• 29-05-2022, 11:24:58
    #37
    Onurhan adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Stokçuluk ve karaborsacılık her dönem olmuştur ve olacaktır da. İktidara yüklendiğimiz kadar vatandaşlara da yüklenmemiz lazım. Ev kiraları, 2. el araba fiyatlar ve saymadığım bir sürü şey.
    Hocam stokçu diye bir kavram yoktur. Böyle bir şey yok yani aklınızdan atın.

    Kimse satarak kaar elde edeceği bir malı stoklayıp bekletmez. Ticaret üstüne kaar koyarak satarak olur. Al-Sat yaparak kazanırsın. Akıl var mantık var. Örnek veriyorum : Yağ almışsın bekletiyorsun niye ? Çünkü zam gelecek. Zam niye geliyor devletin politikaları , ham madde maliyetleri yüzünden.

    Adam 1000 Tane yağ almış , satsa 1000 tane yağı tekrar almaya kalksa alamıyor mecburen satmayıp zam gelmesini bekliyor. Sonra bu adamlara stokçu diyorsunuz. Bu adam 1000 tane yağı neden 900 Tane yağ fiyatına satsın söyler misin ? Bu adam ticaret yapıyor 1000 taneyi eski fiyattan satsa yeni fiyattan yağ alırken geriye düşüyor.

    Ne yapacak esnaf peki ? Sürekli zam geliyor. Elindekini sürekli ucuza satıp en sonda dükkanı kapatıp gitsin öyleyse.

    Sen kalkmışsın stokçu diyorsun. Stokçu diye bir şey yok dünyada. Sizin kafanızdaki tarzda bir stokçu kavramı dünyada yok. Stokçuluk böyle bir şey değil.
  • 29-05-2022, 11:39:39
    #38
    Konundan cümlelerinden hiçbişe anlaşılmıyorki, yağı nasıl satasın. cvp gelmemesi normal yani.

    "Litresi 29 TL'den 17 litrelik teneke yağ satıyorum.
    500 TL yapıyor.
    "
    Buraya kadar normal.

    Ve en üst kalitede yağ ihtiyacım olduğu için satıyorum.
    Burda en üst kalite yağa ihtiyacın olduğu için bişeyi sattığını yazıyorsun.

    1 kişi bile yanıt atmıyor gerçekten nasıl olacak böyle bilmiyorum
    Neye yanıt atmıyorlar, çok belirsiz bir durum.
  • 29-05-2022, 11:59:34
    #39
    kalitelihostorg adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam stokçu diye bir kavram yoktur. Böyle bir şey yok yani aklınızdan atın.

    Kimse satarak kaar elde edeceği bir malı stoklayıp bekletmez. Ticaret üstüne kaar koyarak satarak olur. Al-Sat yaparak kazanırsın. Akıl var mantık var. Örnek veriyorum : Yağ almışsın bekletiyorsun niye ? Çünkü zam gelecek. Zam niye geliyor devletin politikaları , ham madde maliyetleri yüzünden.

    Adam 1000 Tane yağ almış , satsa 1000 tane yağı tekrar almaya kalksa alamıyor mecburen satmayıp zam gelmesini bekliyor. Sonra bu adamlara stokçu diyorsunuz. Bu adam 1000 tane yağı neden 900 Tane yağ fiyatına satsın söyler misin ? Bu adam ticaret yapıyor 1000 taneyi eski fiyattan satsa yeni fiyattan yağ alırken geriye düşüyor.

    Ne yapacak esnaf peki ? Sürekli zam geliyor. Elindekini sürekli ucuza satıp en sonda dükkanı kapatıp gitsin öyleyse.

    Sen kalkmışsın stokçu diyorsun. Stokçu diye bir şey yok dünyada. Sizin kafanızdaki tarzda bir stokçu kavramı dünyada yok. Stokçuluk böyle bir şey değil.
    Peki benim önceki yazılarımda devletin izlediği politikalar yanlış diye belirtmedim mi ?
  • 29-05-2022, 12:13:16
    #40
    Tek tavsiyem dolarla gelir elde etmeye çalışın. ****** gibi platformlardan yan gelir elde etmeden çok zor. Ki bir bakmışsınız bir süre sonra yan geliriniz ana geliriniz olmuş.
  • 29-05-2022, 19:10:08
    #41
    "Ekonomi gözlerdeki ışıltıdır." Gözlerinin ışıltısı söndürülmüş bir milletiz.
  • 29-05-2022, 21:46:27
    #42
    BirAlexDegil adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Fırsatçılara dar ağacı düşüneceğine, yönetenlere bir şey demeyi düşünüyor musun ? Fırsatçıların yaratılmasına sebep olan yönetime sorgulayacağın yerde utanmadan sıkılmadan fırsatçılar diyorsunuz yüz karasısınız bu memleketin. Döviz kuru uçmuş, enflasyon uçmuş alım gücüne ölmüşler bile ağlıyor hala yüzsüz yüzsüz fırsatçılar deniyor yahu arkadaş delireceğim. Faiz sebeptir enflasyon neticedir inadıyla memleketin köküne dinamidi inadına sokan adamlara tek laf etmiyorsunuz hala fırsatçı diyorsunuz. Delirtmeyin insanı az adam olun.
    1.Benim adamlığımı sen sorgulayamazsın.
    2. Sen benim yazdığım bütün yazıları oku ondan sonra bana hitap et.
    3. Ben herhangi bir siyasi görüşlü değilim. Herhangi bir siyasi parti üyeliğimde yok ve herhangi bir siyasi partiyi savunmuyorum.
    4. Siyasi konu üzerinde tartışmayı bilmiyorsan geç köşede otur bu işlere girme.