• 06-04-2022, 14:37:38
    #1
    Merhaba Arkadaşlar,
    Amcamla birlikte şirket kuracağız. Metal işleme üretim. (CNC- TORNA) Biraz araştırma yaptım, ancak adi ortaklık mı yoksa ltd mi karar veremedim. Avantajları ve dez avantajı bizim için ne olur ? Deneyimlerini bizimle paylaşan arkadaşlar olursa çok sevinirim.
  • 06-04-2022, 14:39:15
    #2
    Üyeliği durduruldu
    yurt dışı mı yurt içi mi düşünüyorsunuz?
  • 06-04-2022, 14:39:29
    #3
    Limited şirketlerin en önemli avantajı, kuruluş için gerekli olan sermayenin düşük olmasıdır. Bunun dışında öne çıkan avantajlar ından biri Sabit oranlı vergi öderler. Yurt içi bir şirket olacak ise.
  • 06-04-2022, 14:42:55
    #4
    Üyeliği durduruldu
    Biu adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Merhaba Arkadaşlar,
    Amcamla birlikte şirket kuracağız. Metal işleme üretim. (CNC- TORNA) Biraz araştırma yaptım, ancak adi ortaklık mı yoksa ltd mi karar veremedim. Avantajları ve dez avantajı bizim için ne olur ? Deneyimlerini bizimle paylaşan arkadaşlar olursa çok sevinirim.
    yurt dışı (Amerika) kuracaksanız LLC yani LTD, yurt içi kuracaksanız,@kaantoker; yanıtlamış zaten..
  • 06-04-2022, 14:47:07
    #5
    limited şirketi öneririm n gibi ticaret hacmi olacak ihalelere felan girecekseniz tabiki ltd. ama yok biz küçük esenaf olacağız derseniz de adi ortaklık herkes hissesi oranında vergilendirilir.
    ltd kurmak daha maliyetli adi ortaklığa göre pm atarsanız yardımcı olurum.
  • 06-04-2022, 14:49:27
    #6
    websmart adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    yurt dışı (Amerika) kuracaksanız LLC yani LTD, yurt içi kuracaksanız,@kaantoker; yanıtlamış zaten..

    Yurtiçi hocam.
  • 06-04-2022, 14:53:13
    #7
    Direk şahıs şirketi kurun bence.
    İlk yıllarda ne kadar kazandığınıza bakıp ona göre şirkete yükselirsiniz.
    Boşuna vergi vermeyin.
    .
  • 06-04-2022, 14:57:43
    #8
    megonal adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Direk şahıs şirketi kurun bence.
    İlk yıllarda ne kadar kazandığınıza bakıp ona göre şirkete yükselirsiniz.
    Boşuna vergi vermeyin.
    .
    Bende duruma göre hareket etmek istiyorum hocam. Aslında beni dile getirmişsiniz ancak, işi resmiyete dökmemiz lazım. Şimdi şahıs dersek ya amcamın yada benim üzerime olmalı.
  • 06-04-2022, 15:00:47
    #9
    Biu adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Bende duruma göre hareket etmek istiyorum hocam. Aslında beni dile getirmişsiniz ancak, işi resmiyete dökmemiz lazım. Şimdi şahıs dersek ya amcamın yada benim üzerime olmalı.
    Yaşın genç sanırım. Genç girişim indirimi var. Onlardan yararlanırsın. ( Kosgeb den kredi de var sanırım. )
    Amcana artık bir şekilde durumu izah ederek belki noterden ortaklık sözleşmesi yaparsınız. ( 2 yıl sonra şirketleşeceğiz filan gibi. )
    .