, 19:27:32
    #1
    Selamlar. Yeni Macbook Air M1 kullanıcısıyım. Yavaş yavaş öğreniyorum. Sizce sürekli şarjda mı kullanmalıyım? Siz nasıl yapıyorsunuz?

    Teşekkürler
  • 12-01-2023, 19:32:00
    #2
    100%ü gördüğün zaman çıkar bitince tekrar tak.
  • 12-01-2023, 19:32:05
    #3
    Merhaba öncelikle hayırlı olsun. Cihazın ne olduğu farketmeksizin pili ne kadar çok doldur boşalt yaparsanız cihazınız o kadar çok yıpranır. Bundan dolayı mümkün olduğunca şarjda kullanmanız ömrünün daha uzun olmasını sağlayacaktır.
  • 12-01-2023, 19:33:54
    #4
    mhcifci adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    100%ü gördüğün zaman çıkar bitince tekrar tak.
    ben bu yöntemi kullanıyorum m1 kullanıcısı olarak
  • 12-01-2023, 19:40:44
    #5
    mhcifci adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    100%ü gördüğün zaman çıkar bitince tekrar tak.
    MacBook cihazlarda pil %100 olduğunda pasife geçer ve cihaz direkt olarak kablodan enerji almaya başlar. Yani normalin aksine MacBook'larda mümkün olduğunca prize takılı + %100 olarak kullanmak o kadar düşük pil devir sayısına sahip olmak anlamına gelir.

    Not: Intel cihazlar için böyle olduğuna eminim, bu konuda M serisi modeller için bir tecrübem olmadı. Farklılık gösterip göstermediğini bilmiyorum.
  • 12-01-2023, 19:41:03
    #6
    Macbook Pro aldığımda bende bu ikileme girmiştim. Apple çalışanına bu soruyu sordum. Cihazı şarjda kullanırsanız pil ömrünü arttıracağını söyledi. Macbooklarda şarj %100 olduktan sonra cihaz batarya kullanımını durduruyormuş. Bundan ötürü de pil ömrü daha uzun oluyormuş. Sürekli çıkar tak yaptığınız zaman pil ömrünüzden yiyebilirsiniz. Ne kadar doğrudur bilmiyorum tabi ki. Siz yine de araştırın. Ben bu şekilde kullanıyorum.
  • 12-01-2023, 19:41:12
    #7
    öncelikle hayırlı olsun, güle güle kullanın.


    https://youtu.be/vlRi5IbMn3U


    bu videoyu baştan sona izlemenizi öneririm. kafanızdaki bir çok soruya cevap bulacaksınız.
    • endmd
    endmd bunu beğendi.
    1 kişi bunu beğendi.
  • 12-01-2023, 21:06:27
    #8
    normal laptolarda %100 olunca çıkarıp bitince tekrar şarja takmak daha doğru ama banaq ne kadar garip ve saçma gelsede apple laptoplarda şarjda kullanmanın daha iyi olduğunu okumuştum ( ben imac masaüstü kullandım laptop değil.bu konuda uzman değilim )