• 02-03-2022, 17:45:03
    #10
    Yüz kızartıcı bir olaya karışmadıysan yasal sucu olan bir olayın Yoksa kimse senden savunma alarak işten çıkartamaz.
    Çıkartırsa kendi ayağına sıkar
    Verdiğin örnekteki gibi bir olay buna sebep olamaz
  • 02-03-2022, 17:56:03
    #11
    Misafir adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Her savunma istenince illa işten çıkarma olacak diye bir şey yok .Ayrıca müşteri iş akışı gereği firmanın hizmet kapasitesinden dolayı ile beklediyse, siz özel olarak gıcıklık yapıp bekletmediyseniz, atılsanız bile dava açar kıdem tazminatı ve ihbar ücretini faizi ile birlikte çatır çatır alırsınız. Hiç moralinizi bozmayın.
    Şuan evet çıkartırsa kendıileri riske girmiş olacak ama bunu sürekli açık arayıp 2.savunma 3.savunma şekline getirecekler gibi hissediyorum. Yani beni çıkartmak için kılıf aranıyor gibi. Bana karşı tavırları da değişti. Açıkcası çok gergin ve baskı oluştu üstümde

    Evdekitepe adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Yüz kızartıcı bir olaya karışmadıysan yasal sucu olan bir olayın Yoksa kimse senden savunma alarak işten çıkartamaz.
    Çıkartırsa kendi ayağına sıkar
    Verdiğin örnekteki gibi bir olay buna sebep olamaz
    anladım hocam. tazminatımı verseler çıkarım gerçekten ama diğer türlü hakkım kalıyor emeğim var ortada.
  • 02-03-2022, 18:00:24
    #12
    akafo adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Şuan evet çıkartırsa kendıileri riske girmiş olacak ama bunu sürekli açık arayıp 2.savunma 3.savunma şekline getirecekler gibi hissediyorum. Yani beni çıkartmak için kılıf aranıyor gibi. Bana karşı tavırları da değişti. Açıkcası çok gergin ve baskı oluştu üstümde
    Yetkili kişi kimse açık açık konuşun 10 tane savunma da alsalar haklarınızı bildiğiniz sürece kıdem tazminatını ödemeden çıkaramazlar. Çıkarsalar da mahkeme ve bakanlık her zaman çalışandan yana karar verir.
    Haklarınızı bildiğinizi ve sonuna kadar hakkınızı arayacağınızı münasip bir dille belirtip, eğer işten çıkarmak istiyorsanız anlaşarak halledelim şeklinde bir görüşme yapın. Sizin boş olmadığınızı anlayınca ya uğraşmayı bırkırlar ya da verelim tazminatını kurtulalım derler.
    • akafo
    akafo bunu beğendi.
    1 kişi bunu beğendi.
  • 02-03-2022, 18:05:52
    #13
    Çalışan savunması genellikle çalışan işten çıkarılırken haklı sebep olması için alınır. Çalışan yapmış olduğu işte işvereni maddi, manevi zarara uğratmış, iş disiplinine uymamış veya benzer sebeplerden dolayı alınabilir.
    Çalışanın savunmasının alınması işverene işten çıkarmak için geçerli gerekçeyi sunar. İşveren daha sonraki zamanlarda geçmişe yönelik alınan savunmaları göstererek iş sözleşmesini fes edebilir. Bu çoğu durumda tazminatsız olarak gerçekleşir.
  • 02-03-2022, 18:23:59
    #14
    Browland adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Çalışan savunması genellikle çalışan işten çıkarılırken haklı sebep olması için alınır. Çalışan yapmış olduğu işte işvereni maddi, manevi zarara uğratmış, iş disiplinine uymamış veya benzer sebeplerden dolayı alınabilir.
    Çalışanın savunmasının alınması işverene işten çıkarmak için geçerli gerekçeyi sunar. İşveren daha sonraki zamanlarda geçmişe yönelik alınan savunmaları göstererek iş sözleşmesini fes edebilir. Bu çoğu durumda tazminatsız olarak gerçekleşir.
    amaç bu sanırım. Ama ben de gerekli hukukisüreci başlatacağım o zaman.
  • 02-03-2022, 18:25:11
    #15
    Savunma = ifade vermek
    İhtar = Uyarı demektir .
    ıhtar: siz savunma verdikten sonra kusurlu görünmenizdir.
    Bu minvalde düşünün fevri karar vermeyin. Savunma yazacaksanız tüm haklarınızı koruyacak şekilde , eğer işlemediğinizi düşündüğünüz bir suçlama varsa bu suçlamayı kabul etmeyerek, eğer bir kusurunuz varsa bu ispatlanıyorsa da kararı siz verin. Çünkü şartları ve analizleri içinde bulunduğunuz ortam sebebiyle en iyi siz bilirsiniz.
    Tekrar söylüyorum belki ihtar yiyeceksiniz veya iş çıkışınız verilecek veya hiç alakası olmayan bir sebepten dolayı uyarı alacaksınız fevri davranmadan akıllıca ortamı analiz etmeniz gerekiyor. Arkadaşlarınız varsa muhakkak ağızlarını yoklayın yada başa çalışan personellerden..
    Özel bir firmada 5 yıl Güvenlik Şefliği yaptım. Bir sorunuz olursa pmden çekinmeden sorabilirsiniz.
  • 02-03-2022, 18:29:18
    #16
    akafo adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    amaç bu sanırım. Ama ben de gerekli hukukisüreci başlatacağım o zaman.
    Hukiki süreçte işinizi kolaylaştıracak savunma vermezseniz, süreciniz işe yaramayabilir.

    Alınan savunmalar çalışanın imzasını taşıdığı için hukuki olarak güçlüdür.
  • 02-03-2022, 23:10:05
    #17
    bir müşterinin işini geciktirdin yada aksattığın için işten çıkaracaklarını sanmıyorum ama bunu daha öncede yaptıysan daha önceden aynı veya farkılı müşteri şikayetleri olduysa kesinlikle işten çıkarırlar.geçmişte sabıkan yoksa işten çıkarılma gibi birşeyin olacağını düşünmüyorum.
  • 02-03-2022, 23:35:25
    #18
    akafo adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Sorum şu savunma yapıp göndereceğim. Peki bu ihtar mı sayılıyor? Islak imzalı iletmemi istediler.
    4857 sayılı Kanun, işverene savunma alma yükümlülüğünü sadece iş sözleşmesinin feshinden önce yüklemektedir. İşveren, işçiye ihtar vermeden önce savunmasını almakla yükümlü değildir. Dolayısıyla, işçiye davranışı nedeniyle ihtar verilirken, savunmasının alınmaması ihtarı geçersiz kılmaz.
    • akafo
    akafo bunu beğendi.
    1 kişi bunu beğendi.