• 19-05-2022, 13:13:32
    #10
    💚 R10.NET 💚
    Larousse adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Sabahın köründe ev sahibi gelip zam yapcam vs dedi iki öğrenciyiz sözleşmemiz var sözleşme bitene kdr zam yapamazsınız sözleşme bittiğinde devletin söylediği kdr zam yaparsın sorun yok dedik. Ev sahibide sözleşme bitince çıkartırım dedi.

    Gereksiz yere sözleşme bitince bizi evden çıkarma gibi bir hakkı varmı ?
    Eşim avukat ve onun yorumu; Sözleşme süresi bitmeden zam yapamaz, kira zammı TÜFE yıllık ortalamasına göre yapabilir, ev sahibi sözleşme bitimine 1 ay kala ihtar çekip tahliye talep edebilir, en iyi yol ise ev sahibi ve kiracının ortak bir yol bularak bu durumu güzellikle, anlaşarak atlatması olacaktır.
  • 19-05-2022, 13:16:20
    #11
    We ❤️ Youtube
    Deephunter adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Eşim avukat ve onun yorumu; Sözleşme süresi bitmeden zam yapamaz, kira zammı TÜFE yıllık ortalamasına göre yapabilir, ev sahibi sözleşme bitimine 1 ay kala ihtar çekip tahliye talep edebilir, en iyi yol ise ev sahibi ve kiracının ortak bir yol bularak bu durumu güzellikle, anlaşarak atlatması olacaktır.


    Eşinize tekrar iletir misiniz, bu bahsettiği 10 yılın sonunda olmakta onun haricinde malesef 1. Yıldan çıkartamaz.
  • 19-05-2022, 13:16:25
    #12
    💚 R10.NET 💚
    wixir adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    bazı arkadaşlar yanlış ve bilgisiz yorum yapmış.
    Eşim avukat olduğundan bu tarz süreci çok iyi biliyorum.

    öncelikle kontrat yaptığınız tarihi 01.01.2022 olarak baz alalım
    her kim gelirse gelsin 01.01.2023 den önce zam yapamaz bu tarihten sonra yapılacak zam ise tefe tüfeye göredir. Tefe tüfe oranının üstünde 1₺ yapamaz. ödemeleri her daim banka hesabına yapın.

    Kontrat süresi 1 yıl olsa dahil hiç bir şekilde fesh edemez tek başına 1 yılın sonunda otomatik yenilenir.

    5. Yılınızdan itibaren kira artışı için bir mahkeme süreci olur, bilir kişi bölge kira fiyatını verir o fiyat aralığında mahkeme belirler kiranın fiyatını.

    10. Yıldan itibaren ise çıkartabilir.

    Birde şu şekilde çıkartılabilirsiniz,
    kendisinin başka bir kalacak evi, zor durumda olması durumunda tahliye davası açarak çıkartabilir, yine mahkemece kanıtlaması gerekmektedir.
    +++1
  • 19-05-2022, 13:20:48
    #13
    💚 R10.NET 💚
    Wixir adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Eşinize tekrar iletir misiniz, bu bahsettiği 10 yılın sonunda olmakta onun haricinde malesef 1. Yıldan çıkartamaz.
    10 yıl süre ile kira kontratı tamamlananların çıkarılması tabi ki daha kolay oluyor muş. (Allah kimseye yaşattamasın)
  • 19-05-2022, 13:46:11
    #14
    Evler İş yerleri gibi değil. Ev sahibi ön planda diye biliyorum. Ancak sözleşme öncesi çıkaramaz 1 ay öncesinden ihtar çekerek çıkarma hakkı olabilir. Avukat ile görüşmeniz daha sağlıklı olacaktır.