Merhaba hocalarım, ben şu anda iPhone 12 kullanıyorum fakat Apple ekosistemim olmasına rağmen iOS'in kısıtlılığından bıkmış durumdayım. Her şeye para ödemekte zor geliyor. İleri düzey kullanıcılar bilecektir iPhone 12 A14 işlemci kullandığından bunlara jailbreak gelmesi hem çok uzun sürüyor hem de iOS 15 ile birlikte artık çok zorlaştı. 16-17'de artık jb diye bir şey kalmayacak diyorlar. Jailbreaksız telefonda bir zaman sonra sıkıyor artık. Bir delilik yapıp Samsung'un güçlü bir Android telefonuna geçiş yapmak istiyorum.
Aklımda Note 20 Ultra var. S21 ve S22 serisine göre nasıl bir cihaz bilenler kıyaslama yapabilir mi? S22 Ultra falan alacak gücüm yok. Note 20 Ultra düşünmemin nedeni hem Note serisi güçlü bir seri hem kalemi var. Kamerası bildiğim kadarıyla 108 mp. Kamera demişken fotoğraf paylaşacak bir sosyal medya kullanmıyorum Instagram vs yok o yüzden anı için fotoğraf video çeken bir insanım. Post kalitesi en iyi iPhone'da falan gibi şeyler beni hiç ilgilendirmiyor. Oyun deseniz çok basit mobil oyunlar oynuyorum öyle Pubg gibi grafikli oyunlar falan asla oynamıyorum çünkü telefonda oyun oynamaktan keyif almıyorum.
Daha çok gündelik işler, not tutma, webde gezinme, haber okuma, twitter kullanma, youtube, banka uygulamaları vs kullanıyorum. Uzun yıllar götürsün istiyorum. Depolama olarak 256 GB tercih ederim alırsam eğer. Şu an kullandığım iPhone 128 gb. Yetiyor mu yetiyor ama uzun yıllar kullanmak istiyorum geçeceğim telefonu.
Kullanan arkadaşlar telefondan memnun mu? Tavsiye ederler mi? Ya da Samsung kullanıcıları var ise bana bu kıyaslamada yardımcı olursa çok memnun olurum.
Edit: Bir de bu Note 20 Ultra modeline Root işlemi uygulanıyor mu acaba bir bilginiz var mı?
Note 20 Ultra nasıl bilirsiniz?
7
●218
- Kabul Edilen Cevap
- 1 Beğeni
-
- 13-03-2022, 00:37:10Android'e geçeceksem yalnızca Samsung tercih ederim hocam Xiaomi almam ne yazık kiimalone adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 13-03-2022, 00:50:05Bu cevap, konu sahibi tarafından kabul edilebilir bir cevap olarak işaretlendi.3 yıldır Note 8 kullanıcısıyım. Şartlar el verirse Note 20 Ultra modeline geçmeyi düşünüyorum. Şirket hattı için de iPhone kullanıyorum, android ve ios kıyaslayacak değilim ancak iPhone için en büyük şikayetim araç kullanırken android telefonlardaki kadar rahat kullanamıyorum.bbthns adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Note serisi için söyleyeceklerim ise iş konusunda resmen benim elim ayağım. Kalem kullanım kolaylığı açısından mükemmel. Anlık not almak için Samsung Note kullanıyorum, PC'de resmi Note uygulaması var, dağınık notları pcden ya da telefondan arada düzenleyip önemli olanları ayırıyorum. Toplantılar ve önemli işlerim için hem telefonda hem pcde Onenote kullanıyorum. Kalem ile çok daha kullanışlı oluyor, üstelik onenote ile telefon ekranına yazdıklarınız anında pc ekranında canlı görüntülenebiliyor. Yani PC'de de dokunmatik ekran varmış gibi ya da grafik tablet gibi kullanım kolaylığı sağlıyor.
Custom rom konusunda xda'da bazı romlar yayınlanmış ben detayına bakmadım, henüz stabil mi değil mi bilmiyorum: https://forum.xda-developers.com/f/s...-recove.11211/
Bunun dışında Note serisi için başka sorularınız olursa tecrübem kadarıyla cevaplarım. - 13-03-2022, 15:17:37Merhaba tekrardan, yorumunuz için teşekkürler. Yani genel olarak Note 20 Ultra ile S21 Plus karşılaştırması yapıyorum dünden beri. S21 Plus daha güncel bir telefon fakat ekran olarak ve kamera özellikleri olarak Note 20 Ultra daha iyi gibi. Fakat genel bir duyum aldım o da bu telefonların bataryaları kısa bir süre sonra rezil oluyor diye. Note 20 Ultra'da mesela 4500 mah var S21 Plus'ta 4700 mah. İkisi de Exynos işlemci kullanıyor ki bu da bir soru işareti oldu bende Exynos işlemci uzun yıllar götürür mü şeklinde. iPhone'dan geçeceğim çünkü hani her anlamda "keşke" dedirtmemesi lazım bana günlük kullanımda. Siz Note 20 Ultra'yı inceleme ya da kullanma fırsatı buldunuz mu acaba? Ne düşünüyorsunuz? S21 Plus daha mantıklı bir tercih mi olacaktır?Ugursuz adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 13-03-2022, 15:41:22Deneme fırsatım olmadı sadece tanıtım videolarını inceledim, 4500 mah yeterli gibi görünse de bence 2. yıldan sonra yeterli gelmeyecektir. Note 8 3300 mah kapasitesiyle, ilk aldığımda 1. günü rahat çıkarıyordu ancak şuan sürekli dışarda olursam öğle saatlerinde, ofis/ev ortamında olursam akşamüstü en fazla 6ya kadar %20nin altına düşmüş oluyor.bbthns adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Note 8'deki Exynos 8895'in şuan WQHD+ çözünürlükte iyi performans gösteriyor, sadece navigasyon kullanırken multitask deneyiminde anlık tıkandığı oluyor bunun dışında genel olarak memnunum.
Note 20 ultra için şöyle bir test izlemiştim:
https://www.youtube.com/watch?v=VQaXo9wS-ew - 13-03-2022, 15:54:245G olmaması Note 20 Ultra için negatif bir durum. S21 Plus nasıl acaba? Hiç ilginizi çekti mi incelediniz mi?Ugursuz adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 13-03-2022, 16:26:35Kaleme alıştıktan sonra başka model düşünmediğim için hiç incelemedim.bbthns adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle