• 01-02-2022, 13:51:04
    #10
    büyük ihtimal termostat arızalı, ama fanı açmama sebeplerinden sadece biridir bu ve en yaygın görülenidir. Öncelikle termostat kontrol edilmeli. Fan kendisi kolay kolay bozulmaz bazit bir elektrik devresiyle çalışan sistemdir. Ama termostat çok sık bozulur ve fanın açılmasına engel olur, aşırı ısıya mağruz kalan su eksilir. Böyle devam ederseniz yağın suya karışması, suyun yağa karışması, kapak contasının yanması, ve devamında yatak sarmaya kadar gider. Yağ soğutucuyu da patlatabilir (benzinli ise)

    Harater 80'e ulaşıca kaputu açın, radyatör ile motor arasında boru var. Borunun tam ortasında termostat yuvası var, termostatın bir tarafındaki boro sıcak diğer tarafındaki çok soğuk ise termostatın arızalı olduğunu bu şekilde anlayabilirsiniz.

    Arabanız çok yeni bir araba ise sistem farklı olabilir. 2015 model üzeri araçlarda bu gibi deneyimlerim yok. Eski arabalarla su ve yağ sorunları ile çok boğuştum ve çok ciddi masrafları ucuza bitirdim.
  • 01-02-2022, 13:52:57
    #11
    Type adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Bluetooth obd olanlardan mı bahsediyorsunuz hocam
    Aynen, diğerleri 1,500 ile 15 bin tl arası ama araca özel oluyor.

    ODB2 bağlantılı önerilen ya da uygulamadan indirince 20 tane vardır direk. Bağlanıp hemen görürsünüz en kolayı bu bağlantı ile çözmek yani.
    Her zaman için lazım olabiliyor. Ustaya gitsen sondan başlıyor sorunu çözmeye, en son ilk bakacağı yere bakıyor.
    O yüzden 6-7 yıldır sanırım aracımın tüm sorunlarını kendim çözdüm. Abimler araç aldı bu üstteki sorunlar oldu, onları da hallettim.
    Yorumlara bakıp güzel bir cihaz alın derim, sensör ya da müşürdür zaten onun da sıfırı 200 300 tl olur anca.
  • 01-02-2022, 13:53:11
    #12
    Araba markası nedir ?
  • 01-02-2022, 13:53:50
    #13
    araç marka model nedir
  • 01-02-2022, 13:53:50
    #14
    AtomAnt adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    büyük ihtimal termostat arızalı, ama fanı açmama sebeplerinden sadece biridir bu ve en yaygın görülenidir. Öncelikle termostat kontrol edilmeli. Fan kendisi kolay kolay bozulmaz bazit bir elektrik devresiyle çalışan sistemdir. Ama termostat çok sık bozulur ve fanın açılmasına engel olur, aşırı ısıya mağruz kalan su eksilir. Böyle devam ederseniz yağın suya karışması, suyun yağa karışması, kapak contasının yanması, ve devamında yatak sarmaya kadar gider. Yağ soğutucuyu da patlatabilir (benzinli ise)

    Harater 80'e ulaşıca kaputu açın, radyatör ile motor arasında boru var. Borunun tam ortasında termostat yuvası var, termostatın bir tarafındaki boro sıcak diğer tarafındaki çok soğuk ise termostatın arızalı olduğunu bu şekilde anlayabilirsiniz.

    Arabanız çok yeni bir araba ise sistem farklı olabilir. 2015 model üzeri araçlarda bu gibi deneyimlerim yok. Eski arabalarla su ve yağ sorunları ile çok boğuştum ve çok ciddi masrafları ucuza bitirdim.
    Hocam poşet çay gibi motor conta kaçak testleri var ondan yaptım orta derece kaçak çıktı. Araç 2015 sonrası değil.
    Dediğiniz gibi termostat'a baktırayım veya bakayım.

    Yaptığım test aşağıda.

  • 01-02-2022, 13:54:42
    #15
    AlperDemircan adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Aynen, diğerleri 1,500 ile 15 bin tl arası ama araca özel oluyor.

    ODB2 bağlantılı önerilen ya da uygulamadan indirince 20 tane vardır direk. Bağlanıp hemen görürsünüz en kolayı bu bağlantı ile çözmek yani.
    Her zaman için lazım olabiliyor. Ustaya gitsen sondan başlıyor sorunu çözmeye, en son ilk bakacağı yere bakıyor.
    O yüzden 6-7 yıldır sanırım aracımın tüm sorunlarını kendim çözdüm. Abimler araç aldı bu üstteki sorunlar oldu, onları da hallettim.
    Yorumlara bakıp güzel bir cihaz alın derim, sensör ya da müşürdür zaten onun da sıfırı 200 300 tl olur anca.
    Önerebileceğiniz cihaz var mıdır

    skyrock adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Araba markası nedir ?
    Volkswagen Sharan
  • 01-02-2022, 13:55:45
    #16
    Type adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Araç 1 ay kadar önce aracı durdurun uyarısı vermişti o zaman devirdaim pompasının borusu bildiğiniz erimiş, konulan suyu boşaltıyordu geri. Devirdaim pompası komple orijinal bosch ile değişti.
    Şimdi ise Araç fan açmıyordu, fan müşürü değişti, hararet müşürü değişti (yol göstergesine elektronik olarak sıcaklık verilerini doğru aktarmıyordu)
    Önceden araba stop eder etmez fan açardı hatırlıyorum artık ne yaparsam yapayım uzun yoldan sonra bile açmıyor ama ilginçtir ki ısı 90 dereceyi de geçmiyor
    Fan arızalı desek, ilk götürdüğümde usta fan müşürünü çıkarttı ilk kabloyla aküden direkt elektrik verdi ve fan çalıştırdı, sonra dedi ki fan müşürün arızalı.

    Ama halen açmıyor fan, sorun ne olabilir?
    Araç su eksiltiyor ortalama 2 haftada 1 depo. Ama hararet vs yok su olmasa bile.
    hocam bu soğuk havalarda fan açmaması gayet normal, belki çok yoğun trafikte sürekli dur kalkta açabilir havalar biraz ısınınca gerektiğinde fanı açacaktır, ısı 90 dereceyi geçmediği için zaten fanı açmıyor gerçerse açıp tekrar soğutacaktır şuan bir sorun görünmüyor.

    Ancak, aracın su eksiltme sebebi muhtemelen fan açmadığı ya da suyu boşalttığı bir zamanda contayı yakmış o yüzdendir, contanın malzemesine göre değişmekle birlikte muhtemelen yakmış dediğim contaya zarar verdi çatlak vs oluşmuştur, suyu sık sık kontrol edip mutlaka tamamlayın hocam aksi halde çok daha fazla masrafınız olacaktır.
  • 01-02-2022, 13:57:04
    #17
    halilevren adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    hocam bu soğuk havalarda fan açmaması gayet normal, belki çok yoğun trafikte sürekli dur kalkta açabilir havalar biraz ısınınca gerektiğinde fanı açacaktır, ısı 90 dereceyi geçmediği için zaten fanı açmıyor gerçerse açıp tekrar soğutacaktır şuan bir sorun görünmüyor.

    Ancak, aracın su eksiltme sebebi muhtemelen fan açmadığı ya da suyu boşalttığı bir zamanda contayı yakmış o yüzdendir, contanın malzemesine göre değişmekle birlikte muhtemelen yakmış dediğim contaya zarar verdi çatlak vs oluşmuştur, suyu sık sık kontrol edip mutlaka tamamlayın hocam aksi halde çok daha fazla masrafınız olacaktır.
    Evet hocam conta testi yaptım orta derece kaçak çıktı
    Devirdaim pompası eridiğinde 10 km kadar susuz kullanmış oldum malesef...
  • 01-02-2022, 13:57:54
    #18
    Type adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Önerebileceğiniz cihaz var mıdır


    Volkswagen Sharan
    Bu arada termostat arızalı olsaydı hararet yapıp durması da gerekebilirdi, yani ilk müşürdür sensördür onlara baksanız iyi olur.
    Kaçak illa ki hortum kenarlarına bakarsanız sızma yapıyor da olabilir.
    Termostat komple termostat içinde bir yerdeydi onu da değişmiştim, hortumları sökünce kaçaklar vs. olabiliyor da.

    Vgate İcar vardı bir ara kutusuna kadar çok kaliteliydi, bu markaya bakın derim.