Arkadaşlar merhaba, çevremde soracağım alanda deneyimli muhasebeci olmadığı için sizlere yazıyorum.
Bionluk gibi hizmet veren ve hizmet alanları bir araya getireceğim bir platform düşüncem var. Aklımda takılan kısım şurada hizmet alandan ödemenin tamamını aldıktan sonra kendi komisyonumu düşüp kdv ödedikten sonra geri kalanı hizmet verene aktaracağım. Burada hizmet veren bana her zaman fatura kesemeyebilir, fatura kesemediği için paranın tamamını tahsil etmem beni kdv ödeme yükümlülüğü altına sokar mı ?
Vergilendirme Hakkında R10+
2
●138
- 21-02-2022, 14:54:19Ödemenin tamamına siz fatura kesmeyeceksiniz. Aldığınız komisyona fatura kesmeniz lazım, Kalan kısmı için satıcının vergi yükümlülüğü var. Eğer tamamına siz fatura keserseniz, aracı değil de satıcı durumuna düşersiniz, bu da aynı zamanda alıcıya karşı direkt sizi sorumlu yapar.
Hizmeti veren size fatura kesmeyecek zaten, müşteriye kesecek, siz de aldığınız komisyon için keseceksiniz.