• 28-05-2022, 23:54:06
    #28
    Onurhan adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Ekonomi kötü değil aslında. İşin siyasi boyutu çok sıkıntılı. Birazda dönüp stokçulara ve firmalara bakmak lazım. Dün mesela bir tane markete (Adını belirtmiyorum) girdim. Sırf bazı tekel ürünlerine zam gelecek diye 1 taneden fazla vermedi. Önce bunların bir alınıp sorgulanması lazım.
    İnsan her yerde aynı insan. Sadece stokçuluk kaynaklı olsaydı Amerika'da Avrupa'da da olurdu. Avrupa İnsanı daha mı dürüst. Avrupa Amerika insanı.
    Yuzde 100 tamamı devlet politikaları kaynaklı.
    Eğer bir ülkedeki devletin ekonomisi kırılgan yapılmışsa ülkedeki hükumet, elbette stokçuluk da olacaktır. Bunun sebebi devlet değilde stokçular demek, kendini kandırmaktan öteye gitmeyecektir. Neden 2010 da ülkemizde böyle stokçuluk olayları yok tu da şimdi var. Halk aynı halk. Esnaf aynı esnaf
  • 28-05-2022, 23:57:05
    #29
    A.AY adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    İnsan her yerde aynı insan. Sadece stokçuluk kaynaklı olsaydı Amerika'da Avrupa'da da olurdu. Avrupa İnsanı daha mı dürüst. Avrupa Amerika insanı.
    Yuzde 100 tamamı devlet politikaları kaynaklı.
    Eğer bir ülkedeki devletin ekonomisi kırılgan yapılıyorsa oranın hükumeti, elbette stokçuluk da olacaktır. Bunun sebebi devlet değilde stokçular demek, kendini kandırmaktan öteye gitmeyecektir. Neden 2010 da ülkemizde böyle stokçuluk olayları yok da şimdi var. Halk aynı halk. Esnaf aynı esnaf
    İktidarı ya da muhalefeti savunduğumdan demiyorum. Tabiki ikdidarın yanlış izlediği politikalar var. Ancak şunuda belirteyim, rahmetli Bülent Ecevit döneminde de aynı zamlar ve stoklar, iktidara geldikten bir müddet sonra başladı. Yani demek istediğim şu, yukarılarda birşeyler oluyor, vatandaşlar altta ceremesini çekiyor.
  • 28-05-2022, 23:59:11
    #30
    Onurhan adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    İktidarı ya da muhalefeti savunduğumdan demiyorum. Tabiki ikdidarın yanlış izlediği politikalar var. Ancak şunuda belirteyim, rahmetli Bülent Ecevit döneminde de aynı zamlar ve stoklar, iktidara geldikten bir müddet sonra başladı. Yani demek istediğim şu, yukarılarda birşeyler oluyor, vatandaşlar altta ceremesini çekiyor.
    Yuzde 85 sebebi hükumet. Yuzde 15 sebebi stokçuluk denenebilir. Ama yuzde 85 devlet kaynaklı olmasaydı yuzde 15 esnaf stokçuluğu da olmazdı belki
    Dolar bugün 3 lira mazot 4 lira olsaydı elbette bunlar olmazdı düşünüyorum
  • 29-05-2022, 00:02:00
    #31
    A.AY adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Yuzde 85 sebebi hükumet. Yuzde 15 sebebi stokçuluk denenebilir. Ama yuzde 85 devlet kaynaklı olmasaydı yuzde 15 esnaf stokçuluğu da olmazdı belki
    Dolar bugün 3 lira mazot 4 lira olsaydı elbette bunlar olmazdı düşünüyorum
    Stokçuluk ve karaborsacılık her dönem olmuştur ve olacaktır da. İktidara yüklendiğimiz kadar vatandaşlara da yüklenmemiz lazım. Ev kiraları, 2. el araba fiyatlar ve saymadığım bir sürü şey.
  • 29-05-2022, 00:04:21
    #32
    yusufmesci adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Yahu ekonomi nasıl kötü değil diyebiliyorsunuz yemin ediyorum anlayamıyorum, acaba ben farklı bir Türkiye'de mi yaşıyorum, çıldıracağım az kaldı
    amca, dayı, enişte, bacanak
  • 29-05-2022, 10:47:36
    #33
    yazdığın konuda ne sorduğunu bile anlayamadım ürün mü tanıtıyorsun? selam mı yolluyorsun?
    alıyor musun mu satıyor musun? napıyorsun çözmek zor.

    normal milletin mesaj atmaması.
  • 29-05-2022, 10:56:44
    #34
    Onurhan adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Stokçuluk ve karaborsacılık her dönem olmuştur ve olacaktır da. İktidara yüklendiğimiz kadar vatandaşlara da yüklenmemiz lazım. Ev kiraları, 2. el araba fiyatlar ve saymadığım bir sürü şey.
    hee ben, marketçi ahmet bi de toptancımız hans getirdi ekonomiyi bu duruma. konudaki bütün mesajlarınız zırvalarla dolu. bi bitin artık.
  • 29-05-2022, 10:59:38
    #35
    d3nnis adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    hee ben, marketçi ahmet bi de toptancımız hans getirdi ekonomiyi bu duruma. konudaki bütün mesajlarınız zırvalarla dolu. bi bitin artık.
    Düşüncene saygı duyarım. Bana göre de senin bu yorumun tamamen zırva
  • 29-05-2022, 11:02:32
    #36
    100TL'ye 4LT. BENZIN GELİYOR.
    Ama olsun sürünsek dahi ekonomi çok iyi.