22 yaşındayım 3. sınıf bitecek bu sene, kendimi geliştirmek ve aranan değerde bir insan olmak istiyorum ( yurt dışında çalışabilmek, finansal özgürlüğe erişmek vs. ). Bu yüzden yazılım öğrenmek istiyorum ama bir yandan da geç kalmış gibi hissediyorum, çünkü kaba tabirle bir şeylere rahatça zaman ayırabileceğim son 1.5 yılım. Sizce 1.5 yılda neler yapabilirim? Yazılım öğrenmeden önce yazılım dili ingilizce olduğu için ingilizce mi öğrenmeliyim? 2-3 sene içerisinde yurt dışından davetiye alabilecek bilgiye/donanıma sahip olabilir miyim? Ve asıl konu; yazılıma nerden başlamalıyım? Php diye düşündüm çünkü forumda çoğunlukla php konularında ihtiyaç dıyuyor insanlar bir şeylere bu yüzden iş alanı daha geniş sanırım. Cevaplarınız için teşekkürler
Not: Her anlamda 0 ım, komik gelebilir ama php nedir henüz bunu bile bilmiyorum bir programlama dili olduğunu biliyorum sadece.
Yazılım öğrenmeye nerden başlamalıyım?
26
●1.274
- 21-02-2022, 17:11:23Hocam benim bildiğim lisede başlayıp ( sayısal) yazılım okumanız gerekiyordu ben öyle biliyorum
- 21-02-2022, 17:11:52Üyeliği durdurulduInsanların neye talep olduklarını göz önünde bulundurmak iyi birşey fakat, öncelikle kendinize sorun ne yapmak istiyorum diye. Sevebileceğiniz bir kategoride çalışmak sizi mutlu edecektir. Mobil uygulama geliştirme / oyun geliştirme / yapay zeka / web development gibi birçok çeşitli kategori söz konusu. Bana soracak olursanız mobil geliştirme olacaktır.Temel atmak amacıyla basit olduğundan python ile başayıp, C#'da uzmanlaşabilirsiniz. Tabii ki size kalmış. İyi forumlar.
- 21-02-2022, 17:12:08Youtubeda eğitim serileri var tamamen ücretsiz buradan gidebilirim diye düşündümBruskfatih adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 21-02-2022, 17:12:41Yazılım alanında pek çok girişimim oldu hala birini tam biliyorum diyemem. Geçmiş konularımdan da görebilirsin. Sana tek tavsiyem PROJE yap. PHP mi öğrenmek istiyorsun en basitinden en zoruna proje yap.
https://app.patika.dev/egitimler/bas...pment-patikasi
Burasıda çok iyidir. - 21-02-2022, 17:14:39Valla hocam öyle youtubeden oluyorsa bende çok çalışırım hep istemişimdir ama matamatik olmadığı için okulda devam edemedim ...Berkayel adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 21-02-2022, 17:15:52Bir diploman yoksa yurt dışından davetiye alacağını sanmıyorum belki kendini çok fazla geliştirirsin piyasadaki çok nadir insanlardan adını duyurmuş biri olursun o zaman seni yurt dışından destek olarak çağırabilirler.Tavsiyem Bionluk r10 gibi platformlardan freelancer olarak başlayıp kazandığın sermayeyle ileride kendi yazılım projeleri geliştirip sermayeyi de reklam için kullanırsın elbet tutacaktır denemelerin
- 21-02-2022, 17:18:31Ben 24 yaşındayım
* swift öğrenip mobil alana geçmek için planlama yaptım (yurtdışına çıkmak,ilk etapta türkiyede remote çalışmak)
hayal:eğer remote çalışırsam istanbuldan çıkarım muğlada bir köye yerleşirim bahçe ev işleri ile uğraşırım aynı zamanda remote çalışırım daha iyi refah bir hayatım olur bu olursa yurtdışına gitmem


Şöyle : hem kışın sakin yazın böyle ormanda çalışabileceğin akşam üstü denize girebileceğin alım gücünün (istanbul gibi gideri az olacak) yüzebileceğin bir sahil kasabası
Hayalim var çok küçük hayaller
Burada en önemli metod "ÖĞRENMEYİ ÖĞRENMEK"
sıfırm bilgim yok
* arştırma yaptım
*bununla ilgili topluklara katıldım
*twitter açtım
*githup açtım
*udemy eğitim aldım izlemeye başladım ve bitirdim
*şimdi macbook siparişi geçtim gelince uygulamalar yapıp mağazaya koyacağım bootcamplere başvuracağım
------------------------------------
insan öğrenmek isteyince öğreniyor zorlukta pes etmedinmi herzaman zaman ayırdınmı makale okudunmu video izledinmi gerisi geliyor
cuma günler haftalık zoom toplantılarımzı oluyor gruba girdiğimde 20 kişi idik +200 keşi 40 günde (bankacı,avukat vs vs farklı alanlardan insanlar ios öğreniyor)
ROAD MAP çiz ne yapaaksın nasıl yapacaksın nelere ihtiyacın var uygula zamanla devamı gelecektir
benim macbook'um yok ve izlediğim makale okudum not aldım bazen ios ile ilgili grubta sorular oluyor cevap veriyorum ? bu başarı sıfırdan insanlara yardımcı olacak seviyeye gelmek
günde 12 saat çalışıyorum + akşam 2 saat swift öğreniyorum ben yapabilirsem veya herkes yapabiliyorsa ypaılır
*bazıları 1 yılda öğrenir bazıları 3 ayda
*android öğrenmek için biri memurluğu bırakmıştı 38 yaşında bir şirkete girmişti
ne yapman lazım
*dil seçimi
*platform seçimi
*haritan
*ihtiyaç listen
*ekipmanın yoksa bile alacağın tarih
iyi çalışmalar dilerim
Not : birşeyi ezberleme,öğrenmede mantığını anla sadece öğrenmek o işlemde yeterli olabilir ama mantık o işlemi başka yerlere taşımana yararlı olur
diploma : dedimki açıktan yazılayım haritamda var onuda aradan çıkarayım bahar dönemindeyim yaz okulu ile inşallah mezunum
Yeterince isteyeceksin, şekvin olacak
zaman olursa iyi ama benim yok zamanım mecbur akşam ekstra zaman ayırıyorum
HATALARINI BUL LÜTFEN HER NE İŞ YAPIYORSANIZ YAPTIĞINIZ İŞİ ANLAMAYI ÖĞRENİN YAZILIM DEĞİL ŞUAN ETİCARETTEYİM BURADADA ÖYLE
(ÖRNEK: ÜRÜN VAR SATAMIYOR hemen analiz yaptım word açtım şöyle böyle yazdım bir liste oluşturdum 13 günde 0 satıştan +50 adet satışa ulaştım)
SORMAKTAN İLERİ GİDİN BAKIN ÇOĞU İNSAN ONU YAPACAM ŞÖYLE YAPACAM HAYAL KURUYOR UYGULAMAYA GEÇEMİYOR AYLARI GÜNLERİ GEÇİYOR PLANLARI DÜŞÜNMEKTEN UYGULAMIYORé
öğrendiğiniz bilginin teyitini yapın mesela string değeri metinsel ifade swiftte geçmiyorum açıyorum google swift string yazıyor aa tip dönüşümünde sonuna soru işareti koymak lazım nedenine bakıyorum vs
şimdi gelelim e-ticaret örnek biri cumartesi yazmış tbm ile ilgili cevap veremedim bugün yazdım dönemedim sorun neydi ? tbm dedi ama halletim dedim nasıl halletin trendyola sordum öğrendim
ona rekla sonuçlarını attım şaşırdı yanlış öğrenmiş bazen öyle olsa bile farklı ne olabilir düşünmen lazım
konu başka biryere gitmesin noktayı koyuyorum
pes etme > yok et baktın 3-5 aydır olmuyor javamı yazıyorsun fluttere geç
çok para var > çok para var diye bir iş yapılmaz çalışma hayatımda görüyorum eziyetten başka birşey değil (geçici için kabul edilebilir> ben öyleyim planımı uygulamak için e-ticartten devam ediyorum)
öğrendiğinizi paylaşın imzama bakarsanız ne kadar insanlar yararlandı daha sonra kaldırın
öğrenme şekilleri kişiden kişiye farklılık gösterir > kimisi yazarak ki ben öyleyim > kimisi uygulama yaparak > kimisi video çekerek>kimisi arkadaşına anlatarak bunların tespitini yapın


