• 23-09-2022, 08:59:48
    #10
    sakurt adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Genel sağlık siğortası çalışmayan kişi için otomatik devreye girer... her ay borçlanırsın


    4b ise aşağıda belirtilmiştir... kendi şahıs firmanız varsa ....
    Eskiden Bağkur sigortası olarak adlandırılan sistem, SGK'ya bağlandığında 4b adını aldı. Bu sisteme kayıtlı ve prim ödeyen kişiler kariyer ve meslek grupları dışında kalan ve bir işyerine bağlı çalışmayan, dolayısıyla kendi mesleğini yapanlar.
    Misafir adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Bağkur borcudur, YouTube adsense affından faydalanıp bir yerde çalışmadıysan onun borcu olabilir
    SbMuhasebe adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    4B BAĞKUR borcudur. Muhtemelen bir şirketiniz veya şirket ortaklığı gibi nedenlerden dolayı olabilir. Detaylı bir bilgi ve inceleme yapmamı istersen benimle iletişime geçebilirsiniz.
    Yanıtlarınız için teşekkürler. Ben admobdan gelir gelirse diye %15 vergiyi otomatik kessin diye banka hesabı açıp ilgili işlemler için başvuruda bulunmuştum ancak o zamandan bu zamana kadar 1 kuruş dahi ödeme almadım admobdan. Bu borcun itirazı için nereye başvurabilirim acaba
  • 23-09-2022, 09:05:47
    #11
    Onur_Ozturk adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Yanıtlarınız için teşekkürler. Ben admobdan gelir gelirse diye %15 vergiyi otomatik kessin diye banka hesabı açıp ilgili işlemler için başvuruda bulunmuştum ancak o zamandan bu zamana kadar 1 kuruş dahi ödeme almadım admobdan. Bu borcun itirazı için nereye başvurabilirim acaba
    İptal edemezsin zira sigorta çalışanları bile bu olayın ne olduğunu bilmiyorlar.
    Ben iptal etirdim, sonrasında hesabımı vs kapattırdım sonra ANKARADAN yasa çıktı diyerek eski borç + ceza miktarını yansıtmışlar bende ödememe kararı verdim.
    İleride sıkıntı çıkartırlarsa da dava açarım SGK'ya
    • Onur_Ozturk
    Onur_Ozturk bunu beğendi.
    1 kişi bunu beğendi.
  • 23-09-2022, 09:09:20
    #12
    Misafir adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    İptal edemezsin zira sigorta çalışanları bile bu olayın ne olduğunu bilmiyorlar.
    Ben iptal etirdim, sonrasında hesabımı vs kapattırdım sonra ANKARADAN yasa çıktı diyerek eski borç + ceza miktarını yansıtmışlar bende ödememe kararı verdim.
    İleride sıkıntı çıkartırlarsa da dava açarım SGK'ya
    Hiç bir şeyi tam yapmıyorlar. Nasıl sistem bu ya
  • 23-09-2022, 09:13:15
    #13
    Onur_Ozturk adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hiç bir şeyi tam yapmıyorlar. Nasıl sistem bu ya
    Şöyle bir alternatifin var.
    Geçmişte şirket açmadıysan "genç girişimci" ile şirket açarsan devlet 12 ay sigortanı karşılıyor.
    Buradaki borçlarını bu şekilde kapatabilirsin ancak şirket açmanın maliyeti + yıllık vergisi de 4k civarına gelecektir.
  • 23-09-2022, 09:37:58
    #14
    Misafir adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Şöyle bir alternatifin var.
    Geçmişte şirket açmadıysan "genç girişimci" ile şirket açarsan devlet 12 ay sigortanı karşılıyor.
    Buradaki borçlarını bu şekilde kapatabilirsin ancak şirket açmanın maliyeti + yıllık vergisi de 4k civarına gelecektir.

    Konu hakkında @SbMuhasebe; hocamdan detaylı bilgi aldım, ben admob gelir vergilerini ödemek için hesap açtığımda ve interaktif vergi dairesinden bu verginin kesileceği banka hesabı bilgilerini bildirmek ve vergi istisna belgesi için başvuruda bulunduğumda, vergi dairesi beni vergi mükellefi yapmış ve gelir vergisini kesebilmek için, bu sigorta borcuda bu yüzden oluşmuş ancak bunu ödemek zorunda değilim istisna belgem olduğu için ve yılın belli zamanlarında hükümet bu borcun silinebilmesi için torba yasa çıkarıyormuş ve e devlet üzerinden başvuru yapıp sildirebiliyormuşuz.

    Tekrardan @SbMuhasebe; hocama çok teşekkür ederim.