• 21-09-2022, 09:12:50
    #46
    yigitserbes adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    selamlar 17 yaşındayım bu sene üniversite kazandım kyk çıkmadı babam da eve çıkartmıyor hiçbir şekilde masraflarıı karşılamıyor kredi çek işe başka falan diyor baştan yurt çıkmasa bile ev sözü vermişti ondan şehir dışı istediğim bölüme gitmiştim şuan izlemem gereken yol nedir dava açsam herhangi bir sonuç alabilirmiyim teşekkürler


    olağanüstü haller dışında, 18 yaşını doldurmamış çocukların fiil ve dava ehliyeti bulunmaz
    17 Yaşında olduğun için henüz reşit değilsin ve babana bağlısın. Babanı mahkemeye vermek için babandan izin almak zorundasın
  • 21-09-2022, 10:49:57
    #47
    vandastudio adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Her zaman baş tacı değildir hocam, keza bazıları hayatta karartabiliyor.
    Orasi oyle hocam ama beterin beteri vardir haline şükredip devam etsin yoluna bence
  • 21-09-2022, 10:56:17
    #48
    Ya cevapları okuyorum hayrete düşüyorum gerçekten bana önceden verilmiş bir söz var benim kolumda platin var ağır bir işi geçtim masa başı iş dışında çalışamıyorum herkes yok babanın kıymetini bil yok ölünce değerini anlarsın vs benim sordugum soruyla verilen cevaplar uyuşmuyor
  • 21-09-2022, 11:22:20
    #49
    Anladığım kadarı ile babanız sizi umursamıyor , annenizin zaten maddi durumu olmadığı için vekaletiniz babanızda diye düşünüyorum. Annenizden ayrıldığı içinde zaten sizi savunacak arka çıkacak kimsede yok.

    Dava edemezsiniz , etseniz bile sonuç alamazsınız.

    Babanızın annesi ve babasına acıtasyon yapıp , babanıza baskı yapmalarını sağlamaktan başka şansınız yok. Gerekirse bende çalışırım yeterki bana yardımcı olsun vs diyerekten onlar üzerinden yürüyün.
  • 21-09-2022, 11:34:56
    #50
    Cafede çalış gidince yapacak bişey yok KYK kredisi çıksa bile tek başına çalışmadan zor
  • 21-09-2022, 11:38:22
    #51
    Baban dahi olsa kimsenin kimseye yardım etmek gibi bir mecburiyeti yok maalesef. Bu sadece vicdani bir durum. O yüzden dava açmak gibi bir hataya düşme bence. Kazansan bile 1 sene sonra reşitsin, her türlü ne halin varsa gör deyip evlatlıktan red davası açma hakkına sahip olur o da. Kısasa kısas diyorlar bu durumlar için. İşin özü yolun bence yol değil. Belki sanayi de çalışamazsın kolundaki platin yüzünden ama garsonluk, bulaşıkçılık vb başka pek çok işte çalışabilirsin, kendine bahane üretme boşuna. Hatta r10 da makale yazarlığı bile yapıp ihtiyacın olan parayı kolayca kazanabilirsin.

    Not : yazdıklarımı lütfen kötü yorumlama, seni tanımam etmem. Sadece dostça tavsiyelerim ve görüşlerimi paylaştım. Bol şans.
  • 21-09-2022, 11:44:35
    #52
    Ajiba adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Baban dahi olsa kimsenin kimseye yardım etmek gibi bir mecburiyeti yok maalesef. Bu sadece vicdani bir durum. O yüzden dava açmak gibi bir hataya düşme bence. Kazansan bile 1 sene sonra reşitsin, her türlü ne halin varsa gör deyip evlatlıktan red davası açma hakkına sahip olur o da. Kısasa kısas diyorlar bu durumlar için. İşin özü yolun bence yol değil. Belki sanayi de çalışamazsın kolundaki platin yüzünden ama garsonluk, bulaşıkçılık vb başka pek çok işte çalışabilirsin, kendine bahane üretme boşuna. Hatta r10 da makale yazarlığı bile yapıp ihtiyacın olan parayı kolayca kazanabilirsin.

    Not : yazdıklarımı lütfen kötü yorumlama, seni tanımam etmem. Sadece dostça tavsiyelerim ve görüşlerimi paylaştım. Bol şans.
    Estağfurullah hocam babama sadece dediğim şey kira+faturalar geri kalan yeme içme ev masrafları ulaşımı kendim halledicem diyorum ona da yanaşmıyor ne yapacağımı şaşırdım cidden
  • 21-09-2022, 11:53:05
    #53
    Hukuki yönden Nafaka davası açabilirsin Hukuk bu dediğin işi çözer fakat babanın ödeyebilecek durumu varsa bence aç yoksa o neyapabilir ki
  • 21-09-2022, 12:46:17
    #54
    Kanuni olarak; birşey elde edemezsin.

    Bende seninki gibide değil, babam yoktu. okuduk bitirdik. Karın tokluğuna post kastık forum sitelerine, wp site yaptık esnaflara.. Cuma*Cumartesi*Pazar parttime garsondum. Rızka Allah kefil. Bismillah de çık yola. Alınterinden utanma yeter.