• 09-02-2022, 23:47:01
    #1
    T.C Dışişleri bakanlığının sitesine göre Singapurdan Nükleer Reaktör ithal ediyoruz. Nükleer enerji santrali kurulumu için mi ithal ediyoruz yoksa başka bir amaçla mı? Bildiğim kadarıyla Ruslarla anlaşmıştır Akkuyu Nükleer Güç santrali için.



    Kaynak: https://www.mfa.gov.tr/singapur_ekonomisi.tr.mfa
  • 09-02-2022, 23:53:25
    #2
    cumhurbaşkanı recep tayyip erdoğan süper güç diyordu ve sihaları övüyordu
    yalan yok teknolojik alanda sihalarda sağlam bir ilerlememiz mevcut

    şimdi biraz düşündümde defkhanın dayı parçasından bir cümle alıntı yapıcağım "Şimdi kimyasalı bırakıyorlar gökyüzünden yere"
    sihalardan nükleer bombalar mı yollamaya başlayacağız?
  • 10-02-2022, 00:04:31
    #3
    1930'lardan başlayıp 2. Dünya Savaşı yıllarında hızlanan atom bombası yapma çalışmaları, 1945 yılının Ağustos ayı başlarında ABD'nin ilk atom bombasını yapmayı başararak Japonya'nın Hiroşima kentinde kullanmasıyla sonuçlanmış, 60 kg Uranyum235 içeren ve "Little Boy" ismi verilen bu bombanın patlaması sonucunda 140,000 insan yaşamını yitirmiştir. Radyasyon yayılımının uzun süreli etkileri ile de bu sayı 300,000'e ulaşmıştır.

    "Fat Man" isimli ikinci bomba içinse Kokura şehri hedef seçilmiş ancak zayıf görüş koşullarından dolayı Nagazaki kentine atılmıştır. Patlama 22 kiloton TNT gücüne eşit 8 kg plütonyum-239 kullanılarak gerçekleştirilmiştir. Sovyetler de yaptıkları çalışmalar sonucunda 1949 yılında ilk nükleer denemeyi gerçekleştirmişlerdir.

    1952 yılında ABD tarafından "Little Boy"dan 700 kat daha güçlü Hidrojen Bombası üretilmiştir. Sovyetler hidrojen bombasını 1953 yılında, ıngilizler ise 1957 yılında üretebilmişlerdir. Nötron bombası 1977 yılında yine ABD tarafından üretilmiştir.

    Günümüzde ise ABD, Rusya, ıngiltere, Fransa, Çin Halk Cumhuriyeti, Pakistan, Hindistan, Brezilya, Arjantin, Güney Afrika Cumhuriyeti, ısrail, Kazakistan, Ukrayna, Beyaz Rusya nükleer güce sahip devletlerdir.
  • 10-02-2022, 00:04:36
    #4
    Hocam biraz araştırma yaptım ama çok bir anlam veremedim bu duruma.

    Neyse bir an önce kurulsun da şu nükleer santral belki Elektrik fiyatlarında bir düşüş falan olur
  • 10-02-2022, 00:05:50
    #5
    İLK SIRADA ABD VE FRANSA
    ABD, faaliyetteki yaklaşık 96 bin 553 megavat kurulu güce sahip 94 nükleer reaktörüyle ilk sırada yer alırken, bu ülkeyi 61 bin 370 megavat kapasiteli 56 reaktörle Fransa takip ediyor.
    Bu ülkeleri 47 bin 498 megavat kapasitesindeki 49 reaktörle Çin izlerken, 28 bin 578 megavatlık 38 reaktörle Rusya, 31 bin 679 megavatlık 33 nükleer reaktörle Japonya ve 23 bin 150 megavatlık 24 reaktörle Güney Kore en yüksek nükleer enerji kapasitesine sahip ülkeler arasında yer alıyor.
    Dünyada artan elektrik ihtiyacının karşılanmasında ikincil en düşük karbonlu kaynak olarak nükleer enerji, gelişmiş ve gelişmekte olan ülkelerin enerji arz güvenliğinin garantisi açısından önemli rol oynuyor.

    FRANSA'NIN ELEKTRİK İHTİYACININ YÜZDE 70'İ
    Fransa elektrik ihtiyacının yaklaşık yüzde 70'ini, Slovakya ve Ukrayna yüzde 54'ünü, Macaristan yüzde 49'unu, Belçika ise yüzde 47'sini nükleer enerjiden karşılıyor.
    Avrupa Birliği ülkelerinde 2019 sonu itibarıyla nükleer enerjinin elektrik üretimindeki payı yüzde 24,6 olarak hesaplanırken, ABD'nin toplam elektrik üretiminin yaklaşık yüzde 20'si nükleer enerjiden sağlanıyor.
  • 10-02-2022, 00:33:14
    #6
    steelyasin adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    İLK SIRADA ABD VE FRANSA
    ABD, faaliyetteki yaklaşık 96 bin 553 megavat kurulu güce sahip 94 nükleer reaktörüyle ilk sırada yer alırken, bu ülkeyi 61 bin 370 megavat kapasiteli 56 reaktörle Fransa takip ediyor.
    Bu ülkeleri 47 bin 498 megavat kapasitesindeki 49 reaktörle Çin izlerken, 28 bin 578 megavatlık 38 reaktörle Rusya, 31 bin 679 megavatlık 33 nükleer reaktörle Japonya ve 23 bin 150 megavatlık 24 reaktörle Güney Kore en yüksek nükleer enerji kapasitesine sahip ülkeler arasında yer alıyor.
    Dünyada artan elektrik ihtiyacının karşılanmasında ikincil en düşük karbonlu kaynak olarak nükleer enerji, gelişmiş ve gelişmekte olan ülkelerin enerji arz güvenliğinin garantisi açısından önemli rol oynuyor.

    FRANSA'NIN ELEKTRİK İHTİYACININ YÜZDE 70'İ
    Fransa elektrik ihtiyacının yaklaşık yüzde 70'ini, Slovakya ve Ukrayna yüzde 54'ünü, Macaristan yüzde 49'unu, Belçika ise yüzde 47'sini nükleer enerjiden karşılıyor.
    Avrupa Birliği ülkelerinde 2019 sonu itibarıyla nükleer enerjinin elektrik üretimindeki payı yüzde 24,6 olarak hesaplanırken, ABD'nin toplam elektrik üretiminin yaklaşık yüzde 20'si nükleer enerjiden sağlanıyor.


    İşin garip tarafı Singapur'da hiç Nükleer Enerji Santrali yokmuş

    Küba, Libya, Kuzey Kore ve Polonya inşaatına başladıkları nükleer santralleri mali, siyasi ve teknik nedenlerle hiçbir zaman tamamlamamışlardır ve Avustralya, Azerbaycan, Gürcistan, Gana, İrlanda, Kuveyt, Umman, Peru, Singapur ve Venezuela ise hiçbir zaman planladıkları nükleer santrallerin inşasına başlamamışlardır.

    kaynak: https://tr.wikipedia.org/wiki/%C3%9C...i_%C3%BCretimi