• 06-06-2022, 19:04:51
    #1
    Saçma bir soru olabilir ama benim için önemli bir konu. Yemek yerken su içmek zararlı mı?
    Aramızda bu konuda bilgi sahibi olan/ sağlık çalışanı var mı?
  • Kabul Edilen Cevap
    • Yemek sırasında su içerseniz tükürük asidi devre dışı kalır ve mide asidinin besinleri sindirmesine engel olmuş olursunuz.

      Aslında yemeklerin yanında içilen içeceklerde faydadan çok zarar sağlıyor örneğin kolayı içiyoruz yemek yanında iyi gidiyor ama ne yediğimizi anlayamıyoruz ve besin değerini asit düşürüyor. Mideye olan zararını anlatmaya gerek yok sanırım kola mide asidini tembelleştiriyor en sonunda mide bize diyor ki;

      "kola içiyon zaten onun asidi yeter benim çalışmama gerek yok köşeme yatıp uzanayım."

      Su tüketimi yemekten 30 dakika önce veya sonra olmalı aksi taktirde bi zararı olmaz ama yediğinizi sindirmeniz çok uzun sürebilir ve karnınızda şişkinlik olur.
  • 06-06-2022, 19:05:26
    #2
    Ne alaka? Yemeklerde sıvı, zaten su yutuyorsunuz yerken.
    • agg1401
    agg1401 bunu beğendi.
    1 kişi bunu beğendi.
  • 06-06-2022, 19:07:59
    #3
    Doktor bana yasakladı hocam nedenini de sorduğum da Suyun yemek esnasında hazmı zorlaştırdığı yemekten sonra için demişti.
  • 06-06-2022, 19:08:00
    #4
    Niye zararlı olsun hocam yemekle kola, fanta, ayran içiliyorda su ne yapıcak
  • 06-06-2022, 19:08:03
    #5
    "Yemekle beraber FAZLA (5-6 bardak) su içmek yemeklerin sindirilmesini zorlaştırabilir. Mide asidi ve safra – fazla su içilmesi ile yeterli işlev göstermeyebilirler."

    Kaynak;
    https://rahmionur.com/yemek-yerken-su-icmek-zararli-mi/
  • 06-06-2022, 19:08:08
    #6
    ArtStoreUqur adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Saçma bir soru olabilir ama benim için önemli bir konu. Yemek yerken su içmek zararlı mı?
    Aramızda bu konuda bilgi sahibi olan/ sağlık çalışanı var mı?
    birkaç yudum şeklinde içersen sorun olmaz. ama yemek yerken 2-3 bardak 200 ml su içersen miden havuz olur ve yiyecekler midende yüzer.sindirimin zorlaşır. yemeklerden 1 saat önce ve 2 saat sonra su içmelisin. yemek esnasındada bir kaç yuduma toplamda 300 ml i geçmeyecek iekilde alıştırmalısın.1 teneke 330 ml i hesap al.
  • 06-06-2022, 19:08:33
    #7
    ArtStoreUqur adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Saçma bir soru olabilir ama benim için önemli bir konu. Yemek yerken su içmek zararlı mı?
    Aramızda bu konuda bilgi sahibi olan/ sağlık çalışanı var mı?
    Çocukları 4 haftalık bir rehabilitasyon merkezine göndermiştik. Orada yemekten 5 dakika önce ve 5 dakika sonra su içmeleri gerektiğini öğretmişdi.
  • 06-06-2022, 19:08:34
    #8
    Yemek yerken su içerseniz karnınızdaki yemek şişer ve tok hissedersiniz. Yemek yerken su için ama içmediyseniz yemekten sonra içmeyin. Midenizi genişletip kilo aldırabilir.
    (midenizi gölet yapmayın ihtiyacınız kadar için )
  • 06-06-2022, 19:09:30
    #9
    Hocam küçüklüğümden beri yemek yerken sıvı tüketemiyorum yemekten sonra içebiliyorum küçüklüğümden bu yaşıma kadar bu şekilde yapıyorum. Bu konu hakkında bilgisi olan var ise cevaplarsa sevinirim.
    İnternette yazan : Ancak uyarmalıyız ki yemeğinizi yutmadan önce de su içmemeniz gerekir.