• 29-03-2022, 18:38:04
    #1
    Arkadaşlar merhaba YKB kredi kartım ilk kez eksiye düşürdüm. Dün 300 küsür limitim vardı bu gece hesap kesimi yapılmış borcum işte mail geldi baktım kırmızı ile -79 TL yazıyor galiba ben harcadım o 300 'ü ama, olay şu ben hala kredi kartımdan harcama yapıyorum ve eksiye düşüyor. Bu bankanın bana verdiği kredi kartı limiti diyelim 5000 TL ya, zaten bu bankanın parası ve bana 5000 TL lik güveniyor ki o kadar para veriyor, ben 5000 TL yi harcadım hala harcayabiliyorum o zaman ne anlamı kalıyor? Şimdi ben kredi kartı borcunu ödeyince bu - tutar bu ayki borcuma mı kalacak? Yani 5000 TL borcumu ödedim, - 500 TL'deyim 500 TL daha borcu bir sonraki ay hesap kesimimde mi ödeyeceğim yoksa bu ay mı?

    Not: Bankayı aradım aynı şeyleri tekrarladıkları için bilgi vermediler işte hesap kesim tarihiniz şu demektir, güncel borcu ödemeniz gerekmiyor falan filan benim sorumu yanıtlamadılar.
  • 29-03-2022, 18:39:26
    #2
    Açıkçası - bakiyeyi kredi kartında ilk defa duyuyorum gerçekten ilginç.
  • 29-03-2022, 18:39:59
    #3
    Hesap kesildikten sonra alışveriş yaparsanız birdahaki ay ödersiniz.
  • 29-03-2022, 18:41:58
    #4
    Eksiye düşüyor normal. Hesap kesimde ödemeniz gereken tutar neyse onu ödüyorsunuz.
    Hesap kesimden önce ne varsa hesap kesimde şu güne kadar ödeyin der dahil olur.
  • 29-03-2022, 18:42:15
    #5
    Platin üye
    Arada bende de oluyor. Belirli bir tutara kadar düşüyor. - 70 / - 100 gibi (en azından bende öyle oldu)
    Sonrasında aylık ekstre de limit aşımı adı altında birkaç lira kesildiğini gördüm.
    Mağdur olmamak için yapılıyor olabilir
  • 29-03-2022, 18:43:53
    #6
    Kimlik doğrulama veya yönetimden onay bekliyor.
    Hocam,
    Normalde limitiniz neyse o kadar harcarsınız. Bazı bankaların kartları, limitinizi geçmenize izin vermez, işlem yaptığınızda yetersiz bakiye hatası verir. Bazı bankalar ise limit aşılsa bile küçük harcamalara müsaade eder. Günün sonunda bir gecikme faizi yoksa, o ay ne kadar harcadıysanız o kadarı ekstrenize yansır.
  • 29-03-2022, 18:44:53
    #7
    Yapı kredi kartlarda bu durum oluyor. Başka bankadan 1 tl bile eksiye düşmezken ykb'de -2000 e kadar düşebiliyorum.
  • 29-03-2022, 18:48:30
    #8
    Limit aşım yetkiniz açık olduğu için - bakiyeye düşebiliyorsunuz, her bankanın limit aşım yetkisinin olduğu ekran bulunmaktadır eğer o yetki açıksa limitinizin üstünde harcama yaparsınız ve ekstre kesilince harcadığınız kadar ödeme yaparsınız, limit aşım yetkilerinde genelde günlük olarak kar payı farkı ya da faizi bulunmaktadır bu nedenle -100 tl harcadıysanız -120 tl gibi faiziyle geri ödeme yaparsanız (rakamlar örnek verildi)
  • 29-03-2022, 18:50:26
    #9
    Not: Bildiğim kadarıyla yılda sadece 3 defa eksiye düşme izni var sonra eksiye düşmez.