• 25-10-2022, 20:55:52
    #1
    Selamlar herkese,

    Yaklaşık 1 ay önce sıfır bir ticari araç aldık. Aracı alacağım süreç içerisinde faturasız şekilde aksesuar bedeli alındı benden. Ben de fatura talep ettiğimde %18 KDV ücretini ödemem gerektiğini, aksi takdirde fatura kesemeyeceklerini söylediler. Ben de firmanın genel merkezine şikayetimi ilettim ve mücadelem sonucunda faturamı kestiler.

    Sonrasında araç fabrikadan geldi ve teslim aldıktan 1 saat sonra, 16 km yaptık ve araç yolda durdu. Debriyaj tamamiyle basılı/takılı kalmış ve araç hiçbir şekilde hata vermemişti. Kaputundan, ön takımlarından siyah duman ve yanık kokusu çıkmaya başladı. O aşamada kendimizi kurtarmaya baktık ve sonrasında kaputu açıp satın aldığım kişiyi/bayiyi aradım. Motor koruma işlemi yaptıklarını ve bunun normal olduğunu, 30 dakika sonra yoluma devam edebileceğimi söyledi. O esnada aracın motor yağına baktık ve hiçbir şekilde yağ göremedik. Yol düzlük olmasına ve aracın ortalama 30 dk dinlenmesine rağmen bir şey göremedik.

    Ben de dediklerine kulak asmadan genel merkez ile tekrar görüştüm ve en yakın yetkili servise aracı çektirdik. Çektirdiğimiz servis aracın baskı balatasında, debriyaj setinde sorun olduğunu ve bunun değişmesi gerektiğini söyledi. Aldığım yer ile muhatap olmak adına aracı aldığım yer ile çözmek istediğimi ve çektirmek istediğimi söyledim. Fakat satın aldığım firma ücreti karşılığında aracı çekebileceklerini söyledi. Ben de yine genel merkez ve aracı götürdüğümüz yerin baskısı ile aracı bir şekilde çektirdik.

    Aracı aldığım firma servise aldıktan sonra hiçbir sorun bulmadığını ve aracı teslim alabileceğimi söyledi. Bu süreç içerisinde sürekli yeni araç talebinde bulundum ancak hiçbir şekilde firmanın genel merkezinden bir yanıt alamadım. Ben de daha fazla beklememek adına aracı teslim aldım. Fakat aracı teslim aldıktan sonra 99 - 100. kilometrede aynı sorunu tekrar yaşadım. Basın ekspres yolunun ortasında takılı kaldım ve debriyaj yine takılı kalmıştı. Bu sefer vites kutusu da aynı şekilde kilitlendi. Hızlı bir şekilde genel merkezi aradım ve aracı çektirdim.

    Araç çekildikten sonra kimse beni aramadı. Ben genel merkez ile görüştüğümde parça değişiminin olduğunu söylediler ve hiçbir şekilde bilgi verilmediği için/rızam olmadığı için durumu reddettim ve yeni araç talep ettim. Satın aldığım firmanın servisi beni aradı ve baskı balata, vites kutusu, bilyalar, debriyaj setinin değiştiğini söyledi. Ben yine kabul etmedim ve orada muhatap olduğum sözde halkla ilişkiler müdürü ile görüştüm. Kişi, hiçbir şekilde yardımcı olamayacağını ve baskı balatayı benim bitirdiğimi, müşteri memnuniyeti adına bir kereliğine mahsus firmanın değişim yapacağını söyledi. Yine kabul etmedim...

    Genel merkez, merkez binası, bölge müdürü, bayinin satış müdürü, bayinin servis müdürü, servis elemanı, halkla ilişkiler müdürü ne varsa hepsiyle konuştum ve hiçbir şekilde araba değişimini kabul etmediler. En son beni bayinin satış müdürü aradı ve kullanıcı hatası olduğunu, ücreti mukabilinde arabayı değiştirebileceklerini söylediler yine kabul etmedim.

    En son bir avukat ile görüştüm ve servisin aracı onarması gerektiğini, onarım sonrası yine sorun devam ederse dava edebileceğimizi söyledi.

    O kadar midem bulandı ki inanın hiçbir şey yapamadım ve onarımı kabul ettim. Fakat içim el vermiyor. O kadar para veriyoruz ve hakkımı alamıyorum. Dava etsek bile hiçbir şey elde edemiyormuşum. Dava başlasa bile minimum 2-3 yıl sürecek ve sonunda o araba yattığıyla kalacak. Hem madden hem de manen o kadar çöktüm ki derdimi sizinle paylaşmak istedim. Atladığım birçok detay olabilir, aklımda olduğu kadar yazdım buraya. Çok şey yazdım ama okuyanınız olursa hakkınızı helal edin.

    Saygılarımla.
  • 25-10-2022, 20:59:20
    #2
    Üyeliği durduruldu
    Aleyküm selam okumadım ama

    Bu kadar uzun yazdıysanız haklisinizdir bence 😂
  • 25-10-2022, 20:59:41
    #3
    Merhabalar Yaşadığınız Durum Gerçekten Can Sıkıcı ve Sinir Bozucu ben sizin yerinizde olsam dava ederim ve hakkımı ararım isterse 4 yıl sürsün farketmez yaşadığım durumu videoya alırım ve davaya elimde kanıtlı bir şekilde sunarım
    • kci
    kci bunu beğendi.
    1 kişi bunu beğendi.
  • 25-10-2022, 21:02:35
    #4
    hocam tanıdık olsaydın, muhtemelen 500 sayfa dilekçe yazarlardı. geçmiş olsun.
  • 25-10-2022, 21:03:27
    #5
    donanim.net
    Merhaba, öncelikle geçmiş olsun. Benzer bir durum benimde başıma gelmişti. Aracı aldıktan sonra vitesinin arızalı olduğunu fark ettim ve değişim talep ettim. Satın almış olduğum bayi aracı teslim almayı reddetti. Uzman incelemesi yaptırdım, raporlarla beraber avukata gittim. Durumu Almanya'da bulunan genel merkezlerine de bildirdim.
    Dava 4 sene sürdü toplamda. 4 sene sonrasında arabayı teslim aldılar, sıfırı ile değiştirdiler ve arabanın güncel satış fiyatı kadar tazminat ödediler. Bu konularda uzman avukatlar var. Normal avukatlardan ziyade onlara danışmanızı tavsiye ederim.
  • 25-10-2022, 21:06:00
    #6
    resmen bozuk arabayı sise kakalamışlar hocam. benim anladığım bu. sıfır mıfır hikaye.
  • 25-10-2022, 21:06:34
    #7
    teknoloji işi şans işi birazda telefonum var günde 5 kere düşürürüm hayla sağlam
  • 25-10-2022, 22:51:28
    #8
    sonuna kadar okudum çok üzücü bir durum.insanı katil edecek kadar delirtecek bir durum. hakkınızı arasaydınız kazanırdınız davayı ama sanırım yıprandınız beklemek istemediniz. küçük ev aleti felan olsa anlarım koskoca araba bu. dava etmeliydiniz. çok geçmiş olsun
  • 25-10-2022, 22:59:02
    #9
    Globalciuc adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Aleyküm selam okumadım ama

    Bu kadar uzun yazdıysanız haklisinizdir bence 😂
    Misafir adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Merhabalar Yaşadığınız Durum Gerçekten Can Sıkıcı ve Sinir Bozucu ben sizin yerinizde olsam dava ederim ve hakkımı ararım isterse 4 yıl sürsün farketmez yaşadığım durumu videoya alırım ve davaya elimde kanıtlı bir şekilde sunarım
    mtersoz adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    hocam tanıdık olsaydın, muhtemelen 500 sayfa dilekçe yazarlardı. geçmiş olsun.
    MevLut adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Merhaba, öncelikle geçmiş olsun. Benzer bir durum benimde başıma gelmişti. Aracı aldıktan sonra vitesinin arızalı olduğunu fark ettim ve değişim talep ettim. Satın almış olduğum bayi aracı teslim almayı reddetti. Uzman incelemesi yaptırdım, raporlarla beraber avukata gittim. Durumu Almanya'da bulunan genel merkezlerine de bildirdim.
    Dava 4 sene sürdü toplamda. 4 sene sonrasında arabayı teslim aldılar, sıfırı ile değiştirdiler ve arabanın güncel satış fiyatı kadar tazminat ödediler. Bu konularda uzman avukatlar var. Normal avukatlardan ziyade onlara danışmanızı tavsiye ederim.
    arenpi adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    resmen bozuk arabayı sise kakalamışlar hocam. benim anladığım bu. sıfır mıfır hikaye.
    Serdarcan97 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    teknoloji işi şans işi birazda telefonum var günde 5 kere düşürürüm hayla sağlam
    eyefive5 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    sonuna kadar okudum çok üzücü bir durum.insanı katil edecek kadar delirtecek bir durum. hakkınızı arasaydınız kazanırdınız davayı ama sanırım yıprandınız beklemek istemediniz. küçük ev aleti felan olsa anlarım koskoca araba bu. dava etmeliydiniz. çok geçmiş olsun
    Hepinize çok teşekkür ederim ayrı ayrı dönüş yaptığınız için. İçimdeki sesi daha fazla bastıramadım ve ufak ufak adım atmaya başladım. Ne kadar baskıdan ve süreçten yıpranmış olup "onarın" desem de, bayiyi ve firmayı dava etmeye karar verdim. Yarın birkaç avukat ile görüşüp süreci ilerletmeye çalışacağım.

    Bu süre içerisinde firmanın merkezi İtalya'ya, ABD ve Kanada noktalarına da mail geçtim. Hatta Türkiye tarafındaki merkez tarafına yazılı bildiride bulundum. Umarım her şey gönlümce olur. Dualarınızı eksik etmeyin.