• 19-04-2022, 04:25:29
    #1
    Merhabalar, bildiğiniz üzere r10 da açık arttırma ile satış yapılıyor ancak başka platformlarda buna rastlamadım. Açık arttırma için yasal bir prosedür var mı ? Açık arttırma sitesi yapsam yasal olarak bir yükümlülüğüm olur mu ?
  • 19-04-2022, 04:39:46
    #2
    Nasıl bir site yapacağınıza bağlı. boş teklif boş hizmet sunan bir platform olacaksa bir kullanıcı, satıcı sözleşmesi ile yükümlülük almazsınız buda sizin sitenizde kimsenin ürün satmayacağı ve teklif sunmak istemeyeceği anlamına gelir. satışa sunulan her ürünü önce sizin kontrol etmeniz (en azından sahipliliğini) ve ardından satışa sunmanız lazım ve verilen her teklifi gerçek teklif olabilmesi için o parayı sizin alıcıdan almanız gerekiyor bir nevi arabulucu. ihale kaldığında alıcı ve satıcı arkadasın bir Chat oluşturup, alıcı ürünü alıp onayladıktan sonra satıcıya teklifi vermeniz lazım. ve alıcı gerçeklikle alakası olmadığını söyler ve kanıtlarsa iadesi yaparsınız. yani kısaca benim bildiğim açık arttırma sitesi böyle olur en azından ben yurtdışı yaptığım işlerde böyle. benim aklımda da buna benzer bir proje var ama türkiye şartlarında biraz sıkıntılı. bu da tamamen yükümlülüğün sizde olması demek sonuçta aracı sizsiniz bu şekilde olursa da hiçbir sorun olacağını sanmıyorum.
  • 19-04-2022, 04:44:52
    #3
    serhatboss adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Merhabalar, bildiğiniz üzere r10 da açık arttırma ile satış yapılıyor ancak başka platformlarda buna rastlamadım. Açık arttırma için yasal bir prosedür var mı ? Açık arttırma sitesi yapsam yasal olarak bir yükümlülüğüm olur mu ?
    Bu arada ben yanlış anlamışım Türkiye'de böyle bir site var ama yasal prosedür nasıl bilmiyorum bir avukat ve mali müşavirle görüşmenizi tavsiye ederim. hem adliye hem savcılık tarafından araştırmalısınız. örnek site: https://www.muzayede.com/ bir göz atın isterseniz
  • 19-04-2022, 04:45:45
    #4
    Olive adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Nasıl bir site yapacağınıza bağlı. boş teklif boş hizmet sunan bir platform olacaksa bir kullanıcı, satıcı sözleşmesi ile yükümlülük almazsınız buda sizin sitenizde kimsenin ürün satmayacağı ve teklif sunmak istemeyeceği anlamına gelir. satışa sunulan her ürünü önce sizin kontrol etmeniz (en azından sahipliliğini) ve ardından satışa sunmanız lazım ve verilen her teklifi gerçek teklif olabilmesi için o parayı sizin alıcıdan almanız gerekiyor bir nevi arabulucu. ihale kaldığında alıcı ve satıcı arkadasın bir Chat oluşturup, alıcı ürünü alıp onayladıktan sonra satıcıya teklifi vermeniz lazım. ve alıcı gerçeklikle alakası olmadığını söyler ve kanıtlarsa iadesi yaparsınız. yani kısaca benim bildiğim açık arttırma sitesi böyle olur en azından ben yurtdışı yaptığım işlerde böyle. benim aklımda da buna benzer bir proje var ama türkiye şartlarında biraz sıkıntılı. bu da tamamen yükümlülüğün sizde olması demek sonuçta aracı sizsiniz bu şekilde olursa da hiçbir sorun olacağını sanmıyorum.
    Bende böyle düşünmüştüm hocam. Piyasada doğru düzgün bir şey göremeyince yasal olup olmadığını merak ettim.
  • 19-04-2022, 05:09:23
    #5
    serhatboss adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Merhabalar, bildiğiniz üzere r10 da açık arttırma ile satış yapılıyor ancak başka platformlarda buna rastlamadım. Açık arttırma için yasal bir prosedür var mı ? Açık arttırma sitesi yapsam yasal olarak bir yükümlülüğüm olur mu ?
    Domain Deposu Domain Alış satış Facebook grubumda da açık arttırma yapıyorum. Burada da açık arttırma yapıyorum ama yasal bir hukuk mevzuatından daha ziyade usule uymak gerekiyor. Mesela ihalenin bitiş saati kesin olmalıdır kafana göre her hangi bir yerde kesemezsin. HemenAl Fiyatı muhakkak olmalıdır, ihaleni sonunu beklemek istemeyen kişi parayı basıp alabilmelidir. Örneğin ihaleden 100-200 TL ye alabilecekken hemenal fiyatı 1500 TL falan olursa parayı basıp alabilmelidir. İhaleye katılıp teklif verip almayan kişiler derhâl engellenmeli ve insanları boş yere zarara uğratmamalidir,
    İhaleyi başlatacaginiz rakam domaini satabileceğiniz en düşük rakam olmalıdır
  • 19-04-2022, 22:56:32
    #6
    Domigon adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Domain Deposu Domain Alış satış Facebook grubumda da açık arttırma yapıyorum. Burada da açık arttırma yapıyorum ama yasal bir hukuk mevzuatından daha ziyade usule uymak gerekiyor. Mesela ihalenin bitiş saati kesin olmalıdır kafana göre her hangi bir yerde kesemezsin. HemenAl Fiyatı muhakkak olmalıdır, ihaleni sonunu beklemek istemeyen kişi parayı basıp alabilmelidir. Örneğin ihaleden 100-200 TL ye alabilecekken hemenal fiyatı 1500 TL falan olursa parayı basıp alabilmelidir. İhaleye katılıp teklif verip almayan kişiler derhâl engellenmeli ve insanları boş yere zarara uğratmamalidir,
    İhaleyi başlatacaginiz rakam domaini satabileceğiniz en düşük rakam olmalıdır
    Bu faydalı bilgiler için teşekkür ederim hocam.