• 21-02-2022, 17:19:48
    #10
    Bruskfatih adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Valla hocam öyle youtubeden oluyorsa bende çok çalışırım hep istemişimdir ama matamatik olmadığı için okulda devam edemedim ...
    lise matematik notlarım her zaman 0'dı. aman aman bi matematik gerekmiyor aslında çok üst düzey projeler haricinde. matematiksel olarak ne yapmak istediğini bildikten sonra işlem detayları ve formüller internette var hocam
  • 21-02-2022, 17:27:16
    #11
    Sayim adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    lise matematik notlarım her zaman 0'dı. aman aman bi matematik gerekmiyor aslında çok üst düzey projeler haricinde. matematiksel olarak ne yapmak istediğini bildikten sonra işlem detayları ve formüller internette var hocam
    Valla hocam ne bilim koymuşlar oraya matamatik diye bir ders saçma saçma işlemler vs istediğimiz bölümü bile okuyamiyoruz , Teşekkür ederim araştıracam bende
  • 21-02-2022, 17:29:31
    #12
    Bruskfatih adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Valla hocam ne bilim koymuşlar oraya matamatik diye bir ders saçma saçma işlemler vs istediğimiz bölümü bile okuyamiyoruz , Teşekkür ederim araştıracam bende
    hocam üniversite mezunuyum aldığım diplomayı hiç bir çalıştığım firma sormadı. karşı taraf yapabiliyor musun yapamıyor musun diye soruyor. kurumsal büyük firmalar anca diplomaya bakıyor. ama işi kavrarsan freelance daha cazip geliyor maddi açıdan
  • 21-02-2022, 17:33:54
    #13
    Sayim adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    hocam üniversite mezunuyum aldığım diplomayı hiç bir çalıştığım firma sormadı. karşı taraf yapabiliyor musun yapamıyor musun diye soruyor. kurumsal büyük firmalar anca diplomaya bakıyor. ama işi kavrarsan freelance daha cazip geliyor maddi açıdan
    hocam geçen gün birine denk geldim

    lise mezunu borusanda şimdide koça gçemiş inanamadım yazılımcı yani banka devlet kurumu değilse bakmıyorlar bakarlarda sen iyisine çokda tkaılmazlar demişti
  • 21-02-2022, 17:42:32
    #14
    LaynThemes adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    hocam geçen gün birine denk geldim

    lise mezunu borusanda şimdide koça gçemiş inanamadım yazılımcı yani banka devlet kurumu değilse bakmıyorlar bakarlarda sen iyisine çokda tkaılmazlar demişti
    doğru söylemiş bizim meslek bi avukatlık polislik değil o yüzden diploma çok gerekmiyor öğretmen diplomamam olmamasına rağmen kolejde öğretmenlik bile yaptım işi bilmen yeterli aslında ışığı gören yanına alır seni her zaman.
  • 21-02-2022, 17:55:41
    #15
    Hocam önce yazılım nedir gibi basit sorulsrdan başlamak gerektiği kanaatindeyim. Kolaydan zora doğru gitmrmiz gerekir. Önce Python, Javascript, Html, Css gibi kolay dilleri öğrenmek gerekir. Sonra ihtiyaca göre Java fslan. 🙂
  • 21-02-2022, 19:05:46
    #16
    mysql, java, php+laravel, reactjs, nodejs
    • Berkayel
    Berkayel bunu beğendi.
    1 kişi bunu beğendi.
  • 21-02-2022, 19:09:34
    #17
    TheKill adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Yazılım alanında pek çok girişimim oldu hala birini tam biliyorum diyemem. Geçmiş konularımdan da görebilirsin. Sana tek tavsiyem PROJE yap. PHP mi öğrenmek istiyorsun en basitinden en zoruna proje yap.

    https://app.patika.dev/egitimler/bas...pment-patikasi
    Burasıda çok iyidir.
    Bakacağım çok teşekkür ediyorum

    oguzhanss adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Bir diploman yoksa yurt dışından davetiye alacağını sanmıyorum belki kendini çok fazla geliştirirsin piyasadaki çok nadir insanlardan adını duyurmuş biri olursun o zaman seni yurt dışından destek olarak çağırabilirler.Tavsiyem Bionluk r10 gibi platformlardan freelancer olarak başlayıp kazandığın sermayeyle ileride kendi yazılım projeleri geliştirip sermayeyi de reklam için kullanırsın elbet tutacaktır denemelerin
    O zaman üzücü, benim kafamdaki kabataslak plan kendimi bu alanda değerli bir insan haline getirip teklif kovalamaktı

    LaynThemes adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Ben 24 yaşındayım

    * swift öğrenip mobil alana geçmek için planlama yaptım (yurtdışına çıkmak,ilk etapta türkiyede remote çalışmak)
    hayal:eğer remote çalışırsam istanbuldan çıkarım muğlada bir köye yerleşirim bahçe ev işleri ile uğraşırım aynı zamanda remote çalışırım daha iyi refah bir hayatım olur bu olursa yurtdışına gitmem







    Şöyle : hem kışın sakin yazın böyle ormanda çalışabileceğin akşam üstü denize girebileceğin alım gücünün (istanbul gibi gideri az olacak) yüzebileceğin bir sahil kasabası
    Hayalim var çok küçük hayaller



    Burada en önemli metod "ÖĞRENMEYİ ÖĞRENMEK"

    sıfırm bilgim yok

    * arştırma yaptım
    *bununla ilgili topluklara katıldım
    *twitter açtım
    *githup açtım
    *udemy eğitim aldım izlemeye başladım ve bitirdim
    *şimdi macbook siparişi geçtim gelince uygulamalar yapıp mağazaya koyacağım bootcamplere başvuracağım



    ------------------------------------

    insan öğrenmek isteyince öğreniyor zorlukta pes etmedinmi herzaman zaman ayırdınmı makale okudunmu video izledinmi gerisi geliyor

    cuma günler haftalık zoom toplantılarımzı oluyor gruba girdiğimde 20 kişi idik +200 keşi 40 günde (bankacı,avukat vs vs farklı alanlardan insanlar ios öğreniyor)


    ROAD MAP çiz ne yapaaksın nasıl yapacaksın nelere ihtiyacın var uygula zamanla devamı gelecektir

    benim macbook'um yok ve izlediğim makale okudum not aldım bazen ios ile ilgili grubta sorular oluyor cevap veriyorum ? bu başarı sıfırdan insanlara yardımcı olacak seviyeye gelmek

    günde 12 saat çalışıyorum + akşam 2 saat swift öğreniyorum ben yapabilirsem veya herkes yapabiliyorsa ypaılır


    *bazıları 1 yılda öğrenir bazıları 3 ayda
    *android öğrenmek için biri memurluğu bırakmıştı 38 yaşında bir şirkete girmişti

    ne yapman lazım

    *dil seçimi
    *platform seçimi
    *haritan
    *ihtiyaç listen
    *ekipmanın yoksa bile alacağın tarih


    iyi çalışmalar dilerim


    Not : birşeyi ezberleme,öğrenmede mantığını anla sadece öğrenmek o işlemde yeterli olabilir ama mantık o işlemi başka yerlere taşımana yararlı olur

    diploma : dedimki açıktan yazılayım haritamda var onuda aradan çıkarayım bahar dönemindeyim yaz okulu ile inşallah mezunum


    Yeterince isteyeceksin, şekvin olacak

    zaman olursa iyi ama benim yok zamanım mecbur akşam ekstra zaman ayırıyorum


    HATALARINI BUL LÜTFEN HER NE İŞ YAPIYORSANIZ YAPTIĞINIZ İŞİ ANLAMAYI ÖĞRENİN YAZILIM DEĞİL ŞUAN ETİCARETTEYİM BURADADA ÖYLE
    (ÖRNEK: ÜRÜN VAR SATAMIYOR hemen analiz yaptım word açtım şöyle böyle yazdım bir liste oluşturdum 13 günde 0 satıştan +50 adet satışa ulaştım)


    SORMAKTAN İLERİ GİDİN BAKIN ÇOĞU İNSAN ONU YAPACAM ŞÖYLE YAPACAM HAYAL KURUYOR UYGULAMAYA GEÇEMİYOR AYLARI GÜNLERİ GEÇİYOR PLANLARI DÜŞÜNMEKTEN UYGULAMIYORé




    öğrendiğiniz bilginin teyitini yapın mesela string değeri metinsel ifade swiftte geçmiyorum açıyorum google swift string yazıyor aa tip dönüşümünde sonuna soru işareti koymak lazım nedenine bakıyorum vs


    şimdi gelelim e-ticaret örnek biri cumartesi yazmış tbm ile ilgili cevap veremedim bugün yazdım dönemedim sorun neydi ? tbm dedi ama halletim dedim nasıl halletin trendyola sordum öğrendim
    ona rekla sonuçlarını attım şaşırdı yanlış öğrenmiş bazen öyle olsa bile farklı ne olabilir düşünmen lazım


    konu başka biryere gitmesin noktayı koyuyorum

    pes etme > yok et baktın 3-5 aydır olmuyor javamı yazıyorsun fluttere geç
    çok para var > çok para var diye bir iş yapılmaz çalışma hayatımda görüyorum eziyetten başka birşey değil (geçici için kabul edilebilir> ben öyleyim planımı uygulamak için e-ticartten devam ediyorum)
    öğrendiğinizi paylaşın imzama bakarsanız ne kadar insanlar yararlandı daha sonra kaldırın

    öğrenme şekilleri kişiden kişiye farklılık gösterir > kimisi yazarak ki ben öyleyim > kimisi uygulama yaparak > kimisi video çekerek>kimisi arkadaşına anlatarak bunların tespitini yapın
    Gerçekten uzun uzun yazıp açıkladığıniz için ne kadar teşekkür etsem az. Hayaliniz çok güzel inanıyorum ki bir gün başarırsınız bir şekilde adım atmak çok önemli çünkü ki siz adım atma aşamasını çoktan geçmişsiniz. Annemin hayali de Muğla’nın güzel bir köyünde sessiz sakin huzurlu bir şekilde yaşamak, bence de çok güzel. Umarım her şey istediğiniz gibi olur başarılar diliyorum

    Sayim adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    doğru söylemiş bizim meslek bi avukatlık polislik değil o yüzden diploma çok gerekmiyor öğretmen diplomamam olmamasına rağmen kolejde öğretmenlik bile yaptım işi bilmen yeterli aslında ışığı gören yanına alır seni her zaman.
    Cevabınız için teşekkür ederim. Peki sizce diploma olmaması yurt dışından davetiye alma düşüncem için büyük bir engel mi?

    umityildrim adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam önce yazılım nedir gibi basit sorulsrdan başlamak gerektiği kanaatindeyim. Kolaydan zora doğru gitmrmiz gerekir. Önce Python, Javascript, Html, Css gibi kolay dilleri öğrenmek gerekir. Sonra ihtiyaca göre Java fslan. 🙂
    Evet katılıyorum adım adım gideceğim bu yüzden, yazdıklarınızı araştıracağım teşekkür ederim 🙏🏻

    Misafir adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    mysql, java, php+laravel, reactjs, nodejs
    Öğrenme sırası bu şekilde mi olmalı yoksa bir çatı altında başlangıç seviyelerini mi yazdınız? Teşekkür ederim 🙏🏻
  • 21-02-2022, 19:35:53
    #18
    Merhabalr hocam. Yazılımda kolay dilerden başlamak en iyisi. Go, Python, Javascript falan. Btk Akademi'de ücretsiz dersler var, tqvsiye ederim 🙂 :

    https://www.btkakademi.gov.tr