• 03-01-2023, 09:31:08
    #10
    busesenyurek adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Ne alaka hocam başlansa bile iptal edebilir? Kişinin verdiği emek ne olacak?
    Bu benim görüşüm hukuki bir nitelik taşımıyor avukatta değilim. Ama ben müşteri gözünden bakıyorum.
    Müşterinin yerine kendinizi koyun sizde. Mesela aldınız yada sipariş verdiniz ama ihtiyacınız olmadığını fark ettiniz hiç gidip iade etmediniz mi bir şeyi? Ben bu mantıkla bakıyorum.

    İşi teslim ettiyse de ortada bir emek varsa o artık aralarında bir durum satıcı da onu gerekirse dava etmeli bu durumda diye düşünüyorum
  • 03-01-2023, 09:31:28
    #11
    Altuğ Gündoğdu adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Bunun için en adaletli karar şu şekilde olabilirdi;
    Örneğin 700TL paraya anlaştınız ve 7 gün süre istediniz arkadaş sizin 2 gününüzü çalmış 200TL sizde kalıp 500TL iadesini yapabilirdiniz. Burada sizin işe başlayıp başlamamanız önemli değil ya başlamış olsaydınız ? karşıdaki kişinin zamanınızı çalmaya hakkı yok.
    Evet kesinlikle bu olmalıydı. Olaya sadece maddiyat olarak bakılmış ama olay paradan öte zamandır. Ve siz zamanınızı vermişsiniz ki bu her şeyden öte bir durumdur. Arkadaşımızın dediği gibi müşteriye de durumu izah ederek paranın bir kısmını "projenize zamanımı verdim, bir kısmını almak isterim" deseydiniz işler değişebilirdi ama burada sizin vicdanınız devreye girmeliydi. Sonuçta işe hiç başlamamışsınız.

    O yüzden bence iade konusu çok kötü bir istek olmamış. Ama dediğim gibi işe harır harır girişseydin böyle bir istekte bulunabilirdiniz.

    Sıkmayın canınızı, sağlık olsun. Siz doğru bir karar vermişsiniz.

    Kalın sağlıcakla.
  • 03-01-2023, 09:33:06
    #12
    cemg adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Arkadaşlar iyiminsiniz İşe başlanmamış müşteri iptal etmiş Sizin paraya ihtiyacınız olması durumu değiştirmez

    Sebep nedir diye soranlar 7 günde biter denecek iş 2 gün daha başlanmamış bende iptal ederim kaldı ki sebep göstermek zorunda değil

    Mesela parası gelmedi kalan parayı ödeyemeyecek o zaman ne olacak ?

    Dolanıcılarında paraya ihtiyacı var ses çıkarmayalım ???

    İş yapacaksanız Ticareti öğrenin artık

    Not:

    Kafası Kaparo olayına giden vardır Kaparo Fiziki ürün için verilir
    Hocam merhaba zaten müşteriye sıra olduğunu sırayla ilerlediğimi ancak 7 gün içinde bitmiş olacağını belirttim müşteri haksız demiyorum ancak iade için sebep yok sorun bu. Örneğin siz satıcısınız 10 farkı müşteri bir ürün hazırlamanızı istendi. Sizde işi kabul ettiniz ortada geçerli sebep yokken 6 müşteri iade istese bu durum planlarınızı bozmaz mı? Sadece tek taraflı bakmayalım lütfen
  • 03-01-2023, 09:33:15
    #13
    Tevfik adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    7 gün olarak anlaşılmış; isterse 6. gün başlar ve o gün teslim eder. Hiçbir şey yapamaz karşıdaki kişi.
    Üstteki arkadaşın bahsettiği gibi alıcı kişinin de ihtiyacı kalmadıysa eğer 7 günlük para vermek onun için de zarar olacak burda karşılıklı iki medeni insan gibi oturup 2 günlük parasını alması daha uygun olur
  • 03-01-2023, 09:37:17
    #14
    alprnoffline adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam site hazırlama işi verilmişti 3 siteye 300₺ para aldım iptal etme nedeni güvenememiş olması 2 siteyi iptal etmek istiyor benimde şu an öyle bir durumum olmadığını söyledim ve iade etmek için sebep yok dedim şikayetçi olacağını söyledi bende 10 gün süre istedim

    Hocam 3 site için 300 er TL 'den 900 TL mi anlaştın yoksa 100'er den 300 TL mi ?

    Bu fiyatlar ile güven duygusu oluşması çok zor zaten hocam yanlış anlamayın beni sakın ama ben 300 TL ye telefonda bile destek olmuyorum.
    Emeğinizi ayaklar altına almayın. Ne kadar zor durumda kalırsanız kalın bilgi birikiminizi yok parasına satmayın kimseye. Piyasa ederinizi siz kendiniz belirlersiniz. Bu paralara iş yaparak günü kurtarırsınız ref kazanırsınız ama günün sonunda bir adım öteye gidemezsiniz.

    Ben sistem sorumlusu olarak görev yapıyorum. Çok büyük firmalar danışmanlık hizmeti için aradıklarında işin büyüklüğüne göre fiyat çıkartıyorum.
    Bana mecburlar mı ? - evet.
    Saatlik ücret xxx TL yazıyorum.
    Saat başlangıcım eğer şehir dışındaysa Havaalanına girdiğim saatten itibaren ücret yazmaya başlarım. Sistemin tüm konfigürasyonlarını yapar sistemi ayağa kaldırır varsa açıklar yamalanır iş teslimine kadar kaç saat geçmişse hesap görür izmire dönerim.


    Burada ki şartları ben sektör tecrübeme göre belirliyorum. xx yıllık tecrübeyi xx TL ücret karşılığında kiralamak isteyen ile görüşmüyorum bile.

    Bu anlattığım konunun Ana Teması - Kendi değerini kendin belirlersin dostum. Bu sana hayat tecrübesi olsun.

    x bir kahve firmasında filtre kahve olmuş 50 TL . 100 TL gibi rakama web işi almak nedir allah aşkına.
  • 03-01-2023, 09:41:03
    #15
    tahsinyaman adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam 3 site için 300 er TL 'den 900 TL mi anlaştın yoksa 100'er den 300 TL mi ?

    Bu fiyatlar ile güven duygusu oluşması çok zor zaten hocam yanlış anlamayın beni sakın ama ben 300 TL ye telefonda bile destek olmuyorum.
    Emeğinizi ayaklar altına almayın. Ne kadar zor durumda kalırsanız kalın bilgi birikiminizi yok parasına satmayın kimseye. Piyasa ederinizi siz kendiniz belirlersiniz. Bu paralara iş yaparak günü kurtarırsınız ref kazanırsınız ama günün sonunda bir adım öteye gidemezsiniz.

    Ben sistem sorumlusu olarak görev yapıyorum. Çok büyük firmalar danışmanlık hizmeti için aradıklarında işin büyüklüğüne göre fiyat çıkartıyorum.
    Bana mecburlar mı ? - evet.
    Saatlik ücret xxx TL yazıyorum.
    Saat başlangıcım eğer şehir dışındaysa Havaalanına girdiğim saatten itibaren ücret yazmaya başlarım. Sistemin tüm konfigürasyonlarını yapar sistemi ayağa kaldırır varsa açıklar yamalanır iş teslimine kadar kaç saat geçmişse hesap görür izmire dönerim.


    Burada ki şartları ben sektör tecrübeme göre belirliyorum. xx yıllık tecrübeyi xx TL ücret karşılığında kiralamak isteyen ile görüşmüyorum bile.

    Bu anlattığım konunun Ana Teması - Kendi değerini kendin belirlersin dostum. Bu sana hayat tecrübesi olsun.

    x bir kahve firmasında filtre kahve olmuş 50 TL . 100 TL gibi rakama web işi almak nedir allah aşkına.
    Hocam dershaneye bir ödeme yapmam gerekiyordu 1 saatlik kampanya ile 100₺ ye site için ilan paylaştım ona da bin pişman oldum her işe koyulduğumda başıma iş geliyor.

    Telefon al sat yapayım dedim tehdit edildim
    Adsense işine girdim 5 sitem silindi
    Ve bunun gibi sürekli bir şey başıma geliyor bir başımı doğrultamadım
  • 03-01-2023, 09:42:17
    #16
    serhat67 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Evet kesinlikle bu olmalıydı. Olaya sadece maddiyat olarak bakılmış ama olay paradan öte zamandır. Ve siz zamanınızı vermişsiniz ki bu her şeyden öte bir durumdur. Arkadaşımızın dediği gibi müşteriye de durumu izah ederek paranın bir kısmını "projenize zamanımı verdim, bir kısmını almak isterim" deseydiniz işler değişebilirdi ama burada sizin vicdanınız devreye girmeliydi. Sonuçta işe hiç başlamamışsınız.

    O yüzden bence iade konusu çok kötü bir istek olmamış. Ama dediğim gibi işe harır harır girişseydin böyle bir istekte bulunabilirdiniz.

    Sıkmayın canınızı, sağlık olsun. Siz doğru bir karar vermişsiniz.

    Kalın sağlıcakla.
    Hocam en fazla 3 günümü alıcak bir iş ve sadece bir müşteri yok ondan dolayı 7 gün içinde iş tamamlanmış olur diyip sıraya alıyorum yani bunun bilincinde olarak müşteri kabul ediyor
  • 03-01-2023, 09:43:28
    #17
    alprnoffline adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam dershaneye bir ödeme yapmam gerekiyordu 1 saatlik kampanya ile 100₺ ye site için ilan paylaştım ona da bin pişman oldum her işe koyulduğumda başıma iş geliyor.

    Telefon al sat yapayım dedim tehdit edildim
    Adsense işine girdim 5 sitem silindi
    Ve bunun gibi sürekli bir şey başıma geliyor bir başımı doğrultamadım

    Sürekli farklı alanlarda şansınızı deneyeceğinize tek bir alanda uzmanlaşmaya çabalasanız inanın çok daha farklı başlıklar altında buluşuyor olurduk. Benim dediğime geliyor olay. Günü kurtarmak için değil başarı için emek vermenizi tavsiye ederim. Eğer bu konuda benim de üzerime düşen bir konu olursa seve seve yardımcı olmaya çalışırım.
  • 03-01-2023, 09:45:12
    #18
    tahsinyaman adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Sürekli farklı alanlarda şansınızı deneyeceğinize tek bir alanda uzmanlaşmaya çabalasanız inanın çok daha farklı başlıklar altında buluşuyor olurduk. Benim dediğime geliyor olay. Günü kurtarmak için değil başarı için emek vermenizi tavsiye ederim. Eğer bu konuda benim de üzerime düşen bir konu olursa seve seve yardımcı olmaya çalışırım.
    Hocam 6 aydır adsense ile uğraşıyorum her gün kendimi bir adım ileri taşıyorum. Ayrıca uğraşması zevkli geliyor. Teşekkür ederim öneriniz için 🙏