Yüz kızartıcı bir olaya karışmadıysan yasal sucu olan bir olayın Yoksa kimse senden savunma alarak işten çıkartamaz.
Çıkartırsa kendi ayağına sıkar
Verdiğin örnekteki gibi bir olay buna sebep olamaz
işyerinde savunma ve ihtar hk.
18
●540
- 02-03-2022, 17:45:03
- 02-03-2022, 17:56:03Şuan evet çıkartırsa kendıileri riske girmiş olacak ama bunu sürekli açık arayıp 2.savunma 3.savunma şekline getirecekler gibi hissediyorum. Yani beni çıkartmak için kılıf aranıyor gibi. Bana karşı tavırları da değişti. Açıkcası çok gergin ve baskı oluştu üstümdeMisafir adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
anladım hocam. tazminatımı verseler çıkarım gerçekten ama diğer türlü hakkım kalıyor emeğim var ortada.Evdekitepe adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle - 02-03-2022, 18:00:24Yetkili kişi kimse açık açık konuşun 10 tane savunma da alsalar haklarınızı bildiğiniz sürece kıdem tazminatını ödemeden çıkaramazlar. Çıkarsalar da mahkeme ve bakanlık her zaman çalışandan yana karar verir.akafo adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Haklarınızı bildiğinizi ve sonuna kadar hakkınızı arayacağınızı münasip bir dille belirtip, eğer işten çıkarmak istiyorsanız anlaşarak halledelim şeklinde bir görüşme yapın. Sizin boş olmadığınızı anlayınca ya uğraşmayı bırkırlar ya da verelim tazminatını kurtulalım derler. - 02-03-2022, 18:05:52Çalışan savunması genellikle çalışan işten çıkarılırken haklı sebep olması için alınır. Çalışan yapmış olduğu işte işvereni maddi, manevi zarara uğratmış, iş disiplinine uymamış veya benzer sebeplerden dolayı alınabilir.
Çalışanın savunmasının alınması işverene işten çıkarmak için geçerli gerekçeyi sunar. İşveren daha sonraki zamanlarda geçmişe yönelik alınan savunmaları göstererek iş sözleşmesini fes edebilir. Bu çoğu durumda tazminatsız olarak gerçekleşir. - 02-03-2022, 18:23:59amaç bu sanırım. Ama ben de gerekli hukukisüreci başlatacağım o zaman.Browland adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 02-03-2022, 18:25:11Savunma = ifade vermek
İhtar = Uyarı demektir .
ıhtar: siz savunma verdikten sonra kusurlu görünmenizdir.
Bu minvalde düşünün fevri karar vermeyin. Savunma yazacaksanız tüm haklarınızı koruyacak şekilde , eğer işlemediğinizi düşündüğünüz bir suçlama varsa bu suçlamayı kabul etmeyerek, eğer bir kusurunuz varsa bu ispatlanıyorsa da kararı siz verin. Çünkü şartları ve analizleri içinde bulunduğunuz ortam sebebiyle en iyi siz bilirsiniz.
Tekrar söylüyorum belki ihtar yiyeceksiniz veya iş çıkışınız verilecek veya hiç alakası olmayan bir sebepten dolayı uyarı alacaksınız fevri davranmadan akıllıca ortamı analiz etmeniz gerekiyor. Arkadaşlarınız varsa muhakkak ağızlarını yoklayın yada başa çalışan personellerden..
Özel bir firmada 5 yıl Güvenlik Şefliği yaptım. Bir sorunuz olursa pmden çekinmeden sorabilirsiniz. - 02-03-2022, 18:29:18Hukiki süreçte işinizi kolaylaştıracak savunma vermezseniz, süreciniz işe yaramayabilir.akafo adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Alınan savunmalar çalışanın imzasını taşıdığı için hukuki olarak güçlüdür. - 02-03-2022, 23:10:05bir müşterinin işini geciktirdin yada aksattığın için işten çıkaracaklarını sanmıyorum ama bunu daha öncede yaptıysan daha önceden aynı veya farkılı müşteri şikayetleri olduysa kesinlikle işten çıkarırlar.geçmişte sabıkan yoksa işten çıkarılma gibi birşeyin olacağını düşünmüyorum.
- 02-03-2022, 23:35:254857 sayılı Kanun, işverene savunma alma yükümlülüğünü sadece iş sözleşmesinin feshinden önce yüklemektedir. İşveren, işçiye ihtar vermeden önce savunmasını almakla yükümlü değildir. Dolayısıyla, işçiye davranışı nedeniyle ihtar verilirken, savunmasının alınmaması ihtarı geçersiz kılmaz.akafo adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle