• 31-08-2022, 17:38:22
    #19
    Bu cevap, konu sahibi tarafından kabul edilebilir bir cevap olarak işaretlendi.
    Misafir adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    üniversite iş bulmak için değil öğrenmek içindir. Tartışmalı bir cümle ama doğru.
    Bazı noktalar var evet üniversite gidilmeli ama herkes gitmemeli nitelikli adamlar gitmeli sen her ile üniversite açarsan bazıları 3-4 var. Önüne giden girerse sınava olması gerekenden fazla adam alırsan sistem bozuluyor bana göre atıyorum 150 üni var türkiyede ama 10 tanesi gidilir.
    Kafanız çalışıyor üniversiteye o gözle bakmayın.

    mühendislikte ilk yıl metalurji dersindeyiz. Odtü mezunu hocaya sorduğum soru

    “hocam mıknatıs katı haldeyken manyetik özelliği var, ama eriyik hale geçince mıknatıslık özelliğini korur mu?”

    hoca o gün cevaplamadı, çünkü daha önce düşünmemiş. Ertesi gün ben cevapladım. “Mıktanıs erirken ısıdan dolayı manyetik özelliğini kaybeder”

    basit geliyor değil mi?
    Şöyle düşünelim.
    Dünya çekirdeğinde lav olduğunu ve dünyanın da manyetik özelliği olduğunu biliyoruz. Buradan hareketle çekirdeğe inmeden çekirdekte “katı” halde bulunan metal var diyebiliriz.

    Bilgi çok değerlidir. Ufak bir kırıntı sizin hayatınızı değiştirebilir.

    +++++++ (artı olarak) +++++

    üniversitede ülkenin bir çok yerinden gelen öğrenci ile tanışırsın, dünyaya bakış açın mahalledeki gibi sabit olmaz. Farklo görüş ve hayatlara şahit olursun. Böylece düşünce kapasiten gelişir, genişler.
    Kiminin ailesi kuyumculuk yapıyordur, kimisi esnaftır. Belki aradığın bilgi derslerde değil insanlardadır.
    Ama okumazsan (okula gitmezsen) her zaman sığ düşüncelere sahip insanlar arasında olacaksın. Her zaman sigortalı bir işin iyi olduğunu düşüneceksin. Her zaman başkalarına hizmet edecek, sahil kenarındaki o denize sıfır yazlığa taşınmak için maddi imkanın olmayacak.

    bak bunu neden yazıyorum. Bu sadece inanç değil, fikir değil hayat tarzım olduğu için. Eşim ilk okul mezunu idi orta okul liseyi dışarıdan bitirdi. Evlendikten sonra onu okuması için Çanakkale’ye gönderdim. Okulu bittikten sonra sevdiği Çanakkale’ye 2016 sonunda yaşamak için taşındık.

    okumazsan bu fikre, anlayışa ve cesarete hiç bir zaman sahip olamayacaksınz
  • 31-08-2022, 17:40:48
    #20
    bekoflix adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    bölüme göre değişir
    Fanux adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Mühendislik istiyorsan evet. Iyi bir yazılımcı olmak istiyorsan gene evet. Mesela Big O Notasyonuna matematik bilmeden derinlerine inemezsin sadece tanımını öğrenirsin.
    Onurrzx adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam 2 universite mezunuyum suan otomotiv sektorunde teslaya, aston martin’e, bentley’e jaguar’a iç dizayn yapıyoruz aylık 10.000₺ maaşım var. 2002 yılında kurulmus bir fabrika. Keske diyorum keşke 6 yıl heba edecegıma girmiş olsaydım buraya belkı de beyaz yaka olmus maaşımda suan en az 15.000₺ idi..

    uzun lafın kısası bir çok bolum için okusan bile mülakata gittiğinde TECRUBE arıyorlar. Okuyan bir insan genc bir birey nasıl çalışmadan tecrübe elde edebilir ve o makama statuye gelenler annesinin karnında mı o tecrubeye sahıpler de mülakata gelen genclere bu soruları sorup elıyorlar. Sistem cok acımasız. Kurtarablırsen kendını kaç kurtar..
    Browland adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    .

    amale olacaksanız bile okumuş amale olun

    Nokta
    Yosnac adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam şuan ki Türkiye şartlarında her türlü üniversiteye gitmek daha mantıklı zaman kaybı olarak düşünme yazlım üstüne sadece üniversiteden beklemeyip sende öğrenmeye çalışırsan ve bir şeyler yapmaya çabalarsan senin için çok daha yararlı olacaktır diğer türlü aile baskısı ile karşı karşıya kalabilirsin işin o boyutunu da düşünmek gerekiyor.

    Not: Dediklerim yazılım için geçerli yoksa başka 2 yıllık vs bölümler okuyacaksanız. Çalışmak daha mantıklı
    Lelo adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    YBS eşit ağırlık için en revaçta olan olan bölümlerden birisi ancak çok açılmaya başladı. Her şehirde açılıyor nerdeyse. Bu da bölüme zarar veriyor. O yüzden iyi şehir seçimi çok önemli.

    Kendi şahsi görüşüm: Kötü ünide YBS < İyi ünide İşletme.

    Elbette işletme ile YBS aynı değil ancak kötü üniversitede de YBS işletme dersleri ağırlıklı veriliyor. Mezunu mezun olduktan sonra bir bakıyor ki aslında o işleme okumuş.
    Fahrettin adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Merhabalar.
    Ülkenin kalbur üstü devlet okullarından birinde devamsızlıktan atılmayacağınız herhangi bir bölüm. Mümkünse bilmediğiniz bir dilde hazırlığı olsun. Okulun imkanlarını kullanmak, öğrenciliğin imkanlarını kullanmak, askerlik tecili, vb. için kullanılabilir. Sonrasında okurken bir iş öğrenmek için kursa gitmek ya da işe girip meslek öğrenmek tercih edilebilir. (Bunu yapabilirseniz okulu bitirmek için okula gitmenize gerek yok. Okuldan işinize yarayacakları alın. Kalanıyla ilgilenmeniz şart değil.)

    Yurt dışı konusu çok karışık. Herkes yapamayabiliyor. Size faydadan çok zarar da verebilir. Belli başlı ülkeler olsa bir nebze düşünülebilir. Ama bildiğiniz yerde imkanlarınızı kullanmak mantıklı olacaktır.

    Diye düşünüyorum. Kolay gelsin. Hayatınızda başarılar.
    İyi forumlar
    Browland adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Orta okuldan liseye geçerken “üniversite” hakkında programlar izliyordum (hatırlarsınız gençbakış)

    “üniversite iş bulmak için değil öğrenmek içindir”

    okumazsanız belki para kazanırsınız ama kafanız çalışmaz.

    okursanız, kafanızı çalıştırırsanız milletin 30 yılda kazandığını 1 yılda kazanabilirsiniz.

    üstelik ilkine göre şansınız daha yüksek.

    Not: 2 üniversite mezunuyum.
    Fahrettin adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    İş garantili bir bölümden en iyi ihtimalle 4 yıl sonra mezun olacaksınız. 4 yıl sonra bırakın iş garantisini okuduğunuz okulun o kadar ömrü olacak mı o belli değil. Geçmiş 4 yıla bakarak gelecekte 4 yıl içinde neler olabileceğini düşünürseniz daha mantıklı karar verebilirsiniz
    FiKRAL adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Girmesi gerçekten sağlam puan isteyen bazı kaliteli okulları müstesna tutuyorum, diğer çoğunluk için konuşmak gerekirse
    Diploma için okumayı düşünüyorsanız torpilsiz işe yaramıyor. Bilgi için okuyorsanız yol + derse harcadığınız zamanla Youtube'den eğitim videosı izleseniz en az 5 kat daha fazla bilgi edinirsiniz.
    Yosnac adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam bazı şeyleri deneyimleyerek öğrenilmesi gerekiyor insanın mesela evinden uzakta bir üniversite okumak bile tek başına kalmak bile bir deneyimdir sorumluluktur aslında gelirini giderini kendin hesaplaman bile bir deneyimdir.
    Yeni insanlar tanımak yeni hayatlar görmek yeni yollar keşfetmek hatta dışarı çıkıp sokakları etrafı keşfetmek görmek bile insan için bir deneyim belki de kafasında açılacak olan yeni bir yoldur.
    O yüzden üniversiteye sadece mezun oldum diploma aldım şimdi hemen işim hazır diye bakmamalı kimse okurken bile ayrıca çabalaman hata üniversiteden çıktıktan sonra daha fazla çabalayarak hayata tutunman gerekiyor.
    Bu hayatta neyin garantisi varda üniversiteden çıkınca iş bulmanın garantisi olsun.
    FiKRAL adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hayat tecübesi ve mücadele konusunda sonuna kadar haklısınız hocam katılıyorum ama ne yazık ki eğitim ve adalet sistemi kötü. Üniversiteden mezun olduğu zaman 20 küsür yaşlarına gelmiş ve vasıfsız olan insanları görünce üzülüyorum. Sırf deneyimlemek için okumaktansa iş hayatına atılıp hayatı başka şekilde tecrübe etmek daha mantıklı geliyor.
    Üniversite, sosyal ortam için bile gidilir ama özellikle Türkiye gibi eğitim konusunda çok problemi olan bir ülkede, herkes üniversite gitmek zorunda diye beyinlere dayatılan saçma yargılar vb. yani sırf aile uzaklaşma için veya tecrübe için bunlar için saçma bir bölüme gidilmemeli. Evet bunlar gerekli ama zaman daha önemli. Zaten türkiye iyi üniversiteler belli. Birde bu saçma sistem için o kadar stres ve para harcanıyor. Hayal şey neyse ona gidilmeli bence para 2. Planda olmalı. Ama herkes en yüksek bölüm istiyor aile tıp istiyor. Ülkede tıp fakültesi gidenlerin yarısı aile veya toplum baskısından gidiyor ne için gittiklerini bile bilmiyorlar. Sadece sizin fikirlerinizi almak istedim. Bana göre üniversite gidilmeli ama boş insanlar değil. Üniversite hayali peşinde ve diploma için değil kendine birşeyler katmak için gitmeli.
    • Fanux
    Fanux bunu beğendi.
    1 kişi bunu beğendi.
  • 31-08-2022, 17:53:44
    #21
    Browland adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Kafanız çalışıyor üniversiteye o gözle bakmayın.

    mühendislikte ilk yıl metalurji dersindeyiz. Odtü mezunu hocaya sorduğum soru

    “hocam mıknatıs katı haldeyken manyetik özelliği var, ama eriyik hale geçince mıknatıslık özelliğini korur mu?”

    hoca o gün cevaplamadı, çünkü daha önce düşünmemiş. Ertesi gün ben cevapladım. “Mıktanıs erirken ısıdan dolayı manyetik özelliğini kaybeder”

    basit geliyor değil mi?
    Şöyle düşünelim.
    Dünya çekirdeğinde lav olduğunu ve dünyanın da manyetik özelliği olduğunu biliyoruz. Buradan hareketle çekirdeğe inmeden çekirdekte “katı” halde bulunan metal var diyebiliriz.

    Bilgi çok değerlidir. Ufak bir kırıntı sizin hayatınızı değiştirebilir.

    +++++++ (artı olarak) +++++

    üniversitede ülkenin bir çok yerinden gelen öğrenci ile tanışırsın, dünyaya bakış açın mahalledeki gibi sabit olmaz. Farklo görüş ve hayatlara şahit olursun. Böylece düşünce kapasiten gelişir, genişler.
    Kiminin ailesi kuyumculuk yapıyordur, kimisi esnaftır. Belki aradığın bilgi derslerde değil insanlardadır.
    Ama okumazsan (okula gitmezsen) her zaman sığ düşüncelere sahip insanlar arasında olacaksın. Her zaman sigortalı bir işin iyi olduğunu düşüneceksin. Her zaman başkalarına hizmet edecek, sahil kenarındaki o denize sıfır yazlığa taşınmak için maddi imkanın olmayacak.

    bak bunu neden yazıyorum. Bu sadece inanç değil, fikir değil hayat tarzım olduğu için. Eşim ilk okul mezunu idi orta okul liseyi dışarıdan bitirdi. Evlendikten sonra onu okuması için Çanakkale’ye gönderdim. Okulu bittikten sonra sevdiği Çanakkale’ye 2016 sonunda yaşamak için taşındık.

    okumazsan bu fikre, anlayışa ve cesarete hiç bir zaman sahip olamayacaksınz
    "Bilgi çok değerlidir. Ufak bir kırıntı sizin hayatınızı değiştirebili. "
    Evet, hocam haklısınız. Üniversite gitmek hayat büyük bir tecrübe bana göre ama biraz şans meselesi. İyi insanlar tanışmak veya kendini geliştirmek. Benimde böyle bir düşüncem yok sigortam olsun veya sabah 8 akşam 5 çalışayım başkasına hizmet edeyim belli ücretlerle düşüncem yok. Ben kendi işimi yapmak istiyorum zaten istediğim zaman tatil yapacağım, istediğim kadar çalışacağım çok veya az, yani dünyada insanlar birşey yapıyor ve başarıyor. Bazıları aynı hayat içinde sürünüyor. Zaten 1 hayat veriyorlar onuda boşa geçirmemek gerekli bence.
  • 31-08-2022, 17:59:43
    #22
    Misafir adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    "Bilgi çok değerlidir. Ufak bir kırıntı sizin hayatınızı değiştirebili. "
    Evet, hocam haklısınız. Üniversite gitmek hayat büyük bir tecrübe bana göre ama biraz şans meselesi. İyi insanlar tanışmak veya kendini geliştirmek. Benimde böyle bir düşüncem yok sigortam olsun veya sabah 8 akşam 5 çalışayım başkasına hizmet edeyim belli ücretlerle düşüncem yok. Ben kendi işimi yapmak istiyorum zaten istediğim zaman tatil yapacağım, istediğim kadar çalışacağım çok veya az, yani dünyada insanlar birşey yapıyor ve başarıyor. Bazıları aynı hayat içinde sürünüyor. Zaten 1 hayat veriyorlar onuda boşa geçirmemek gerekli bence.
    Ben şans, tesadüf, alın yazızı gibi şeylere inanmam. Tüm herşey sizin elinizde.

    1 seferde 365 tl bulamayabilirsiniz ama yılda bir kez günde 1 tl kenara koyarak 365 tl sahibi olabilirsiniz.

    hayat kumar ya da oyun değildir. Okumazsan santraç tahtasında en baba şah olursun. Oyun bitince piyonla aynı yere konursun.

    Okursan kendi takımın olabilir.

    benden bu kadar iyi forumlar.
  • 31-08-2022, 18:08:06
    #23
    Browland adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Ben şans, tesadüf, alın yazızı gibi şeylere inanmam. Tüm herşey sizin elinizde.

    1 seferde 365 tl bulamayabilirsiniz ama yılda bir kez günde 1 tl kenara koyarak 365 tl sahibi olabilirsiniz.

    hayat kumar ya da oyun değildir. Okumazsan santraç tahtasında en baba şah olursun. Oyun bitince piyonla aynı yere konursun.

    Okursan kendi takımın olabilir.

    benden bu kadar iyi forumlar.
    Teşekkürler;

    Satranç diyince aklıma atasözü geldi.

    "Hayat satranç oyununa benzer, çok kez şah edersin fakat bir kez mat edersin. "

    İyi forumlar. 👋
    • Browland
    Browland bunu beğendi.
    1 kişi bunu beğendi.
  • 31-08-2022, 18:29:37
    #24
    Misafir adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Teşekkürler;

    Satranç diyince aklıma atasözü geldi.

    "Hayat satranç oyununa benzer, çok kez şah edersin fakat bir kez mat edersin. "

    İyi forumlar. 👋
    lise 1 de (1999) müdür sınıfa geldi, “aranızda satranç bilen var mı” dedi. Hemen parmak kaldırdım. Orta okul arkadaşımı da dürttüm. 3 kişi liseler arasındaki satranç turnavısına katılacaktık. Ama ortada bir sorun vardı. İkimizde satranç bilmiyorduk.

    1 haftada ansiklopediden öğrendim arkadaşıma da öğrettim (o zamanlar google ansiklopedi idi)

    Büyükçekmece de girdik turnuvaya 1 puan aldık. O da berabere kaldım zorla.

    Ama rusça, fransızca konuşan öğrencilerle yarıştım. Bu bile iyi bir şeydi. Ufkum genişledi.

    satranç diyince aklıma gelir.